gendannels/recovery program som "OS" findes det?

Software d.  27. november. 2013, skrevet af peterA
Vist: 13513 gange.

peterA

Newbie
Tilføjet:
27-11-2013 11:31:11
Svar/Indlæg:
125/60
hej jeg vil høre om der findes et oprativ system som udfolder sig i en form for gendannelse/recovery "OS"

det er fordi jeg har en gammel computer jeg gerne vil lave til en form for recovery system!! (hvor jeg sætter den pågældende HDD i en "dock in station")

-og når jeg har windows på min gamle computer samt, Stellar Phoenix Windows Data Recovery, som jeg har købt. så går det extremt langsomt!!

derfor vil jeg høre om man ikke kan få et ligende program som i stedet bliver installeret som et "OS" ??

-det skal kunne finde alle slags filer men det jeg mest koncentrere mig om er:

-office filer
-billeder
-mail
-kontaktpersoner
-video klip
-mv

det må gerne koste penge!!!

håber i kender til noget og kan hjælpe mig! vh peter

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af peterA d. 27-11-2013 11:32:40.
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 11:38:44
Svar/Indlæg:
5750/124
Som jeg forstår dig, så er det du søger et program til data recovery/gendannelse fra en disk, som har fejlet på en eller anden facon? Altså fx en systemdisk som ikke længere kan loade, og som ikke kan aflæses ved at sættes som slavedisk/sekundærdisk i et andet system?

I det tilfælde, så tror jeg desværre ikke at du udenvidere kan finde et direkte styresystem som kun består af den funktionalitet. Du kan helt sikkert godt finde styresystemer som benytter et mere sikkert filsystem en fx NTFS, hvis du kigger i (u)officielle linux distributioner. (Jeg kender ikke til nogen, men jeg forestiller mig at de findes).
Og at det kører usandsynligt langsomt at køre datagendannelse fra en fejlet disk, det er ikke noget nyt. Har du prøvet at afvikle programmet på din "nye" computer, for at mærke om der er mærkbar forskel der? For enten skal du finde ny software, eller affinde dig med at det nok er den diske der skal gendannes der sætter grænsen 😕

XPAction

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2013 14:30:57
Svar/Indlæg:
136/1
en eller anden form for "linux" livecd, der kan du køre et helt OS fra en usbpind eller en cd/dvd.

f.eks
Ubuntu
bootmed

evt. en fra denne store liste http://en.wikipedia.org/wiki/L...

peterA

Newbie
Tilføjet:
27-11-2013 15:25:59
Svar/Indlæg:
125/60
#1 jeg har prøvet på min "nye pc" og der køre det umildbart fint men jeg tør ikke gøre det på denne da jeg er bange for at der er noget der går i lort! hehe

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
28-11-2013 09:53:33
Svar/Indlæg:
4033/364
macrium reflect kan lave et image af disken og det kan man restore via en bootcd..

så gendanner du det HELE, inkl. windows drivere etc..

men dunno helt om det er det som du søger, da der er også er noget backup funktionalitet - men typisk er det lidt voldsomt at lave et systemimage hver dag for et par filers skyld..

peterA

Newbie
Tilføjet:
28-11-2013 10:10:55
Svar/Indlæg:
125/60
#4 det er ikke helt det jeg søger men det er da en fed ide! :D tak