Antager du mener at valget står mellem 4670k og 4770k - i7´eren er til folk som rent faktisk kan udnytte de ekstra tråde. Altså folk som video-redigere, 3d-rendere osv.
Hvis computeren kun er til gaming, så er der ingen grund til at købe en i7.
#1 Hvorfor skulle et gigabyte eller asus (i samme prisklasse) være bedre? Jeg har selv et MSI mobo, og jeg er yderst tilfreds med det. God BIOS med masser af indstillinger og en del hjælp til de mere nørdede indstillinger, samt fin support i deres forum. Jeg har selv tidligere haft både asus og gigabyte, og de fejlede heller ikke noget, men de er altså IMHO ikke _bedre_ end MSI, bare lige gode 🙂
#6 Jeg må også give dig lidt ret her, der er ydelsesmæssigt ikke de store forskelle. Reviews afspejler ligeså meget om skribenten kan lide den type af bios de sidder med, hvis det er et kritikpunkt. på hardware siden vil jeg også mene at de indenfor samme prisklasser er ret ens.
#0 Hvis du fx kan finde et Asus Z87-A til billigere penge, og ikke går op i designet af bundkortet, så ville jeg tage det. Eller tilsvarende Gigabyte kort... Det handler om at finde et som har de funktioner som du vil have, fx mulighed for SLI med dit GTX770. (Det har det asus jeg snakker om)