Tjald og wanker - hvor mange?

Hyggehjørnet d.  27. november. 2013, skrevet af comicsdk
Vist: 13891 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:04:01
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg fatter ikke meget af hvordan tingene sker, jeg samler det bare, det er hårdt at ha' det sådan - min ven kalder mig en nørd, det er jeg ikke. Jeg ved skråt op ingenting om computere, jeg render bare rundt og drikker mig stiv og ryger nogle pinde, om natten læser jeg hwt og toms og alle de andre og det hjælper da mit eget trip - hwt og de andre har sat mig i stand til at samle en maskine og det er gået udmærket indtil videre. Jeg kører endda support på det, jeg har købt en billig bærbar så jeg kan læse mig til hvordan jeg skal løse et problem når jeg er ude hos nogen.
Det virker fremragende, stort set.

I virkeligheden synes jeg det er pinligt at vide så lidt, taget i betragtning at jeg godt kan li' computere, jeg har både lært at clocke mit pis, jeg har lært grundprincipperne at kende, jeg kan sagtens få en maskine jeg selv har bygget til at køre for dig - alle de rigtige nørder på hwt og de andre, alle de nørder der holder liv i de sider - dem skylder jeg alt.

og jeg ved stadig ikke hvordan jeg skal forklare hvordan jeg tror en processor virker, jeg kopierer bare. Jeg læser hvordan du gør, jeg læser ikke længere.
Summasumarum gad jeg godt vide hvor mange vi er, wannabe-nørder.
Hvor mange er vi?
laerling

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:07:45
Svar/Indlæg:
922/13
...du har lige røget? ❤ ❤

neemos

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-11-2013 22:08:41
Svar/Indlæg:
1129/307
hahaha op, sådan tror jeg sgu vi alle har det i mere eller mindre grad 🤡

I min optik handler det om at sætte sig ind i en given problem stilling og finde en tilfredstillende løsning. Under den process lærer jeg en del om f.eks motherboard, gfx osv, som jeg så har til min videre dannelse af min indre nørd :)

Og hvis du virkelig vil vide noget om hvordan en enkelt ting fungerer, så igang på google, garanterer dig for du kan finde en masse info om stort set alt. Og ellers har vi da eksperter herinde på hwt crew som jeg er sikker på gerne hjælper dig 😉

(FIH)TheDon

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2013 22:09:07
Svar/Indlæg:
225/13
jeg ER nørd

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:13:50
Svar/Indlæg:
2231/97
3#

JEG er med, siger damen i hvert fald 😲

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:14:34
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg vil nok klassificere mig selv som en fuldblods nørd 😀
http://da.wikipedia.org/wiki/N...

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:18:51
Svar/Indlæg:
2131/173
1
Ja, det har jeg så.
Men jeg synes at indlægget har en berettigelse alligevel.
Hvis du læser forum, er det helt tydeligt at de gamle tosser som tom og hvad hedder de - er meget lidt fremme før wannabe-nørden er løs, så pludselig springer de ud, prøv bare at læse to timer i modding-sektionen..
De der fatter det hele, fylder mindre i et forum som dette, de bliver oversvømmet.. druknet i tråde af wannabenørder som stiller spørgsmål der er stillet forlængst.
Og som om det ikke er nok, er der nørdfights hvor folk du ligesom har set op til på det faglige plan, går i frit fald.. anyway- ja, jeg er steneren lige nu.

pointen skulle have været - hvor mange er vi, eller hvorfor ..

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2013 22:41:32
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg startede godt nok som 12årig, og samlede min egen pc, uden at have den store ide om hvad fanden jeg lavede, selvom jeg lærte mig selv at kode mig igennem dos som 6årig. Jeg hverken kunne læse eller skrive, men der var spil på pisset, så det skulle læres 🤣

Pc har altid kun været en hobby for mig, og der er meget jeg ikke ved, jeg er amatør til for en pro, men jeg er stadig it support på mit job, selvom jeg ringer til the pros når pisse brænder (server ting)

Perioden mellem 15 og 18 hygge røg jeg hash og weed, så blev det mere og mere og mere og mere, indtil jeg til sidst sad hjemme, isoleret i min lejlighed, røg joint efter joint alene, og gloet JTV og chattede med andre rygere. Gylden periode 😐

Jeg fik nok for lidt over 2 år siden, og stoppede, selvom jeg flere gange havde forsøgt, så var det tiden, og denne gang holdt jeg det. Jeg var langt nede.

I dag nørder jeg, har kæreste, job og min hobby bil/værksted.

Gør dig selv en tjeneste, drop røgen, eller hold det til en gang i mellem, det sgu ikke godt, og man kan ikke indse det selv.

Med det sagt, at kunne rode pc, kommer til at misunde mange senere, hold fast i det hvis du kan lide det.

Jeg roder biler og pc, folk kalder mig nørd, men når pisset bryder sammen, så det også mig de ringer til fordi de ved jeg kan lave det. Har aldrig påtaget mig noget som ikke er lykkes endnu.

Misundelse kommer på mange planer, men I dit tilfælde skal du bare vente, fordi en dag skal det nok vise sig de faktisk er din pålidelighed, og dine evner de misunder.

Men jeg mener det med røgen, tænk dig om. Jeg kørte ud i en ond spiral, jeg er glad for at være ude den dag i dag.

Jeg ryger stadig(en gang hver anden måned ca), når jeg er sammen med de venner jeg røg med i sin tid, de ryger stadig, sidder uden uddannelse og uden jobs, og kan ikke rigtig det store, ud over lave en joint på rekord tid, og det sgu lidt trist syntes jeg.

Jeg har siddet i dine kogere, og skrevet alt mulig shit på nettet, ikke at denne tråd er helt ved siden af, men forstå mig ret, det kan ende galt.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
27-11-2013 22:55:07
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg tror at jeg har det lidt på samme måde. Når jeg er ude og sætte servere op for mit eget firma, synes jeg næsten at jeg stjæler kundens penge ved at hapse 400kr. i timen, men så ser man hvad alle andre tager i timen, og så er det pludselig billigt nok. Men det er jo bare at sætte en server op, det kan en hver idiot da finde ud at. Portforward og opsætning af brugerkontoer, så er den hjemme.

Det samme når jeg tester - det er da bare noget alle mennesker ved alligevel, så hvorfor begynde at fortælle om en PLX chip, eller hvordan Haswell er forskellig fra Ivy? Det kan alle og enhver jo bare slå op på nettet og se.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2013 23:28:23
Svar/Indlæg:
1001/5

Det betyder vel bare, at dem som reelt set ved noget er for ydmyg og dem som ikke ved noget er for narcissistiske?

Men er det ikke bare som resten af befolkningen - resten af verden. Vi bliver druknet i dumhed og uvidenhed.

Jeg plejer at kalde dem "Consumers". hehe. De køber og køber uden at tænke. Oversat = De lever og lever uden at tænke. Det kan skyldes at de aldrig er blevet opdraget til at stille spørgsmål ved den information og de valg de bør tage.

*(Teknisk set hedder det vel Pseudo-nørd)*

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2013 08:57:43
Svar/Indlæg:
7765/230
Det der ku jeg selv have skrevet... Bortset fra jeg ikke længer sidder med en spif i hånden....he he

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
28-11-2013 10:52:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har altid været interesseret i hvorfor ting virker, som de gør og ikke blot, at sådan gør de bare (de samme gælder mennesker), så derfor kan jeg godt lige at havde baggrundsviden på plads inden jeg kaster mig ud i en debat om ting og sager. Det er ren og skær nysgerrighed.

Men jeg indrømmer blankt at de senere år, så er der langt fra største delen af spørgsmål jeg reelt "ønsker" at besvare, mest fordi jeg nogen gange synes de spørgsmål der stilles ofte er "som man råber i skoven får man svar", eller også kræver det minimalt af fornuften for selv lige at kunne komme skridtet videre. Så derfor besvarer jeg oftest ting/sager hvor vedkommende selv har forsøgt sig eller gjort noget aktivt først for selv at komme til bunds i problematikken - så hjælper jeg gerne videre såvidt jeg kan.

Men ellers efterhånden alt det med "sammensæt et gamer til mig for 6000kr" - og så står der ikke mere, det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2013 16:03:09
Svar/Indlæg:
1599/100

Jeg har altid været interesseret i hvorfor ting virker, som de gør og ikke blot, at sådan gør de bare (de samme gælder mennesker), så derfor kan jeg godt lige at havde baggrundsviden på plads inden jeg kaster mig ud i en debat om ting og sager. Det er ren og skær nysgerrighed.

Men jeg indrømmer blankt at de senere år, så er der langt fra største delen af spørgsmål jeg reelt "ønsker" at besvare, mest fordi jeg nogen gange synes de spørgsmål der stilles ofte er "som man råber i skoven får man svar", eller også kræver det minimalt af fornuften for selv lige at kunne komme skridtet videre. Så derfor besvarer jeg oftest ting/sager hvor vedkommende selv har forsøgt sig eller gjort noget aktivt først for selv at komme til bunds i problematikken - så hjælper jeg gerne videre såvidt jeg kan.

Men ellers efterhånden alt det med "sammensæt et gamer til mig for 6000kr" - og så står der ikke mere, det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på.

Gripen90 skrev d. 28-11-2013 10:52:36

Haha, jeg kan kun se dette for mig...

Og der er et emne lige nu hvor ikke kan andet end at sidder og tænke på det du har skrevet her 🤣