Hva'eh er der nogen der skal have et GTX 780Ti kort med 6GB Vram og uden TDP limit og unlocked voltage ?
EVGA GTX 780 Ti KingPin Edition GeForce GTX 780 TI KPE is something I heard about before the launch of the original GTX 780 Ti. Back then it was an acronym for Black Edition. KPE simply stands for KingPin Edition. Vince "k|ngp|n" Lucido is an extreme overclocker known for breaking many world records in GPU performance. EVGA teamed up with him again to make a new product, which basically is a GeForce GTX 780 Ti on steroids.
What is so special about it? 6GB RAM, no TDP limit and unlocked voltage. That's why it's refereed as a 'new card'. At this point I don't know if KPE is EVGA's exclusive or is it actually a new model card from NVIDIA itself. Maybe that's why we haven't seen MSI's GTX 780 Ti Lightning yet? Nevertheless, it's good to see NVIDIA finally allowing AIBs to launch new models without pointless restrictions.
EVGA GTX 780 TI KingPin Edition will be released in December.
Så har man lige har spinket og sparet ~4000,- sammen til sådan et kort og solgt div dimser (og så ville sælge de andre), men så ryger servo-styring på bilen 😢 julegaverne bliver ikke ret store i år.
Nå ja... det er jo heller ikke så meget jeg får spillet alligevel, så kan det vel være eet fedt 😕
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 28-11-2013 12:53:39.
4# Laver du ikke selv bil.? Jeg er ret sikker på du godt kan skifte den pumpe selv.
Det kan man sagtens, men det ikke altid lige nemt, og kommer an på bilen, og hvad dele koster. En serve pumpe er ikke billig. Hvis det var en Bmw med M50 motor eller M52, så har jeg et par stykker liggende 🤣
Meeeen kan det ikke bare være remmen som er sprunget?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 28-11-2013 12:59:22.
#5/6: Nope, det er ikke noget jeg har forstand på. Jeg kan blot selv reparere mine PC'er og det meste andet IT relateret.
Det er pumpen som trænger til udskiftning også, men synderen er et tværgående servorør hvor olien løber mellem højre og venstre når man drejer der er irret helt over. Fik lige bilen ned på VW værkstedet hos min far, men den var tung som et ondt år at dreje. De prøvede at hælde servo olie på og dreje et par gange resultatet var en stor pøl under bilen. Min far siger, at det er første gang de har må lavet en reparation på den del (ved ikke hvad det lige hedder).
Aha - det var dette kort der blev nævnt på Overclock.net i går/forgårs. Ren kulfiber skulle det også være og en "ny" PCB mm. Ret fascinerende at valget er faldet på netop disse specs.
Prisen bliver hamper og tvivlsomt at jeg ville investere i et, men fristende? Helt sikkert :)
edit: Jacob-EVGA - HardWareRep på overclock.net. Skulle komme i starten af det nye år - hvilket så er bliver fremrykket. Julesalg ftw! :D
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Audane d. 28-11-2013 21:16:58.
Men jeg kan stadig ikke forestå at de bruger så mange penge på en køler til et decideret overclocking kort. De skal vel for det meste tæskes på vand eller ln2
Rent OC mæssigt er det nu ganske fint der kun kommer 3GB på 🙂 ...
Det Poseidon samt Colorfuls udgave med vand er der også tråd om herinde allerede, køleren bliver garanteret nok bare i alu hvilket ikke er så spændende IMO.
Jeps, de 3GB var Jacob fra EVGA også ret "hurtigt" ude at bekræfte det kun bliver til Titan.
Det der mat/akryl top får mig til at tænke på 7900 GTX, ikke specielt kønt ...
Får ikke selv råd til dette kort, men håber da at vi begynder at se flere der ikke er låst på alle leder og tanker - Vil jeg give mit GFX 1,5v gennem software vil jeg have lov til det ! 😀
Sådan er det jo når man pitcher en historie og skal have den ud til flest mulige - jo mere chokeffekt desto bedre.
Bagefter er det altså lidt lamt at komme rendende, når man synes nyheden har ligget længe nok, og sige "Nåeh, hov, den får altså ikke lige 6GB alligevel".