Server System, SSD main, 3x3TB Raid HDD, Ubuntu

Diverse d.  29. november. 2013, skrevet af Danni-Hansen
Vist: 12995 gange.

Danni-Hansen

Enthusiast
Tilføjet:
29-11-2013 01:04:39
Svar/Indlæg:
32/10
Hej HwT.dk

Sidder og vil opgradere mit hjem, jeg har fornyligt erhvervet mig en fin bærbar, og nu vil jeg egentligt gerne have min server op at køre igen, jeg har kørt i google Cloud, men, ved nærmere beregning køre det lige så fint hos mig som hos Google, der er godt nok nogle ting der gør det lidt anderledes, men, jeg har valgt at det skal være hjemme, da min server alligevel står tændt 24/7, det kan også være jeg bestemmer mig for at lade mine krævende sites kørene i Google Cloud

Spørgsmålet er, hvis jeg skal have lavet en server, med dette indhold her, hvilket SSD Disk vil i så mene passer bedst med det sidst nye Ubuntu (Bruger i ny og næ maskinen som Desktop også)

Idé'en er at sætte flg. i Mit motherboard:
1 styk Addonics ADSA4R5, også sætte 3 el. 4x3TB SEAGATE Video 7200 3TB HDD 3,5" på kortet.
Spørgsmålet er dog, kan det Addonics kort trække den kapacitet af samlet 9-12TB?
Ingen tvivl om at det skal køre i Raid, spørgsmålet er så også om hvilket raid er bedst?

Men, ikke kun det setup har jeg brug for, jeg har også brug for en Solid State Disk til OS, kørene på Ubuntu som tidl. Sagt.
Nogen der har en idé om jeg kan bruge hvilken som helst SSD til dette formål, eller om det S-K-A-L være en bestemt disk?
Jeg har tænkt lidt på Samsung 250GB EVO, mangen til den der sidder i min vision bærbar :)

Forslag modtages, følger nok mest med fra sidelinjen af.

Mvh. Danni.

PS. For god ordens skyld skal det lige siges at jeg er ikke typen der henter og henter, også henter og henter, og videre uploader osv osv osv, bruger den strickly til backup af familiens hjemmevideo, ferie billeder og hvad der tilhøre. (I har sikkrt hør den før, men når man har dyr som man fotografere dagligt og filerne gemmes som RAW format, så fylder det i længten)
Had

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 09:03:00
Svar/Indlæg:
804/29
Dit Addonics kort kan iflg. deres hjemmeside arbejde med:
"Work with any Serial ATA drive"
"Support large hard drives of 137 GB or greater"

Spørgsmålet er så, om det også gælder 3 TB 🙂

Her kan du se understøttede Linux distros:
http://www.addonics.com/faq/fa...

Hvad vil du med en SSD til OS? Virker overkill. Tag f. eks FreeNas, det bliver loadet fra en USB nøgle og bliver afviklet i hukommelsen. FreeNas er primært en fildeler, men via jails (en slags virtuelle maskiner) kan du køre OwnCloud, DLNA- og webserver.

Danni-Hansen

Enthusiast
Tilføjet:
29-11-2013 13:46:13
Svar/Indlæg:
32/10
Det må jeg kigge på, tak skal du have :)