Kundeservice - Ikke hos Proshop

Hyggehjørnet d.  29. november. 2013, skrevet af Zero_x
Vist: 13485 gange.

Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 12:22:12
Svar/Indlæg:
306/54
Knægten havde købt et headset hos Proshop til godt 700 kr, men efter noget tid knækker den ene hørebøf af. Jeg går ud fra at han har været for hård ved det og sætter selv 2 skruer igennem den i forvejen defekte del, så han igen kan bruge det, da jeg forventer at en RMA vil blive afvist som selvforskyldt.
Der går efterfølgende ikke længe før nøjagtigt samme problem sker i den anden side af headsettet og jeg giver mig nu til at søge på nettet, hvor jeg finder ud af at det er en generel fejl på headsettet og der er mange andre historier om at de knækker der. Jeg sender det derfor til RMA hos Proshop, men får besked tilbage om at jeg selv har forsøgt at afhjælpe fejlen, så nu dækker garantien ikke længere. De har dog kun kigget på den gamle skade og ikke den nye, hvilket jeg kan bekræfte da jeg får varen retur, da jeg kan se at man end ikke har fjernet tapen der holdt den på plads, yderligere mener de også at, da jeg har sat 2 skruer gennem en defekt del, så er al garant bortfaldet, ikke bare på den elendigt designede plast, men hele produktet, så nu håber jeg ikke der bliver nogen fejl med elektronoikken, for så står knægten med en 700+ kr's brevvægt.

Jeg argumenterede så for at man da heller ikke kunne fjerne garantien på alle dele på en bil fordi folk lavede en bule i en bil de selv udbedrede, men det mente de absolut godt man kunne.

Tak for lort siger jeg bare, det eneste jeg fik ud af det var en ekstraregning på porto og en flabet mail.


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Cocio21 d. 29-11-2013 17:09:28.
zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2013 12:53:43
Svar/Indlæg:
701/7
Hmm.. Du har jo selv "modificeret" produktet, så kan godt forstå de afviser den. Du skulle have sendt det ind i første omgang.

Hvilket headset er der tale om? - Hvis det er et Logitech, er der nok en god sandsynlighed for at de stadig vil ombytte det, selvom Proshop siger noget andet.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-11-2013 12:55:48
Svar/Indlæg:
15982/637
Som #1 siger, ved første problem så skulle i have lave en RMA med det samme. Det går ikke med selv at lave løsninger.
Din sammenligning med bilen er heller ikke godt for værkstedet der udsteder garantien her, kan godt afvise det som en garanti reperation eller reklamation, da skaden selv har været forsøgt udbedret.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 29-11-2013 12:56:40.


Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 12:58:13
Svar/Indlæg:
306/54
Det er et creative tactical3d wrath wireless.

Jeg er selv uddannet inden for industrielt design og kan da kun konstatere at det helt klart er en designfejl fra creatives side.. Det er nogle meget tunge hørebøffer der kun er monteret i 2-3 mm 0.5 mm tyk plast, det er bare for tyndt til vægten, men jeg har også læst at det sker for flere af deres store headset, da de er lavet på samme måde.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2013 12:58:50
Svar/Indlæg:
1500/79

Knægten havde købt et headset hos Proshop til godt 700 kr, men efter noget tid knækker den ene hørebøf af. Jeg går ud fra at han har været for hård ved det og sætter selv 2 skruer igennem den i forvejen defekte del, så han igen kan bruge det, da jeg forventer at en RMA vil blive afvist som selvforskyldt.
Der går efterfølgende ikke længe før nøjagtigt samme problem sker i den anden side af headsettet og jeg giver mig nu til at søge på nettet, hvor jeg finder ud af at det er en generel fejl på headsettet og der er mange andre historier om at de knækker der. Jeg sender det derfor til RMA hos Proshop, men får besked tilbage om at jeg selv har forsøgt at afhjælpe fejlen, så nu dækker garantien ikke længere. De har dog kun kigget på den gamle skade og ikke den nye, hvilket jeg kan bekræfte da jeg får varen retur, da jeg kan se at man end ikke har fjernet tapen der holdt den på plads, yderligere mener de også at, da jeg har sat 2 skruer gennem en defekt del, så er al garant bortfaldet, ikke bare på den elendigt designede plast, men hele produktet, så nu håber jeg ikke der bliver nogen fejl med elektronoikken, for så står knægten med en 700+ kr's brevvægt.

Jeg argumenterede så for at man da heller ikke kunne fjerne garantien på alle dele på en bil fordi folk lavede en bule i en bil de selv udbedrede, men det mente de absolut godt man kunne.

Tak for lort siger jeg bare, det eneste jeg fik ud af det var en ekstraregning på porto og en flabet mail.

Zero_x skrev d. 29-11-2013 12:22:12


Proshop har ganske fin service. De har været min fortrukne forhandler lige siden de hed SHG.dk :)


Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 12:59:43
Svar/Indlæg:
306/54
#3 man kan da stadig ikke give en skrue i venstre siden skylden for en fejl i højre side 🙂


Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 13:02:21
Svar/Indlæg:
306/54
#4 da de hed SHG var de nu ikke min kop the.. Der brugte jeg et halvt år på at få mine penge tilbage for et defekt MOBO.. Havde givet godt 2000 for det, og de kunne ikke levere det mere, så det kriditerede mig 900, som de mente var dagsprisen for et produkt de ikke kunne levere, det var først efter jeg havde gennemlæst købeloven og fundet reglerne og sendte dem et link at jeg fik mine penge tilbage.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:08:45
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg bryder mig ikke om dem. Hverken da de hed SHG eller besluttede sig for at buttfucke alle kunderne og nedlagde deres gamle CVR samt oprettede nyt en time efter, og så hed ProShop.

Men det ændrer altså ikke på at #1 og #2 har helt ret. Det burde en industriel designer virkelig også vide ;)


Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:17:48
Svar/Indlæg:
306/54
#7 Jeg giver dem helt ret i at de ikke skal reparere det beslag jeg selv har pille ved, men det har jo intet med det andet beslag at gøre.

Det svarer jo til at du knækker lågen til DVD-drevet på en bærbar og reparerer det selv, derefter ryger bundkortet en tur og du får så at vide at det dækker garantien ikke for du har selv repareret dit drev.

Ifølge den logik, så skal al garanti bortfalde i det øjeblik du selv kommer til at ødelægge noget på dine ting også selvom det ikke har indflydelse på de andre dele.

Beklager at din motor stod af efter 1500 km på din nye bil, men du har knækket antennen, så garantien er bortfaldet! 😀


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:24:58
Svar/Indlæg:
2587/91
Well, jeg kan jo ikke forstå det for dig. Hvis du er udfordret på fatteevnen, så kan forbrugerrådets artikler måske hjælpe?

Dine analogier er fine, men totalt upræcise. Antenne og motor har knep med hinanden at gøre ift. de to hørebøffer, der er på et headset.

http://taenk.dk/gode-raad/25-f...


#10
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:26:03
Svar/Indlæg:
2587/91
Og vil du af med noget vrede, så gøres det bedst på Proshops lille hjørne af Trustpilot:

http://www.trustpilot.dk/revie...


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:53:43
Svar/Indlæg:
546/55
11# hold tonelejet på en sobert level, har handlet der mange gange og er generelt tilfreds


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-11-2013 16:40:23
Svar/Indlæg:
2826/100
_

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af xt0m d. 29-11-2013 19:07:56.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-11-2013 16:50:56
Svar/Indlæg:
2826/100
Folkens.. Kan vi ikke lige alle forsøge at holde en pæn tone..

#0

Proshop er så vidt jeg ved i deres gode ret til ikke at se nærmere på fejlen... ved fra erfaring at de bare bytter et headsæt hvis det er defekt..

et eksempel.

Dit headsæt knækker, derfor sender du det ind til RMA (normalt er det Jack kablet det knækker, men fair nok).

De vurdere at headsættet er defekt, de tager derfor et nyt headsæt og sender til dig.

når de har afsendt det nye til dig laver en RMA hos producenten som ikke reparerer på det gamle headsæt men blot sender Proshop et nyt headsæt.

Problem solved.

men fordi du har været igang med at bore/skrue i det vil producenten ret sikkert afvise headsættet.. ergo kan proshop ikke rigtig gøre noget ved det.

Så som de andre skriver burde du have sendt det ind første gang med fejlen.

#8

Angående din bærbar analogi, en del producenter nægter at reparere din bærbar det sekund du selv har haft den åbnet (lige udover ram lågen og hdd lågen), så den analogi passer skam med den virkelige verden.. At de så rigtig mange gange laver den alligevel er en helt anden historie, men de bruger i den grad den undskyldning hvis de synes det er for dyrt at reparere 😉


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 17:18:40
Svar/Indlæg:
1118/24
Vil også sige at det er fair nok at afvise en RMA når man har skruet skruer i.
Du skulle have sendt den til RMA da første skade skete.