Hvilken ruoter skal jeg vælge?

Diverse d.  29. november. 2013, skrevet af --DaxTeR--
Vist: 13169 gange.

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 13:12:06
Svar/Indlæg:
1089/98
Hej.

Jeg skal til at have ny router, da den gamle jeg har, ikke kan følge med længere.

Jeg har ik så mange krav til den, ud over den skal kunne tage en 90/90 forbindelse og NAT type 2 på en ps3.

Jeg er på bar bund, så håber i har nogle gode forslag 🙂
Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 14:57:22
Svar/Indlæg:
2186/186
Generelt går man aldrig galt i byen med en Linksys Router.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
29-11-2013 15:43:17
Svar/Indlæg:
2309/846
#1 Har hakket mig igennem tre forskellige Linksys modeller. Ingen af dem har fungeret ordenligt, og har tendens til enten at brække sig ved flere end 10 samtidige klienter, strømforsyningerne bliver dårlige i løbet af et års tid så man får de mest usandsynlige fejl, eller også kan den kun finde ud af at koble ens smartphone på det halve af tiden, så man hver anden dag skal trække strømstikket ud på l..tet for at få den i gang igen.

D-Link er same same, selv en dyr model til over 1000kr kunne ikke holde forbindelsen til mit SONOS anlæg i mere end 2-3 dage af gangen.

Jeg havde faktisk opgivet at få trådløst net til at virke i huset nogensinde, men en ASUS RT-N56U har vist sig at være svaret på mine bønner. Det eneste problem jeg har oplevet med den er at den ikke kan bruges som printserver, selvom jeg har købt en printer der specifikt fremgår af listen over kompatible modeller.

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2013 15:49:46
Svar/Indlæg:
1082/13
kører også med ASUS RT-N56U
har aldrig haft problemer med den
den virker bare 😀
50/50 Fiber

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
29-11-2013 17:01:14
Svar/Indlæg:
2826/100

Melder mig med i koret over personer som har haft problemer med linksys.

Har haft 3 linksys'er indtil nu, den ældste af dem er den eneste som faktisk virkede (og den er vel 5-6 år nu og står ved mine forældre).

Ellers har jeg haft en Linksys WRT160N som egentlig køre ok, den havde nogle problemer med det trådløse net i perioder, derudover havde den en produktionsfejl som gjorde at den ikke tændte igen hvis strømmen gik og kom igen, det skulle man ned og pille strømstikket ud og sætte det i igen før den ville starte.

Ellers har jeg haft en E4200 som for at sige det mildt var den værste gang lort jeg nogensinde har haft i fingrene.
Skal vi begynde fra en ende af, det trådløse på den var virkelig ustabilt.
Hver gang de frigav en ny patch introducerede de nye bugs, hver patch var de op til ½ år om at frigive, eks. kunne man på et tidspunkt vælge om man ville have internet eller have mulighed for at bruge sin USB harddisk i enheden (med 1.01(mener jeg den hed) kunne man bruge internettet men ikke tilslutte enheder med USB, med 1.02 virkede USB delen men så stoppede internettet med at virke (cisco var gået væk fra den standard mange ISP'er benyttede).

Så nej, hold dig væk fra linksys!

Har haft min Asus RT-N56U næsten siden kom på markedet og den spiller bare, det eneste minus ved den er at den ikke kan oprette et gæstenetværk ligesom Linksys'en.

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2013 18:52:32
Svar/Indlæg:
1089/98
Jeg har selv en linksys nu, og sådan en bliver det ikke igen.

Nu der flere af jer der siger god for en Asus RT-N56U, og kan se den også ligger til en fornuftig pris på edbpriser, så det bliver sådan en jeg bestiller.

Takker for jeres svar 🙂