Mount bærbar bag på stor monitor

Diverse d.  02. december. 2013, skrevet af TRoXa
Vist: 12910 gange.

TRoXa

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2013 10:02:50
Svar/Indlæg:
17/6
Halløjtaler :)

Er der nogen af jer der er stødt på et beslag af en art hvor en bærbar kan sættes fast bag på en f.eks 27" skærm.

Planen er, at fjerne bærbarens egen skærm, da denne ikke skal bruges, og så at 27" skærmen bliver sat til med hdmi og dermed bliver bærbarens eneste skærm.

Grunden?
* Strømbesparende i forhold til den nuværende stationær.
* Fylder mindre i landskabet på den måde
* Prisbilligt, da jeg har alle dele udover evt beslaget.

Jeg ved at der findes mange computere bygget ind i en skærm og det ville selvfølgelig have været mest luksus, men nu har jeg de andre dele og derfor er et beslag af en art det mest optimale / billigste (gætter jeg på).

Der er en her der har lavet noget hjemmelavet snask:
men tænker lidt, at skærmen nogle gange skal flyttes og det er ikke altid mig selv der skal gøre det. Det kan være nogen uden den store selvkontrol (børn i godt humør) :P Så derfor er det vigtigt at bærbaren sidder rigtig fast og ikke bare ligger løst bag på skærmen :)

Håber nogen har nogle erfaringer med noget :)
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 11:04:04
Svar/Indlæg:
7765/230

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 12:22:47
Svar/Indlæg:
358/92
Bliver det ikke træls når den skal tændes ? Er der stadig skærm på den bærbar der skal side bagpå ?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 12:25:37
Svar/Indlæg:
7765/230
Læs lige #0 igen. 😛
"Planen er, at fjerne bærbarens egen skærm, da denne ikke skal bruges, og så at 27" skærmen bliver sat til med hdmi og dermed bliver bærbarens eneste skærm."

TRoXa

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2013 12:27:33
Svar/Indlæg:
17/6
#1 Det er nødvendigvis ikke en helt dum idé, så det kunne være en mulighed hvis der ikke dukker andre gode forslag op :)

#2 Skærmen er knust på bærbaren og er derfor taget af, så der er let adgang til tænd knappen.

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 12:42:00
Svar/Indlæg:
317/39
Køre selv med en bærbar til en ekstern skærm. Bærbaren er pakket væk, tænder den via tastaturet/musen. (Fra standby)
:)

Du har ikke tilfældig en gammel sleever..? Hvis man kunne få den monteret bagpå skærmen har man også mulighed for let at afmonter bærbaren. Forstil dig den hænger som en lomme :)

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 16:13:05
Svar/Indlæg:
358/92
#3 Doohh, synes ellers jeg havde læst teksten grundigt.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
03-12-2013 00:27:24
Svar/Indlæg:
442/14
Nogle bærbare har mulighed for at blive sat i en docking station, og nogle af disse docking stations kan monteres på undersiden af et bord.

Men om der findes en sådan til din bærbar, og at det yderligere er muligt at sætte fast på en skærm, det ved jeg ikke. Men kan jo være det er værd at slå op i forhold til din bærbar.

Ellers kan det være at VESA mounts er vejen frem, det plejer at være standarden til at sætte ting fast bagpå skærme.

Der findes også til bærbare sådan nogle ergonomiske "arme" hvorpå du kan montere en bærbar lidt i retning af instrumentbrættet hos tandlægen. Kunne jo være dette kan fastgøres til et VESA mount.

Bare sådan lidt ideer, har ikke umiddelbart et mere konkret bud :/