Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2013 23:39:00
Svar/Indlæg:
5874/1287
davs.
Jo mere jeg læser om monitorer, jo mindre fatter jeg af det. Hvad er det jeg gerne vil have? Hvad er fordele og ulemper ved TN, IPS, E-IPS, H-IPS, A-Si TFT, MVA, AD-PLS, AH-IPS, S-IPS, IGZO, IPS2, A-MVA, P-MVA, PVA og VA. 🤡
Jeg kan beskrive mig og mit brug, er her så en eller flere der vil om ikke anbefale en bestemt monitor, så i det mindste fortælle mig lidt om, hvad jeg leder efter?
Krav:
Højdejustering (min center højttaler monteres under skærmen på dens fod)
ca 24"
Spiller en del Formel 1 sim, Crysis 3, og andre FPS. Bruger også Word en del.
Har et MSI GTX 770 Lightning, så kan ikke føde de vilde fps eller opløsninger, så jeg ved ikke om jeg vil have nogen glæde af en 120/144hz monitor??
Ønsker:
Dyb sort (hader mørkegrå kældre i spil). Hvidt skal være hvidt pga word o.lign.
Jeg er ikke kræsen mht ghosting (min gamle Samsung 2493HM klarede det godt nok), men jeg er nok vanskelig mht "fejl" i billedet, såsom mørkegrå i stedet for sort, "grumset hvid" som jeg er blevet advaret imod på IPS. Eksempel ... I gamle dage var der noget der hed en CRT-monitor, og der var flere måder at lave sådan en på, bl.a. Sony lavede et billedrør der hed Trinitron, og de fleste folk synes det var det allerbedste. Det gjorde jeg så ikke, for der var 2 tråde (enkelte store havde 3 tråde), som alle sagde var (næsten) usynlige, men jeg så dem som 2 stykker tjæret tovværk på tværs af billedet, så jeg havde IKKE en trinitron. Dem af jer der er gammel nok til at huske disse, ved sikkert hvad jeg mener.
Mit sidste indtryk har jeg fra Flatpanels.dk, og i min lille gamle indtørrede hjerne har det fået mig til at tro, at jeg nok skal lede efter en afart af VA, men jeg aner ikke forskellen mellem de forskellige VA-typer, udover at PVA er hammerdyr.
Monitor ønske:
Helst 1920x1200, dernæst 1920x1080.
MAT skærm, helst lige så mat som min Samsung 2493HM.
Mindst 2 digitale indgange (DVI, HDMI eller displayport)
Helst med sort (eller i hvert fald mørkt) kabinet.
Prisområde op til ca 2800,-kr
Jeg føler mig godt nok snotdum, at jeg ikke bare kan vælge en skærm, hvor svært kan det være??? 😢
Nogen der vil og kan forklare mig lidt mere?