Mine svigerforældre har sat mig på den flotte opgave at skaffe noget forlængelse af deres eksisterende trådløse netværk, så det kan dække hele huset.. De går med tanker om at købe en bærbar, og vil derfor have mulighed for at bruge den i hele huset..
Min første tanke var en Airport Express, da jeg er Apple Fanboy, men da de ikke skal bruge alle de ekstra features den har, er der ingen grund til at bruge så mange penge på det. :)
Hvad kender i af billige løsninger, med det ene formål at forlænge et trådløst netværk? Hit me!
En extender/repeater som minimum halverer hastigheden for de klienter der får deres signal via den, da signalet bliver gentransmitteret (retransmitted).
Jeg ville foreslå en Powerline adapter med indbygget trådløs access point eller en trådløs bro/access point, der forbinder til det nuværende netværk trådløst, og samtidig kan forbindes til af trådløse klienter, udover kablede klienter.
Har ikke lige undersøgt hvilken løsning ville være bedst, men vender tilbage :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sarge d. 04-12-2013 12:52:08.
Det skal være uden kabel, da routeren sidder i den ene ende af hytten, og forlængeren skal ind ca i midten :) Og jeg kan ikke overskue at skulle trække en 30-40m netkabel (for at gøre det pænt) :)
#0 Så nup en powerline med indbygget ap eller en powerline + et eksternt ap.
De fleste routere kan sættes til at køre i ap mode. jeg køre selv med en aldrende dualband WNDR3700 router fra netgear som pt køre i ap mode pga jeg ikke kan få sat mit primære modem/router i brigemode og at det ikke er smart at have to routere efter hinanden.
Så hvis du har en gammel router liggende kan du bruge den eller købe en brugt og spare nogle penge. Ellers kan #3´s sidste bud sammen med en powerline anbefales.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 04-12-2013 23:25:16.
Tror muligvis det ender med en 2 x 2.4Ghz, der bliver sat op som trådløs bridge.. Det kan være der tager noget af hastigheden, men hvis det skal gøres til en acceptabel pris (set med deres øjne), så er det klart den bedste løsning.
Ville allerhelst smide en ny 802.11ac router op, og så smide et ac-AP op også, men tror ikke liiige de er til at overtale til den løsning. - de bruger trodsalt kun nettet til lidt surf og noget mail :)
Det er noget der virker ja MEN du skal være opmærksom på netop sådan noget kram som det der er at det kun kan kører i samme sikrings gruppe da strømmen ikke kan kører over sikringer. Så hvis du har en sikring til køkken og kontor så duer det for eksempel ikke. det skal være samme sikrings gruppe. 😕