Amd Fx uddør

Bundkort / CPU d.  04. december. 2013, skrevet af Flmr77
Vist: 12536 gange.

Flmr77

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2013 11:23:10
Svar/Indlæg:
158/14
Hej alle.

Ser ud til at FX serien udgår fra Amd`s produkter og fremover vil de så koncentrere sig om Apu`erne.

http://www.guru3d.com/news_sto...

Syns personligt det er ærgerligt, at de dropper serien (også af hensyn til at Intel så får monopol på markedet)

Har / er fint tilfreds med min Fx, giver mig mulighed for at multitaske selv når jeg spiller og til mine spil, er der ikke den store forskel i forhold til en Intel cpu endnu (frostbite 2 + 3 engine).

Kaveri (og efterfølgerne) ser spændende ud, specielt hvis de kan køre crossfire eks. med et 7850 (eller højere)
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2013 12:48:18
Svar/Indlæg:
1271/38
Eller også har de bare tiltro til at Mantle vil aflaste processorerne så meget i fremtiden at der ikke er behov for yderligere innovation på området, ihvertfald hvad angår gaming.

Jeg tvivler meget seriøst på AMD hopper ud af det højtydende CPU marked, men om de kommer til at fokusere på workstation CPU'er i stedet ved jeg intet om. Så er det vel heller ikke værre end bare at købe en Opteron hvis man absolut skal have AMD 🤡

Hvem ved.

Som en gut i den originale tråd siger:
"The idea is, regardless of having a dedicated graphics card, that all tasks that will run faster on a gpu, can be offloaded to one automatically by design." - Ergo er det ret smart at have en GPU bygget ind i chippen fra start af, ligemeget hvor lille den er, for den vil være hurtigere.

CPU og GPU deler jo RAM i både PS4 og X1, så man kan forestille sig det også er den løsning AMD stræber efter dér. 🙂

Flmr77

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2013 12:55:42
Svar/Indlæg:
158/14
Ikke utænkeligt, at du har ret.

Første bud på amd`s retning kommer vel ret beset med Kaveri.

Skal ihvertfald selv prøve den, medmindre der sker et eller andet inden.

Mantle skal da afprøves, når nu man i forvejen ejer et gfx som understøtter det 🙂 bare for at se om det er noget at hype over.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
04-12-2013 13:18:00
Svar/Indlæg:
15982/637
Lidt old news men ok...
http://hwt.dk/Forum/330440/Tak...

las

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2013 14:43:11
Svar/Indlæg:
2151/51
Det er som forventet. De spilder kun tid og penge på deres FX lineup, med så få ansatte skal der fokuseres 100% på de områder de faktisk gør det godt på. Dvs. APU og GPU markedet..

Men det er da en skam.