Notebook/Tablet

Bærbar d.  05. december. 2013, skrevet af teknikeren09
Vist: 638 gange.

teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 17:11:48
Svar/Indlæg:
184/39
Hello folks.

Jeg vil bare lige høre folks mening om noget.
her er et link til en svensk elgiganten side med en samsung chromebook.

Der er snak om at den måske kommer til Danmark i Elgiganten.

jeg har fået et godt tilbud på sådan en. omkring 1500,-

modellen er med 3G mulighed.


Jeg har pt. ingen tablet. og overvejer denne som en form for tablet som os kan bruges til arbejds brug.


Nogle der ved noget om denne søde sag? :D

http://www.elgiganten.se/produ...
teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 17:13:16
Svar/Indlæg:
184/39
Er meget tæt på at købe den. vil bare høre om nogle ved noget om den, selvom den ikke er ankommet til DK 🙂


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2013 17:42:44
Svar/Indlæg:
3340/386
Lidt om hvordan Google Chrome OS virker:
http://www.howstuffworks.com/g...

Det er ultra skrabet OS , hvor mest af tingene ligger på internet.


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 17:53:55
Svar/Indlæg:
184/39
Hvorfor kalde det en skrabet model. Det er jo egentlig genialt. At alt bare ligger på skyen og der ikke er noget til at sænke kræften på maskinen. Husk og tænk på jeg overvejer tablet.. pg denne enhed kan jeg få for omkring 1500 det er under halv pris Hvad den kommer til at stå til i Danmark..


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2013 21:20:20
Svar/Indlæg:
2587/91
"Skrabet" er da egentlig et velvalgt ord hvis man sådan lige forsøger sig med at google produktets navn og hvad folk siger om det?

Det er ikke kun #2, der har sagt det.

Anyway, hvad med om du prøver at læse de kundeanmeldelser, der er på Elgigantens svenske side? Tryk "Läs alla 6 recensioner", som står lige under de stjerner øverst under produktets navn.

Den seneste kunde skriver bl.a.:

Computeren fungerer slet ikke godt. App-udbudet er lille, generelt kompliceret og meget vanskelig software. Jeg kan dog virkelig ikke tolerere, at maskinen dagligt deaktiverer netværkskortet, hvorfor man er nødt til at genstarte computeren. Den crasher et par gange om ugen. Den kan ikke multitaske ordentligt. Og jeg mener noget så simpelt som at have flere hjemmesider åbne samtidigt. Eller surfe lidt og køre Google Hangout samtidigt. Nej, det er slet ikke hvad jeg havde forventet! Google har ikke færdigudviklet denne software!


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 22:11:53
Svar/Indlæg:
184/39
kunne forstille mig at denne person som ikke kan lide den, har en mandags model?

de andre roser den til skyerne.

jeg tænker bare, at siden den ikke er så populær er nok fordi folk ikke er 100% klar til at have alt i "skyen"


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 22:12:35
Svar/Indlæg:
184/39
Jeg kan godt se det som fed gadget. eller en tablet erstatter.

og når jeg så kan få den utroligt billigt. gør det, det bare mere tiltrækkende at købe den.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2013 22:19:19
Svar/Indlæg:
2587/91
Du efterlyser jo meninger, så øh..? Et eller andet sted har du vist tydeligvis besluttet dig 🤡

http://www.newegg.com/Product/...


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2013 22:31:32
Svar/Indlæg:
184/39
præcis. :) og argumentere bare positivt for den :) Men hvis jeg f.eks. fik af vide af mange som har prøvet den, at det er lort. og spild af penge, ville jeg ikke købe den. men jeg ser flest positive meninger på nettet.

de steder jeg finder lidt negative meninger, er det fordi de regner med det er en erstatter for en pc.
Hvilket det på ingen måder er.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2013 02:11:06
Svar/Indlæg:
2587/91
Bare læs "Cons" hele vejen ned på Newegg =)


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2013 06:52:45
Svar/Indlæg:
184/39
det ser ud til at, pc'en er meget smag og behag. for det med at den er i stykker, ved nogle af dem, tænker jeg at det kan være uheldigt. Men der er også folk som syntes rigtig godt om den. og igen, dem som ikke syntes om softwaren, er primær fordi den ikke kan køre normale programmer og at der ikke er vanvittig meget plads på?

Hvis man købte en og den havde en fejl, så det bare og sende den tilbage.

men igen. er denne mini pc/tablet/notebook ikke bare smag behag? hvis den alligevel i mit tilfælde kun bliver brugt i stuen til at surfe og lave rapporter til arbejde, og til at tage med hvis man er afsted?


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
06-12-2013 09:19:55
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg vil sige om lege ting, så er den ok - men som arbejdsPC der vil jeg nok sige så kniber det... Der findes nok en del workaround, men nok ikke det hele.

jeg har selv haft JoliCloud som er baseret lidt på samme tanke - og det kræver internet adgang, så det skal du også have med i overvejelsen..

Så er der også alt omkring apps, du kan jo prøve at alt du laver skal du lave i Chrome og intet andet.. I modsætning til en tablet, så er der jo ikke samme store apps udvalg (som fx til Android) og så vejer den 2-3 gange så meget (og har en lavere opløsning)..

Hardwaremæssigt er det jo en tablet / mobiltelefon (mener det er samme hardware som i google nexus 10).

Jeg er enig i at produktet er super interessant, men Chromebooks er ret sjældne = formodentlig lille udvikling og lille mulighed for support , især hvis google lukker projektet.. Så det er nok ikke en erstatning for hverken tablet eller PC..


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
07-12-2013 13:44:15
Svar/Indlæg:
1442/81
Husk også at den ikke kan bruges til Nem-ID. Så der har du brug for lidt andet hardware/mobil/computer ved siden af, der kan klare den sag.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-12-2013 14:19:01
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Har ingen erfaringer fra deres Chromebook med det OS, havde dog for et lille års tid siden en Samsung Series 7 bærbar.. Den ting jeg bed mest mærke i var at deres touchpad virkelig er elendig..

Så mit råd til dig, tag ned i elgiganten når den kommer ud, sæt dig ved bærbaren og prøv den, for hvis de stadig ikke har lavet en ordentlig touchpad så kommer du til at fortryde det køb ganske grusomt.