totalt fortabt i køb af laptop

Bærbar d.  06. december. 2013, skrevet af fiskefyren
Vist: 910 gange.

fiskefyren
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
06-12-2013 00:41:08
Svar/Indlæg:
18/5
Hej,

Jeg kunne godt bruge noget hjælp ang. vejledning til køb af en ny laptop.

Min første plan var at købe en kraftig laptop, som jeg kunne bruge til at spille på og som jeg også kunne tage med til LAN, og så ville jeg sælge min gamle desktop (se nedenfor):

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, 6 core, 3.2Ghz/3.6Ghz Turbo
XFX ATI Radeon HD 5870 1GB
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9
Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5
Samsung 1TB, 5400 RPM, 32MB Cache, SATA 3.0Gb/s 3.5
Corsair H70 Hydro Series CPU køler
Corsair Graphite 600T Midi Tower Sort
Pioneer DVD-RW Black
Gigabyte Ga-890XA-UD3, Socket-AM3

Og til dette fandt jeg så denne fra MM-vision: http://www.mm-vision.dk [...]
med Intel Core I7-4700MQ 4x2,40GHz (Turbo 3.40GHz), 250GB Sata3 SSD (Samsung 840 EVO), uden et OS, til 8.183 kr.

Men det synes jeg var lidt dyrt og jeg ved heller ikke rigtigt om jeg kommer til at deltage til nogen LAN events og grafikkortet levere en dårligere ydelse end mit Radeon HD 5870 gør.
Plus jeg ville endeligt gerne have en laptop uden et optisk-drev, eftersom jeg aldrig bruger sådan et til noget, for de spiser passivt strøm, og at en laptop med optisk-drev generelt vejer mere og er tykkere end laptops uden.

Så jeg gik på jagt efter en cheap laptop med LED skærm (størm besparelse er vigtigt for mig), som kun skal bruges til browsing, tage notes med fra mine lectures på uni, programering og til tider photoshop CC.

Men jeg vil gerne have et backlit tastertur i min laptop, men det virker bare som om at de kun bliver installeret i laptops som koster over 8.000 kr. (så vidt jeg kan se) og så kan jeg lige så godt købe den fra MM-vision, da jeg generelt får mest for pengende der kontra alle andre steder jeg har søgt.

Så jeg er lidt på bar bund... jeg har fx kigget lidt på en ASUS VivoBook S400CA CA129H til 4.899 kr. men den er desværre uden backlit tastertur og den har underligt nok ikke særlig lang batteri leve tid i forhold til større maskiner jeg har set... hvilket er lidt af et minus da jeg aimer efter lang batteri tid.

Har i nogen forslag til hvilken laptop jeg burde købe (alle forslag er velkommende)? Eller er det mere værd at jeg smider 3-4k mere efter den fra MM-vision, som et bedre køb og så slæge min desktop som jeg planlage til at starte med...?

PS. Min nuværende laptop er en Dell Latitude E6400 og min nye laptop skal self være bedre end den, ellers kan jeg lige så godt bare beholde min gample laptop, hvilket jeg helst ikke vil da den opføre sig lidt sjovt på sine gamle dage.
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2013 07:32:02
Svar/Indlæg:
7765/230
http://kortlink.dk/dct4

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 06-12-2013 07:33:28.