I gamle dage havde jeg et lydkort der havde samme IRQ som printeren. Så det larmede når jeg skrev ud på printeren. Kunne dette være noget i samme retning?
X-Fi kan manipulere lyden. Det bør man kunne slå fra. (Det er specielt det her jeg tænker på - man kan ikke genskabe noget der er væk: Perfect for music Make all of your music sound better with Xtreme Fidelity audio technology that restores the detail and clarity to compressed music files like MP3s.)
Du bør seriøst overveje at købe nogle rigtige højttalere. Computerhøjttalere er ikke særligt gode. Med et par gode højttalere vil du med stor sandsynlighed opleve, at dit Creative-lydkort var en nedgradering - ikke en opgradering.
Nu har jeg læst flere steder at Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro er bedre end ASUS Xonar d2/pm
og flere steder er der bliv spurgt om hvilket de 2 man skulle købe, og at der så blive svaret at Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro skulle de heller købe
så drpp lige det med legetøjlydkort for det er det jo ikke
Alt hvad Creative laver er legetøj. Dit fantatiske nye lydkort er baseret på dårligere komponenter end Asus Xonar. Det er et faktum!
Når så mange anbefaler Creative er det fordi alle kender Creative. Det er et udbredt brand. Jeg garanterer for at alle der roser Creatives lydkort også sidder med nogle skrammelhøjttalere fra enten Creative eller Logitech.
Asus Xonar samarbejder med audiofile organisationer for at få den bedste lydkvalitet ud af kortene. Creative kører deres eget løb og det kan desværre høres. Jeg har tidligere været indehaver af et top-kort fra Creative. Det gav jeg væk for jeg kunne ikke få mig selv til at tage penge for det skrammel.
Et lydkort fra Asus' Xonar-serie kan uden problemer bruges som lydkilde i et seriøst hifi-setup (der er en i Kbh. der anvender et Xonar Essence som lydkilde i et anlæg hvor højttalerne er Dali Skyline).