Test: Dell 27" Touch Monitor (P2714T)

Litteratur d.  23. januar. 2014, skrevet af neemos
Vist: 18948 gange.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-01-2014 01:00:00
Svar/Indlæg:
1129/307
27" touch skærm fra Dell, er det vejen frem, læs med og få svaret.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2014 07:00:05
Svar/Indlæg:
1814/48
Spørgsmålet er om touch teknologien, hvor det kræves at skærmen rent faktisk berøres, hører hjemme sammen med en PC.

Der er trods alt løsninger der giver samme funktionalitet, men ikke kræver at skærmen røres. Eksempelvis Leap Motion, der fungerer med den skærm du ønsker og kan bestilles direkte til postkassen for under 730 kroner. Derfor er der ikke behov for at gå på kompromis med skærmen eller leve med at fingeren skal røre for at der sker noget.

De eneste problemer jeg havde med min Leap Motion controller, trods mit sløve system, var at der en måned efter lancering kun var en begrænset mængde apps og ikke så meget at bruge funktionaliteten til i Windows 7. Den var heller ikke glad for lys, men den burde være brugbar i et normalt kontormiljø.

Det kunne være at man skulle pakke den op igen og se om Leap Motion og de mange App udviklere har fået skabt noget nyt der gør min controller mere brugbar end den var.. 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Kasseren d. 23-01-2014 07:00:52.


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2014 08:47:04
Svar/Indlæg:
184/39
spændende.. mon den kan sælges? :D


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
23-01-2014 09:42:12
Svar/Indlæg:
1442/81
#0 Den har garanteret ved sjov at lege med den skærm. Tak for anmeldelsen.

#1 Jeg sad netop i går og overvejede at bestille en Leap til MIDI-brug, så hvis du vil pakke den ud og give en mindre anmeldelse ville det være superfedt!

Hvis du bestemmer dig for den ikke er noget for dig, så aftager jeg den dog gerne for en fair pris.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2014 20:58:07
Svar/Indlæg:
1814/48
@Ferns Hvis jeg skal være helt ærlig så er Leap Motion en meget blandet fornøjelse.

Når man starter op og kører Leap Motions app Orientation bliver man hurtigt imponeret over det forholdsvist store arbejdsområde og hvor godt den fanger ens bevægelser og alle de individuelle fingre. Man vænner sig også relativt hurtigt til den nye interaktionsform, når man har fundet en god plads til controlleren.


Med hensyn til Apps kan jeg personligt godt lide den app der hedder Touchless for Windows, som giver muligheden for at lave alle de ting man vil kunne med en touch skærm, bare uden at skulle afsætte fedtede fingre. Både valg, Zoom, Scroll og tegne.

En app som Freeform, der tillader en at lege med materialer næsten som de var modelervoks er i mine øjne også interessant. Ikke mindst fordi programmet kan sende ens kreationer til 3D printerfirmaet Sculpteo, hvor man kan bestille sine kreationer og dele designet med andre.

Desværre er der også en del apps hvor man bliver frustreret over at der ikke er en standard for hvordan interaktionen med en app skal foregå. Eksempelvis har jeg oplevet tre forskellige måder at aktivere en knap. Der er marker og træk ned, der er marker og tryk fremad og endelig er der marker og hold fingeren stille i en periode. Et par af de apps jeg har prøvet har også manglet en del på kvalitetsfronten.

Jeg har ikke leget med MIDI programmerne, så jeg kan ikke vurdere hvor godt de udnytter mulighederne. Men du kan måske få en ide på app siden https://airspace.leapmotion.co... hvor mange apps har videoer af brugen.


skaterpete
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2014 00:21:00
Svar/Indlæg:
124/8
satme fedeste skærm længe