Newbie
Tilføjet:
10-12-2013 23:24:43
Svar/Indlæg:
6/3
Hej folkens!
Er blevet henvist til dette forum af et familie medlem, efter min SSD efter sigende ikke gider lege med mig mere. Er ikke selv så vild en hardware nørd, så det er derfor jeg har søgt herind for at definitivt finde ud af, om min SSD er død eller ej. SSD'en jeg har er en Corsair Force, men ved desværre ikke hvilken udgave af den det er :( ...
For omkring 3-4 uger siden bootede jeg min PC op, og så sagde den "Reboot and select proper boot devise or insert boot media in selected boot devise and press a key." - det fis gad jeg ikke se på, så jeg genstartede bare min PC og så bootede den fint Windows 8.1 op igen. Så tænkte jeg ikke mere om det.
Nu kan jeg simpelthen bare ikke komme forbi den besked da den er kommet igen her til aften. Når jeg hopper ind i BIOS bliver den slet ikke listed som plugget i en SATA port, og jeg kan derfor heller ikke sætte den som boot drive i boot menuen (kan kun vælge min normale HDD). Selve SSD'en lyser dog stadigvæk indeni kabinettet, så den er ikke sprunget i luften eller noget, den virker tilsyndeladende bare ikke lige til noget lige nu.
Har prøvet at skifte dens SATA port over i en anden, men det hjalp på intet. Så nu ved jeg slet ikke hvad jeg kan prøve for at få den til at virke igen, eller bare få den konstateret helt død. Det ville jo være træls at gå ud og købe en ny SSD hvis den anden kan fixes/bare har en dårlig uge eller whatever.
Så har nogle af jer herinde et forslag til at få den til at virke igen, eller en måde/metode at se på om den definitivt er død :) - alt hjælp jeg kan få er jeg taknemmelig for, så tak på forhånd!