Retur af ombytning

Hyggehjørnet d.  11. december. 2013, skrevet af morten-turi
Vist: 11804 gange.

morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2013 23:08:49
Svar/Indlæg:
924/212
Godddag HWT, har denne besværlige sag med et firma som sælger ting på nettet (tv, Lyd, hardware etc.) de er godkendt af E-handelsfonden.

Jeg købte nogle højtalere fra dem, gik nogle små måneder og de gik i stykker i højtaleren.
RMA, sendt retur til rep
Gik over 2 måneder
Ombytning, men da de ikke havde den samme vare, bestilte jeg noget til samme pris, men med en merpris på 122kr.

Modtager pakken med et nyt anlæg imorgen, men har besluttet for mig det ikke er op til mine krav.

Derfor, kan jeg bruge min 14 dages returret og få penge tilbage for mit nye anlæg som var en ombytning?

Morten
sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2013 23:29:42
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg tro godt du kan sende det tilbage, og vælge noget andet igen, men jeg tror ikke du kan få penge tilbage.

Det er lidt en kringlet sag. Hvis de giver dig pengene igen, er de i hvert fald meget flinke..

Men kender ikke noget til lov og ret, på dette område,det her er bar hvad jeg tror.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
11-12-2013 23:47:31
Svar/Indlæg:
1194/156
Eftersom der er tale om en ombytning til en ny vare, og oven i købet en helt nykøbt vare, vil jeg mene du kan benytte dig af dine 14dages fuld returret.

Den nye vare er ny, og helt ude af sammenhæng med den gamle vare som du har haft til reparation.

Så efter min mening, har du fuld garanti, og fuld returret på den nye vare, og hvis deres betingelser siger det, også muligheden for at få pengene retur.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2013 23:54:53
Svar/Indlæg:
924/212
Citat fra min Fakture på den nye vare

"Til forbrugere ydes 2 års reklamationsret mod fabriksfejl fra den dato du modtager varen. Ved fjernsalg (internet / postorde / Telefonbestilling ) har du som modtager 14 dages fuld fortrydelsesret. Dette gælder ikke reklamationsombytninger
----------------------------------------------------------
Så, erm... ja, hvad betyder det?


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:08:48
Svar/Indlæg:
2587/91
Når forhandlere ikke yder fortrydelsesret på reklamationsombytninger - dvs. varer, hvor forbrugeren har aftalt med forhandleren, at returnere og få en anden vare i stedet (og dermed effektivt har tilsidesat sin oprindelige fortrydelsesret som kunde) mod at få sagen løst på anden vis - så er forhandleren i sin gode ret til at afvise fortrydelsesret på en allerede ombyttet vare.

Du har selvfølgelig fuld reklamations- og garantiret.

Der er bare ikke mange forhandlere tilbage, som er så skrappe med reglerne - nogle af de sidste der skiftede mening var ProShop (det daværende SHG).


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:17:11
Svar/Indlæg:
924/212
Kontaktede firmaet og vi lavede en aftale om jeg "nægter modtagelse" af pakken og bruger min fortrydelsesret.

så nu er det officielt en ny RMA sag.

De ville modtage pakken, og så vil de kontakte mig omkring jeg får penge tilbage eller et "tilgodebevis" hvis man kan kalde det det.

men krydser fingre for de er flinke nok til at give penge tilbage (:

skal lige siges denne sag startede midt i septemper og skulle jeg få penge tilbage er det ikke før næste år 😛


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:21:09
Svar/Indlæg:
7765/230
Right du "nægter" bare at modtage pakken og så skal de tilbage føre dine penge.. :yes:


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:25:06
Svar/Indlæg:
924/212
#6
Tilbage føre og tilbage føre... hmm, tjaa, jeg har joh teknisk set kun betalt 122kr af den nye højtalerenhed.

Men det er joh et nyt køb, og selv hvis jeg betalte med et gavekort og resten på kortet, så burde jeg vel få pengene for hele varen tilbage?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:35:13
Svar/Indlæg:
7765/230
He he du skal og får self. ALLE dine penge tilbage.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2013 13:38:09
Svar/Indlæg:
2587/91
Giver ingen mening for mig, men kunden har jo altid ret 🤡