Overclocking af GPU, Gtx 680

Grafikkort d.  13. december. 2013, skrevet af Fyxe
Vist: 11448 gange.

Fyxe

Overclocker
Tilføjet:
13-12-2013 01:08:11
Svar/Indlæg:
191/25
Efter at have faldet for Metro 2033 spillene, vil jeg gerne hive lidt ekstra saft ud af mit kort, da det ikke køre helt flydende som i andre spil.

Mit spørgsmål er, når man OC'er sit kort (Bruger afterburner), belaster ens gpu med kombuster, hvor det virker fint. Når man så prøver at spille (CS GO i dette tilfælde) og så begynder at få.. lagspikes, som om spillet er ved at crashe (altså et lag spike på flere sekunder), er det så fordi det mangler volt? og i så fald, hvor meget skal man smide efter den ? I dette tilfælde kom jeg op på+120 mhz på coren ekstra, ikke noget ekstra på memory. Prøvede at give +40 mv ekstra til den, men den crasher stadig efter noget tid (Der kan godt gå op til 30 mins).

desuden når jeg kigger I GPU-z, siger boosten var på 1257 mhz, kigger jeg i afterburner, kommer coren helt op på 1293. hvad skal jeg stole på? :P

Søger sådan set bare generel viden om OC'ing af GPU, synes ikke de guides jeg har kigget på er særligt forklarende.

Tak på forhånd!
noxon

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2013 21:46:40
Svar/Indlæg:
3321/21
Kig lige denne guide igennem og se om det skulle være noget du har overset.
http://www.overclock.net/t/126...

Som udgangspunkt, sæt power limit til max, hold temp nede(de clocker ned ved ~70C), og så find et sweet spot med volt.
Pga power limit, vil GPU blive "handikappet" på MHz og/eller volt og derfor clocke ned, eller crashe.

-Stol som udgangspunkt på Afterburner, det er vigtigt at du henter version 2.2.3, da de nyere ikke giver mere volt, det ser ud til at virke ja, men HW mæssig sker der ikke noget.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af noxon d. 13-12-2013 21:48:15.