Og dit bundkort understøtter nok ikke crossfire til de nye amd
Det har jeg ikke hørt skulle være et problem overhoved. Han køre z87, nyere bliver det ikke.
Med det sagt, har jeg hørt om dette problem flere gange med 7970.
1. Hvilken driver køre du? 2. Har du prøvet begge kort enkeltvis? 3. Hvilket spil køre du? Jeg har selv oplevet dårlig performance i nogle spil med crossfire, fordi spillet ikke er optimieret til crossfire.
System in IDLE = 128W System Wattage with GPU in FULL Stress = 372W Difference (GPU load) = 244W Add average IDLE wattage ~10W Subjective obtained GPU power consumption = ~ 254 Watts
Power consumption AMD Radeon R9-290 2-way Crossfire
System in IDLE = 130W System Wattage with GPU in FULL Stress = 603W Difference (GPU load) = 473W Add average IDLE wattage ~20W Subjective obtained GPU power consumption = ~ 493 W
hvis du havde nogle konkrete tal at oplyse så ville det være en hel del nemmere at se på 😲 Ofte ser jeg folk sammenligne stock vs OC resultater og så er det klar der er en stor forskel.
Lad os sige de æder lidt mere, vi giver dem 25watt mere per kort, så vi stadig kun på 653watt. Et system tag mellem 100 til 150watt alt efter CPU og Oc osv. Så vi på 800, som er PEAK, det burde kunne klares med den 850watt, men har den en defekthed, så det klart det kam give problemer.
#15: Du skal lige læse deres test og begregninger helt præcist. !
"System Wattage with GPU in FULL Stress = 603W"
Det er deres grundsystem med CPU, Ram og HDD samt de to R9 290 under fuld GPU belastning og KUN GPU belastning. Du skal se på watt forbruget isoleret for kun GPU'erne - det er "Subjective obtained GPU power consumption = ~ 493 W"
Du siger der coil whine på det ene kort, det kunne være der fejl på det.. men har du prøvet at lege lidt med at bytte om på kortene ? bare for at se om den coil whine følger det ene kort ?
Coil Whinen er på det ene kort - men efter at have rodet lidt med det - funker det nogenlunde 😉 - Tror bare ikke PLX er glad for at arbejde sammen med det nye Crossfire 😉 - Men tak for hjælpen alle sammen 🙂