Lenovo IdeaPad G780 - kan der sættes SSD harddisk i?

HDD/SSD/RAM d.  13. december. 2013, skrevet af dannipoulsen
Vist: 11683 gange.

dannipoulsen

Ny Bruger
Tilføjet:
13-12-2013 11:39:56
Svar/Indlæg:
3/1
Hej. Jeg er ny og vil gerne lige vide om der kan sættes SSD harddisk i en Lenovo IdeaPad G780. Og kan den sættes i ved siden af den eksisterende på en eller anden måde, så jeg stadig har min TB fra den eksisterende.

Mvh Danni
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
13-12-2013 11:45:00
Svar/Indlæg:
5039/109
Tror du skal bytte det optiske drev ud med en hdd caddy for at få en ekstra disk i. Sådan ser det ud når man søger på nettet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 13-12-2013 11:45:44.

dannipoulsen

Ny Bruger
Tilføjet:
13-12-2013 13:13:55
Svar/Indlæg:
3/1

Tror du skal bytte det optiske drev ud med en hdd caddy for at få en ekstra disk i. Sådan ser det ud når man søger på nettet.

MazdaMadsen skrev d. 13-12-2013 11:45:00

Okay tak. Vil det sige at jeg godt kan have to på samme tid? Og vil du tro at man et sted som proshop.dk kan hjælpe med at anskaffe og installere sådan noget? Eller er det forholdsvis lige til at klare selv.

Hvis det virker som om at jeg skal have disse computer ting skåret ud i pap, så er det ikke helt skævt observeret.

Mvh danni

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
13-12-2013 14:33:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er forholdsvis nemt. Drevet er holdt på plads af en enkelt skrue normalt.

Hvis du vender bunden i vejret på din bærbare så skal der være et lille billede som ligner en CD ved siden af et skruehul.

Se evt. denne film:

http://www.youtube.com/watch?v...

Der skal nok ændres boot rækkefølge hvis du skal boote fra en ssd i en caddy. Du skal også gen installere windows på ssd'en. Muligvis kan du klone disken, men det anbefaler jeg ikke.

Hvis du vælger at installere windows fra bunden igen, så skal det gøres fra usb eller et eksternt drev.

Hvis du spørger pænt, så er der nok en venlig sjæl nær dig der vil hjælpe, hvis du ikke vil kaste dig ud i projektet alene.

dannipoulsen

Ny Bruger
Tilføjet:
13-12-2013 14:45:54
Svar/Indlæg:
3/1

Det er forholdsvis nemt. Drevet er holdt på plads af en enkelt skrue normalt.

Hvis du vender bunden i vejret på din bærbare så skal der være et lille billede som ligner en CD ved siden af et skruehul.

Se evt. denne film:

http://www.youtube.com/watch?v...

Der skal nok ændres boot rækkefølge hvis du skal boote fra en ssd i en caddy. Du skal også gen installere windows på ssd'en. Muligvis kan du klone disken, men det anbefaler jeg ikke.

Hvis du vælger at installere windows fra bunden igen, så skal det gøres fra usb eller et eksternt drev.

Hvis du spørger pænt, så er der nok en venlig sjæl nær dig der vil hjælpe, hvis du ikke vil kaste dig ud i projektet alene.

MazdaMadsen skrev d. 13-12-2013 14:33:31

Tak for det. Nu jeg har fat i dig, kan jeg jo lidt så godt spørge hvor man kan få ssd billigst samt ssd caddy.
Og jeg føler ikke rigtig at jeg fik et svar på om jeg kan købe en ssd med lave gigabite og stadig beholde mit nuværende drev til opbevaring af film og andre filer. Jeg tænker at jeg vil kører de store programmer på ssd'en.
Hvad tænker du?

Mvh danni

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
13-12-2013 15:34:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Du kan bruge din nuværende disk som lager, og en SSD som system disk med alle dine programmer.

Hvilken disk du skal bruge er et godt spørgsmål. Samsung 840 Evo er nok ikke et dårligt bud.

dannipoulsen

Ny Bruger
Tilføjet:
13-12-2013 16:22:21
Svar/Indlæg:
3/1

Du kan bruge din nuværende disk som lager, og en SSD som system disk med alle dine programmer.

Hvilken disk du skal bruge er et godt spørgsmål. Samsung 840 Evo er nok ikke et dårligt bud.

MazdaMadsen skrev d. 13-12-2013 15:34:29

Du skal ha mange tak. God weekend 🙂