Newbie
Tilføjet:
13-12-2013 22:27:20
Svar/Indlæg:
6/3
Hej igen dejlige medlemmer af hwt.dk ... Dette er så tråd nr. 2 af mine computer problemer som bare falder ned på mig denne uge. Først min SSD, og ja, nu tror jeg dælme at mit netværks kort/bundkort er ved at dø eller noget i den stil.
Okay, basically blev jeg smidt af internettet i ca. 5-10 sekunder hver tredje time de sidste 3 måneder ca. Her for et par dage siden begyndte det at ske meget hyppigere og nogle gange døde det helt (hvor det normalt reconnectede mig i løbet af 5-10 sekunder), og for at få net igen skulle jeg endte rive mit kabel ud af routeren, eller genstarte min enhed ethernet enhed på computeren. Så var der en 50% chance for at jeg fik net igen, ellers skulle jeg prøve igen.
Idag, er der vel til dels fremskridt, disconnecter kun hver time nu ca. men til gengæld får jeg kun ca. 500 kb upload og download til rådighed, når jeg normalt burde have 50 mb+ da jeg er heldig ved at bo ovenpå et fibernet. Det skal siges, at ALLE andre enheder/computere som jeg sætter til netværket har 100% funktionelt internet med den hastighed de skal have (holdt LAN de sidste 2 dage, dog var alle folkens her med bærbar så kunne ikke prøve nogle af deres netværks kort eller noget). Det er kun min stationær som ikke vil virke ordentligt.
Så ja, jeg vil nu spørge om der er nogle metoder til at finde ud af om mit netværks kort er ved at dø eller hvad det lige er der sker (har ingen slave netværks kort eller noget jeg kan sætte i lige pt). Igen skal det siges at jeg ikke er en vild hardware nørd, men jeg håber jeg kan få lidt online hjælp her igennem hwt.dk - I var dejlige hjælpsomme sidst med mine SSD problemer :).
Tusind tak på forhånd!