Er det det der der gøre at mit pc højtaler piver/hyler

Diverse d.  15. december. 2013, skrevet af Davir
Vist: 11770 gange.

Davir
 
Nørd
Tilføjet:
15-12-2013 12:33:26
Svar/Indlæg:
171/167
Hej der

1. jeg har deaktivere nogen driver hvor der er en rød pil ned ad, og hvor der stod ikke tilslutte
kan det være det der gøre at det piver eller hyler, fordi de ikke var deaktivere

2. jeg har 5 usb skik sidder der i
1 til mus, og 1 til tastatur, og 1 en dvd drev der ikke er i kabinettet
+ 1 til webcam med mikrofon + 1 til HD PVR 2 Gaming edition
er det nogen af de 2 eller 3 sidste usb stik der gøre det

3. eller kan det være mine chipset på bundkorte der ikke kan lige mit lydkort der gøre det
Jeg har et Asus ROG Crosshair 3 Rormula bundkort
kan det være derfor

Nogen der ved noget her
McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2013 13:40:34
Svar/Indlæg:
2470/41
Hvad har du i maskinen?

Hardware?
Software?
OS?

Højttalere?
Tilslutning?

Andet?


Davir
 
Nørd
Tilføjet:
15-12-2013 15:58:20
Svar/Indlæg:
171/167
AMD Redeon HD 6870 2 GB RAM (med de nyeste driver)
Creative Sound Blaster X-FI Titanium Fatal1ty Pro (med de nyeste driver)
AMD Phenom 2 x4 965 3.4 ghz
6 gb ram
Asus Crosshair 3 Formula ROG

Software
kun programmer til lydkort og grafikkort

OS
Windows 8 pro opgraderet version (fuld opdaterer)

Creative A550
5 usb
1 til mus, 1 til tastetur, 1 til dvd drev
1 til webcam med mikrofon, 1 til HD PVR Gaming Edition 2


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2013 16:31:50
Svar/Indlæg:
2131/173
Den lette løsning er at starte med en ren installation og hente de relevante drivere på de respektive producenters hjemmesider.
Windows har en tendens til at installere lortedrivere automatisk, og lidt off topic, Creative er groft sagt noget skrammel der softwaremæssigt skuffer næsten lige så fælt som det gør hardwaremæssigt.. Det står naturligvis for egen regning - prøv lige en ren installation og kom tilbage


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 15-12-2013 16:33:09.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
15-12-2013 23:47:18
Svar/Indlæg:
304/3
#0 Prøv at slukke for højtalerne og genstart pc'en. Har selv prøvet det med hyleriet.

#3 Skrammel? :no:
Onboard lyd er skrammel 😕


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2013 00:15:35
Svar/Indlæg:
2131/173
4
Ja, det siger folk.
Det tror jeg også det var engang.
Men alt efter hvor meget man går op i det.. Og går man endelig op i det, køber man jo heller ikke et internt fatality-superduper-pro-gold-gamer-blablaskrammelkort for at erstatte et onboard-skrammelkort - medmindre man har røget en lidt for stor pibe.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
16-12-2013 07:49:55
Svar/Indlæg:
304/3
#5 Lol. Alle dem jeg kender der har det, har været mere end blot tilfredse. De kan tydeligt høre forskel og er blevet til at game :yes:
X-Fi kort er skam ikke skrammel 😛
Jeg ved jeg fik nok af onboard lydkort tilbage i 2006 og mit syv år gamle X-Fi kører stadig som det gjorde dengang 😛

For mig er forskellen enorm og ville aldrig bruge onboard lyd igen.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2013 08:17:59
Svar/Indlæg:
2131/173
6
Tja. Smag og behag.
Til afspilning på en håndfuld plastichøjttalere til 500 kroner fra Creative, tror jeg ikke jeg gad smide penge efter et dedikeret lydkort.
Men igen; det står for egen regning.
..og det er da muligt at gamerlyden er fantastisk på sådan et set up, hvad ved snobrødsentusiaster om rød sodavand.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2013 08:24:23
Svar/Indlæg:
2131/173
En skilletrafo er måske også en mulig løsning, Davir.
Jeg havde engang et Creative noget ... hvad hed de dengang.. soundblaster, det var også noget værre støjsenderskrammel, der virkede trafoen udmærket.


Davir
 
Nørd
Tilføjet:
16-12-2013 12:05:17
Svar/Indlæg:
171/167
Det der er en clean installation

så please help me


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2013 15:06:16
Svar/Indlæg:
599/14
Mange grafikkort udsender en masse støj, så hvis lydkortet sidder tæt på grafikkortet, så prøv om muligt at flytte lydkortet længere væk fra grafikkortet.

Evt. prøv med anden højtaler eller hørebøf og se om problemet også er der?



McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2013 07:19:13
Svar/Indlæg:
2470/41
#6

X-Fi er skrammel. Der findes langt bedre løsninger. Det Asus Xonar D2 der er blevet udskiftet er bedre. Det lyder garanteret ikke bedre end X-Fi, når højttalerne er noget skrammel fra Creative. Creative ved om nogen hvordan de får den bedste ydelse ud af deres skrammelprodukter. Har man lydkort fra Creative, så skal højttalerne også være det og vice versa. Ellers afsløres delenes fejl og mangler i for stort et omfang. Ulempen er bare, at man aldrig kommer over skrammelstadiet.

Been there. Done that.


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2013 07:20:32
Svar/Indlæg:
2470/41
#10

Det burde ikke være et problem, medmindre lydkortets EMI-afskærmning ikke er stelforbundet.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2013 08:29:43
Svar/Indlæg:
1271/38
Jeg ville starte med at kigge på dét der leverer strømmen til hele maskineret - altså det første led i kæden. Mærke og model af strømforsyningen. Er det noget du gider tjekke op på? Har du prøvet at jorde din computer?

Hvad gør du helt præcist med dit højtalersæt? Sætter du højtalerne på maksimal lydstyrke og justerer lyden med lydkortet? Har du tjekket at højtalerne ikke piver, hvis de eksempelvis er sat til noget andet? Hvad har du været igennem for at konkludere at det må være dit lydkort??

- Er du i det hele taget sikker på det ikke er dit bundkort der er på vej ud af døren????
http://hwt.dk/Forum/330884/Mit...
Når du har mere end ét problem ad gangen, så ville jeg starte med at løse det rent funktionelle først..

Vil anbefale dig at udfylde dit system i din brugerprofil ved at følge dette link, og trykke på 'Mit System': http://hwt.dk/EditProfile.aspx . Hvis du gør dét bliver det en del nemmere for alle at se hvad vi har med at gøre, da man bare kan køre musen over dit brugernavn og se hvad der sidder i din maskine.


Som med meget andet lydrelateret synes jeg at være relativt enig med McCleod.. Synes dog ikke alt Creative er skrammel, men han har en pointe. Creative gør det ofte ganske fint i meget specifikke scenarier, men halter en del hvis de kommer ud over deres 'komfort zone'. Det er gaming-kort, ganske simpelt.

Mvh


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bonghætte d. 18-12-2013 08:33:11.


Davir
 
Nørd
Tilføjet:
20-12-2013 00:45:44
Svar/Indlæg:
171/167
Har fundet ud af at når jeg installeret driver, sp er det den begynder at hyle, så kan det betyde at det kun er en drive problem eller hvad


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
20-12-2013 05:16:05
Svar/Indlæg:
304/3
#12 Så siger vi det, er det for nogen 😕

#13 Kan godt følge dig der med det Creative halløj. Du siger det på en god måde 🙂
Minder mig om jeg skal have et nyt lydkort og sendt min nuværende på pension. Det har gjort det rigtig godt 🙂

#14 Du kan prøve at installere beta driverne, det har jeg gjort og ingen hylen. Men ved ikke om det hjælper ved dig. Kan huske jeg troede mit kort var skod, men det var fordi jeg ikke havde sat det ordentligt i! Det kan du også prøve 🙂