Hjælp mig med mit kommende setup!

Gaming d.  16. december. 2013, skrevet af blacklisted
Vist: 533 gange.

blacklisted
 
Bruger
Tilføjet:
16-12-2013 00:02:23
Svar/Indlæg:
1/1
Hey HWT,

Jeg skal iværksætte mit første saml-selv projekt. Det eneste jeg vil genbruge fra den gamle PC er harddisken på 1TB og det optiske drev. Den skal bruges til gaming: MMO, BF4 og nye titler.

Tanken bag computeren er bedst ydelse for pengene. Jeg kan maksimalt smide 8K og gerne lidt mindre. SU'en strammer.

Grafikkortet er egentlig bare en placeholder for et 290 med en aftermarket køler, har læst mig frem til at fabrikskortet bliver lidt for varmt og man burde vente.
Jeg har desuden ikke nogen planer om at køre crossfire.

Jeg er lidt i tvivl om forskellen mellem ATX og m-atx, udover det størrelsesmæssige, men generelt søger jeg bare feedback omkring de dele jeg har sat sammen.

Hvad siger I HwT, kan det gøres bedre?

https://www.komplett.dk/k/shop...

Mvh.
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-12-2013 01:28:45
Svar/Indlæg:
5258/240
Det ser ganske fornuftigt ud.

Jeg vil dog anbefale dig at købe en anden CPU køler. Det er næsten lige meget hvilken, bare den er større end den der følger med standart for den larmer når man spiller..

Hvis du har planer om at lege med overclocking skal du have fat i et bundkort med z87 chipset.

Det leder mig også hen til dit spørgsmål om matx vs atx forskellen er i bund og grund størrelsen, men eftersom du har større areal på et atx bundkort har det tit flere features. Dog ikke noget jeg kan se du vil komme til at mangle ved mindre du begiver dig ud i ekstrem overclocking..



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af unnamet d. 16-12-2013 01:31:13.


blacklisted
 
Bruger
Tilføjet:
16-12-2013 02:06:58
Svar/Indlæg:
1/1
Det lyder som en god idé med en cpu køler, den må jeg hellere smide i kurven.

Jeg har absolut intet erfaring med OC, men tænker der nok er mulighed for at opspore lidt hjælp i KBHs området. Z87 er en nødvendighed i den sammenhæng kan jeg forså på dig?


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-12-2013 04:52:14
Svar/Indlæg:
5258/240
Ja kort sagt

Der er vist nogle enkelte bundkort hvor man kan og på selvom det ikke er z87 men gå du efter sådan et chipsæt

Så kan du altid lege med hvis du får mod på det