Umiddelbart tror jeg at det er 2 forskellige ting den måler, de 2 programmer med omkring 80+ grader måler hver core mens den anden måler selve CPU temp, jeg er ikke sikker men mener der er en forskel.
I mine øjne er det dog voldsomt høj temp, jeg vil helst ikke over 65-69 grader.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 17-12-2013 10:36:13.
3# ja okay, så kan jeg godt se de er ret høje. for temp over 80 er da overhoved ikke ret godt 😢
Det er jo så kun under fuld load, og medmindre at du planlægger at køre med fuld load i mere end 5 dage ad gangen vil jeg ikke sige at 86 grader er alarmerende. SB's smertepunkt ligger ved 90, og ved 100 lukker den ned. Alt under 90 er derfor acceptabelt i min verden.
Men er det 86 grader efter 2 minutter ville jeg nok tænke lidt over min køleløsning...
Jeg har nu haft afmonteret cpu for at se om det var pga kølepastaen var for gammel eller andet. Jeg har monteret noget nyt og samlet det igen. Men det har intet hjulpet, nok nærmere tværtimod. den bliver nu op til 88 grader på kernerne ved prime95 load efter 20 min (cpu temp 77).
Men det underlige er at min Corsair H50 radiator kun bliver meget lidt håndlun, og det er jo meget mystisk. kan denne være defekt?
Jeg tror at dit problem ligger i at IHS'en ikke overføre varmen godt nok. Når mine grafikkort er 54 grader er mit vand 37 grader inden det bliver kølet ned, så det er altså ikke alt varmen der bliver overført til vandet, og slet ikke hvis den er så varm.
Jeg ved godt at det er SB, men du kan jo have fået en mandagsmodel hvad det angår.