Jeg søger en USB-stick på 32-64Gb med en "fornuftig" hastighed uden at gå helt amok på prisen - dvs. jeg vil gerne betale +50% i forhold til de billigste for at få en god læse- og skrivehastighed, men ikke 2-3 gange så meget!
Den må gerne være lidt robust uden at være "håndværkerudgaven", som kan holde til alt fra Marianergraven til toppen af Everest!
Jeg har selv en Super Talent Pico, men tænker at der må være kommet noget hurtigere og bedre siden da! (http://www.supertalent.com/pro... ) Nogle forslag til usb-sticks jeg bør kigge nærmere på?
I 16gb udgaven, fik den via pointshop til 1 kr. 🤣 Men utroligt godt usb stick, med gummi beskyttelse. Har den med mig overalt, og den har altså overlevet en tur i vaskemaskinen ved 40 grader i en 10 minutters tid. Inden jeg nåede at tænke "FUCK!", og få lortet ud. 🙂
Jeg kigger lidt på Toshiba TransMemory-EX 32GB (USB 3.0) Jeg kan ikke umiddelbart finde den til salg i DK. Hvis I heller ikke kan, hvor kan det så anbefales at købe?
Den Kingston #1 linker til, har jeg ikke meget til overs for, jeg har haft 2 af dem der er døde inden for et halv år ved ikke ret meget brug. Det er en arbejdes nøgle og bliver brugt måske i snit 2 gange i ugen og de brænder et eller andet på den ,så den bliver genkendt som "Skymedi USB Drive USB Device" og alt ens data er væk og der er ikke adgang til selve "RAM" chippen på nøglen = alt ens data er væk.
Privat har jeg en Corsair Voyager USB 3.0 32GB som efterhånden har været udsat for det meste, og virker 110% stadig efter det 1½års tid jeg har haft den, så den har min anbefaling :) http://www.corsair.com/en/usb-...
og en gammel slave af en Verbatim usb 2.0 32gb et eller andet, som er tabet sammen for ikke at falde fra hinanden, den har været i vaskemaskinen op til flere gange 🤣 og er nok den usbnøgle jeg har, som har holdt til mest og stadig virker og er dejlig hurtigt stadig. Den er købt i Bilka for noget der ligner 5+år siden til en formue 😴
Jeg har snuset lidt rundt til forslagene og synes ikke at Sandisk Extreme lyder helt tosset (har også god erfaring med både hukommelseskort og SSD'er fra denne serie). Jeg er faldet over sticks med "part-numbers" SDCZ80-064G-G46 og SDCZ80-064G-X46 - hvor X-udgaven ofte er noget billigere. Jeg kan dog ikke finde ud af hvad forskellen er - om X-udgaven måske er en ældre udgave - den er ikke listet på Sandisks egen side med de forskellige modeller (G-modellen er den som bl.a. sælges i Europa)
Godt tilfreds med Sandisk Extreme, som jeg købte via eBay til en fornuftig pris. Sidder netop og kopierer filer (billeder) fra sticken til den stationære, hvor den ligger omkring 120-130Mb/s 🙂