Tændte computeren i dag efter at den havde været slukket et par timer, og haft strøm slukket på stikkontakten efter normal nedlukning.
Der kom intet signal til skærmen, og dram led lyste. Trykkede mem-ok, og ved de efterfølgende opstart har den ikke lyst.
Der er ingen post - cpukøler kører, ram kører (har led's på ram der indikerer aktivitet) - ingen fejl-led's er tændt.
Beep code er et langt og 3 korte - pause - og så et enkelt kort. Slår man op på asus' hjemmeside, betyder et langt og 3 korte "grafikkort issue" - jeg har kun onboard grafik pt..
Det er efter hvad jeg har ku finde en ami bios - og her indikerer 1 langt, 3 korte ram fejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad det sidste bip betyder...?
Hvad har jeg prøvet: Testet med anden monitor Clear cmos, både ved at have haft batteri ude i 15 min og med jumper Taget alt fra undtaget cpu, bundkort og ram. Haft ram ude, testet begge klodser i begge slots Checket for bukkede pins, reseated cpu og køler Haft bundkort ude på en papkasse
Hardwaren er som følger: 3570k asus p8z77-i deluxe crucial ballistix tactical tracer 1866mhz Streacom nano 150w psu (picopsu)
psu'en er købt hjem for en uges tid siden, og rammene for ca 2 måneder siden. Det har kørt fejlfrit og der har ingen problemer været overhovedet.
MB fra Asus plejer at have 2 eller 4 bios, kan være du kan prøve at boote med en anden valgt.
Ellers prøv at sætte et grafikkort til. Ved ikke om det kan tænkes at en tidligere ejer af bundkortet har været inde i bios for at slå onboard grafik helt fra?
Jeg tænker bare at cpu gpu'en burde jo virke.. så næste skridt må være at teste cpu & bundkort 😕
Hvis nogen har et 1155 kort der kan køre ivy bridge og cpu i københavnsområdet jeg kan låne / bruge hjemme hos dig til en test, må i meget gerne skrive!
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 20-12-2013 14:12:32.