Kan ikke merge 2 partitioner?

HDD/SSD/RAM d.  20. december. 2013, skrevet af Schmidter
Vist: 11012 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2013 12:29:51
Svar/Indlæg:
155/75
Er i windows installationsprogram, helt ny computer som er samlet. Lavede en ny partition og den sagde den skulle lave mere end en partition til windows systemfiler osv, jeg sagde ok. Var ikke tilfreds med resultet, så jeg sagde delete til en af dem for at have en stor harddisk med alt på uden partitioner, slettede en som den lavede på omkring 100mb, og den jeg selv v algte på 80gb, den lavede selv en 700746.5gb partition, MEN jeg kan ikke slette denne partition???

Da jeg slettede de andre blev de selvfølgelig merged med det andet plads, jeg kunne se jeg fik mere på den da jeg slettede dem i windows installationsprogrammet. Men den er gray out på begge mine partitioner som nu er der, så nu har jeg en på 2tb og en på 700+gb og jeg kan ikke slette nogle af dem for at få den samlet?... Nogen som kender en evt løsning på dette problem?

hdd: 3 TB Toshiba DT01ACA300
mobo: ASRock B75M - 2.0

edit: hvad jeg har forsøgt

prøvet at tage hdd fra computeren, taget sata stikket ud slukket og tændt igen for at den registrer ingen hdd, så tændt igen med hdd. har prø'vet lave ny partition som jeg sagtens kunne slette uden problemer. denne gang spurgte dem heller ikke om selv at lave partitioner som den skulle bruge til nødvendige filer. Så det må være noget med det som gik galt.

Har tænkt mig at prøve at hente firmware til hdd og smide på usb pen og se om det kunne hjælpe.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Schmidter d. 20-12-2013 12:32:07.
187man

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2013 12:34:44
Svar/Indlæg:
3340/386
Ehm, denne her lille partition på 100Mb er dens boot-disk.
Ikke godt du slettede den.

Kan du tilgå harddisken nu?

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2013 12:46:56
Svar/Indlæg:
155/75
hvad mener du med tilgå?

har aldrig haft dette problem før. mener du om jeg kan starte windows? jeg har stadig intet installeret, så selvfølgelig kan jeg ikke det???

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2013 13:08:13
Svar/Indlæg:
155/75
Kan ikke redigere mine posts, så bliver nødt til at double poste. :S

når jeg er i windows 7 installation hvor den viser begge partitioner, skriver den Disk 0 Unallocated Space på begge to

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2013 13:22:58
Svar/Indlæg:
1271/38
#3 - Det skal den også, du har jo ikke formateret et filsystem på partitionerne endnu..?

Kan du ikke ompartitionere fuldstændigt?

Windows Vista og opefter vil altid lave en 100MB partition, men den er gemt væk og ikke mounted når du starter Windows op. Du kommer ikke til at se den igen, foruden hvis du vil til at rode med partitioner igen.

Eventuelt prøv at hente en DOS partition manager eller en Linux Live CD/USB og prøv med noget partition manager urelateret til Windows. 🙂

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2013 16:19:47
Svar/Indlæg:
2897/83
Man kan godt flytte boot info over på en anden partition, og så slette den. Det er dog en lidt omfattende procedure, og den eneste grund til at jeg gjorde det var at den havde lagt boot info på min Harddisk i stedet for på SSD'en. Så nu ligger boot info på mit C drev i en gemt folder.

For at lave en partition over 2.2TB skal du lave en GPT disk. Jeg havde samme problem da jeg skulle lave noget tilsvarende på mit 3TB drev.

http://www.sevenforums.com/tut...

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Biostud d. 20-12-2013 16:26:39.