Problemer med min router

Diverse d.  21. december. 2013, skrevet af LunchBox
Vist: 10874 gange.

LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 15:48:12
Svar/Indlæg:
13/3
Ja som overskriften lyder, så ligger jeg inde med et par problemer, jeg ikke selv kan overskue desværre.
Så tænkte der må sidde en del fagmænd rundt omkring i Danmark der bare sidder og venter på det skal blive Mandag, så de kan komme tilbage og hjælpe folk på arbejdet :)

Men jeg er den lykkelige ejer af noget internet fra Waoo, som lige for tiden har kastet en 50/50 linje efter mig. Men jeg har en del problemer med at få det til at køre med den hastighed.

Jeg har snakket med Waoo, og de siger at jeg modtager den hastighed jeg skal, det kan de se gennem den fordeler boks jeg har fået af dem, og hvis jeg sætter min computer direkte til den fordeler boks og tester, så får jeg også det jeg har betaler for, faktisk mere endda.

Men da jeg bestilte i November måned, fik jeg at vide med den forbindelse skulle jeg prøve at undgå en ældre router, da de godt kunne have lidt svært ved at opnå den hastighed, og det var ikke noget problem, da jeg har lånt mit udstyr af yousee, og det skulle de have igen, perfekt siger manden så til mig og jeg smutter så i Fona.

Jeg kommer så hjem med hvad jeg kunne forstå af Fona, noget af en kraftbombe, så var klar til det helt store, det er en TP-Link C7 as 1750
http://www.tp-link.dk/products...
Men da jeg får sat det hele op, virker det hele en smule underligt, ikke helt som jeg mente 50/50 skulle føles som, fx min Xbox kunne ikke starte Netflix op, den gik ligesom i stå, og hvis jeg spillede på min Xbox kunne konen pludselig ikke se film på hendes Ipad og det kunne vi da hos yousee - prøvede så for sjovt en speedtest.net og jeg havde nok det der svarede til 0,5/2 forbindelse, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, har opdateret den skide router og ja hvad er der ellers, er ikke så skarp igen til det her desværre.
Har brugt den lille cd der fulgte med, og ja opdateret min router, så jeg kan logge inde på den på min mobil, ved ikke lige hvorfor det skulle være så vildt, vil som hellere have den bare virker :)

Håber der er bare en der kan gætte sig frem til hvor jeg har lavet lort i den ??

/Jonas
LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 16:00:40
Svar/Indlæg:
13/3
Jo en ting jeg har gjort, læste om det måske kunne gøre et eller andet, men har lavet min router's ip om til 192.168.2.1, da en snakkede om der måske brugte samme ip som min fordeler boks, men det hjalp så desværre ikke


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2013 16:20:38
Svar/Indlæg:
4112/53
Har du været ude på producentens hjemmeside, og hentet og installeret nyeste firmware til din router?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 16:36:24
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Har du sat noget QOS op på den (normalt er der et felt der hedder dette).. Det er det eneste sted jeg lige kan tænke på at du kan sætte en begrænsning i hastigheden der minder om det du ser 🙂

Prøv evt. at logge på den og se om du kan finde et sådan punkt i nogen af menuerne.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 16:46:00
Svar/Indlæg:
2826/100
Lavede lidt et eksempel med min egen router, der er dog i mit tilfælde tale om en Asus rt-n56u, så interfacet vil uden tvivl være anerledes..

På asus'en er der et felt kaldet QOS, hvad den reelt set gør at prioritere trafikken ud fra hvad du har angivet din båndbredde til at være..

på min ser den lige nu sådan her ud:





Hvis jeg derimod ændrer QOS til at være eks. 1/2 får jeg følgende resultat.



I Som jeg læser dit indlæg ligner det meget godt det du beskriver 🙂

hvis det forholder sig sådan behøver du kun logge på din router og slå QOS fra eller angive en højere hastighed, så skulle den være i vinkel


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af martinta d. 24-11-2015 09:14:21.


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 18:42:19
Svar/Indlæg:
13/3
#2 Jeg har hentet hvad jeg kunne hente derfra, og det eneste den update gjorde var at jeg nu kan logge inde på min router med min mobil.

#3 Jeg har ikke noget der hedder noget med QoS, men det fik mig lidt til at tænke, og jeg har i stedet noget der hedder Bandwidth Control Settings, jeg ved ikke om det kan være det samme, for kan se den står til:
Line Type: ADSL
Egress Bandwidth: 512 kbps
Ingress Bandwidth: 2048 kbps
Kan det være noget med det, for det er ikke noget jeg har pillet ved, så det står sådan fra standart??

Hvis du logger ind på min router, ser det sådan her ud:
http://www.tp-link.dk/resource...

/Jonas


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af LunchBox d. 21-12-2013 18:45:25.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 19:02:49
Svar/Indlæg:
2826/100
#5

Det er helt sikkert den.. De kalder det bare noget andet..
Bemærk hastigheden passer med det du skriver i #0 🙂

Slå det fra eller sæt hastigheden til 50/50 (eller mere), så er jeg ret sikker på problemet er løst..

Test evt. bagefter med www.speedtest.net


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 19:06:24
Svar/Indlæg:
13/3
Hmmmm det var slet ikke slået til - der kan man bare se hvor meget jeg ved om det her :(

Så problemet er der endnu....


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 19:10:35
Svar/Indlæg:
2826/100
#7

Hmm, hvad sker der hvis du prøver at slå det til og ændrer hastigheden i de 2 felter? giver det nogen effekt (positiv som negativ)?


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 19:21:22
Svar/Indlæg:
13/3
prøvede og slå det til og rette det op til 100000 som var max,det gjorde ingenting ved problemet, så det er slået fra nu.

Lige pt ser en speedtest ud sådan her for mig:



Det er jo lige til at se jeg har en 50/50 fra Waoo vel ;)


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af LunchBox d. 21-12-2013 19:35:29.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 19:53:58
Svar/Indlæg:
2826/100
undrer mig meget over din ping tid.. sad du på trådløst da du testede der?


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 20:12:01
Svar/Indlæg:
13/3
jepper
Med kabel er min ping på 2
download er 59 og upload er 51


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 20:19:20
Svar/Indlæg:
2826/100
#11

Ahh, så snakker vi jo også om helt andre problemer her..

din download og upload med kabel er jo helt som de skal være med fiber (egentlig burde de kun være 50/50, men fair nok)

Men for at komme til det egentlige problem så er det vel at det trådløse driller dig, og ikke som sådan dit internet der er problemet..

Hvor langt væk fra routeren sidder du??


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 21-12-2013 20:25:30.


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 22:44:58
Svar/Indlæg:
13/3
Jamen sad omkring 3-5 meter fra den, den står placeret i stuen nemlig.

Men jo det er min Tp-Link C7 ac1750 der skaber problemer, og kan ikke finde ud af hvad pokker jeg gør forkert, og alt hvad jeg kan finde om den på youtube er på tysk, og der er jeg som ikke særlig godt kørende :)


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 07:12:30
Svar/Indlæg:
1836/61
Din router understøtter den helt nye WIFI standard 802.11ac som intet hardware endnu kan bruge. Prøv at bede din router sende WIFI i 802.11n i stedet for, hvis du kan (bare en mulig løsning).

Ellers søg din routers hjemmeside for problemer med din router og evt. løsningsmuligheder.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 08:36:00
Svar/Indlæg:
6181/270
#14 det er så ikke helt korrekt, min Samsung Galaxy note 3 understøtter 802.11ac og der findes faktisk også netværkdongels der understøtter den nye standard.

Edit: Der findes også bærebare med AC.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym20219355916 d. 22-12-2013 08:40:42.


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
22-12-2013 15:28:34
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg kan kun vælge imellem 11bg eller 11bgn - er det det i snakker om?


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 16:15:52
Svar/Indlæg:
1836/61
Ja delvist, men prøv at søge på din routers hjemmeside efter andre med samme problem, eller efter løsning på dit problem.


Kig i din routers specifikationer, Wireless standards:
http://www.tp-link.dk/products...



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Tweaker d. 22-12-2013 16:16:39.


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
22-12-2013 17:21:02
Svar/Indlæg:
13/3
Ja det er der jeg så falder lidt i gennem men den side du linkede det er desværre bare volapyk, havde håbet lidt på det bare var plug and play, og der var da også en quickguide bare trist den ikke kunne finde ud af at indstille sig selv :/

Har søgt på deres forum og der er en del problemer med en del forskellige ting, men mest på 5Ghz, men mit problem er jo 2,4Ghz, da det er det mine maskiner bruger (Xbox, computer og mobiler)


LunchBox
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-12-2013 18:54:30
Svar/Indlæg:
13/3
Hmmm oki fik et flip her i dag, og pakkede hele lortet ned og smed det i en pose og tog i Fona, uheldigvis var der ca 1 million mennesker der skulle købe gaver og alt muligt andet lort, men tag hjem igen med min router.

Så grinede mine kone så lidt af mig, og sagde kan du så ikke sætte den til så vi har lidt net, hen over julen.

Og nu virker det hele pludselig.
5Ghz kan jeg køre 58/51 og
2,4Ghz gøre den 31/35.

Så skal lige spørge, har ikke max speed på 2,4Ghz, men er 31/35 ikke ved at være max i hvad den kan trække ???

Og næste gang der kommer en med router problemer, så sig han/hun skal true sin router, så begynder den at virke ;)

Kan i alle have en god jul og godt nytår - og tak for hjælpen :)