Med risiko for at lyde grov..
Men seriøst, min ærlige mening er at folk der har brug for at forlade deres land (krig, forfølgelse) skal have lov til at komme til Danmark, de skal have lov til at blive inviteret med ind i fællesskabet, tage en uddannelse, få tag over hovedet mm.
At der sker krig i netop deres land, eller at lige netop de bliver forfulgt kan de sandsynligvis ikke selv gøre for.
Sker det så efter nogle få år (inden for eks. 5 år) at årsagen til de kom til Danmark ikke længere er til stede kan man så tage dialogen med dem om de burde rejse tilbage igen.. Men det bør være en lige dialog.. altså føler de at de er blevet en del af Danmark, har arbejde og måske børn, ja så skal de have lov til at blive.
Men! (der er et men)
Bliver en person som har søgt asyl i Danmark eller er blevet accepteret på tålt ophold i landet taget for at bryde landets love (tænker ikke fartbøder, men mere grove ting som tyveri, vold mm.) Så skal der gives en enkelt billet til det land de kom fra, for tydeligvis sætter personen jo ikke pris på hvad der er blevet stillet til rådighed, og ligeså tydeligt er det da at truslen fra hjemlandet ikke er større end at de ikke er bange for at komme retur.. Dog skal det i min optik ikke være en hel familie der bliver bedt om at rejse, det må som udgangspunkt være den person der gør det, og så må familien så selv bestemme om de vil rejse med.
Er helt enig i at det er direkte skræmmende så mange der ikke kan/vil forsørge sig selv.. Har desværre haft "fornøjelsen" flere gange af at møde personer der ikke fejler det fjerneste, men som alligevel præsterer at få det offentlige til at betale for dem igen og igen...
Også her har jeg en lidt.. skal vi sige streng mening, for kort sagt mener jeg at hvis folk ikke vil arbejde, så må det være deres sag, men så skal de have lov til at klare sig 100% selv... Der løber mange rundt som ikke fejler andet en dovenskab, og som bare blive mere og mere sløve af det. Omvendt skal alle de personer som er syge eller arbejdsløse men aktivt faktisk leder efter et arbejde naturligvis stadig have penge og hjælpes så godt som muligt.. Dem vil der så bare være flere penge til når nasserøvene er sorteret fra.
Tror desværre bare vi er i en hønen eller ægget situation.. Der er alt for mange åndsvage regler og lappeløsninger som tager de offentligt ansattes tid, og hver gang der så bliver fundet et problem (eks. sagen om IM) Så laver de lige en lappeløsning mere.. Den eneste måde at komme det til livs er at få sat en gruppe mennesker sammen, riv reglerne fuldstændig fra hinanden, benyt de erfaringer vi har i dag og få lavet et system der er mere effektivt end idag, hvor arbejdsløse og sagsbehandlere ikke skal bruge alt deres tid på at udfylde papir som alligevel aldrig bliver læst eller sende "falske" ansøgninger til alle mulige virksomheder for at opfylde en kvote.. Det er spild af alles tid
Og til dem der mente løsningen var at melde sig ind i et parti, så tror jeg desværre ikke det har den store effekt medmindre man ligefrem planlægger at stille op til folketingsvalget og få samtlige 90 mandater
"Hvis en folketingspolitiker skal repræsentere et bredt udsnit af befolkningen, hvorfor skal de så have 579.000 i grundløn? Der er sgu mange mennesker i Danmark som ikke har så meget! "
Tak for den, nu føler jeg mig alvorligt underbetalt 😛