Jeg er forarget

Hyggehjørnet d.  22. december. 2013, skrevet af Burgurne
Vist: 10972 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 16:46:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
Greetings.
Jeg er nu forarget. Hvordan kan sådan en frøns slippe for udvisning, når Thailandske Im ikke kunne det?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indla...

Opfølgning:
Im er nu lovet at kunne vende tilbage til Danmark engang i Februar, men hvorfor hulen skulle hun gennem udvisning mv, når den anden tumpe bare kan fortsætte??
http://www.dr.dk/Nyheder/Regio...

Baggrund: Im har en dansk far og en thailandsk mor, og er født og opvokset i Danmark. Im taler ikke thai, men kun dansk. Im og hendes mor blev udvist fra Danmark da faren/manden døde af kræft. "De havde ikke nok tilknytning til Danmark" hed det, men det har denne voldsforbryder altså, selvom han ikke har dansk statsborgerskab.

Jeg ved godt, at dette er et hardwaresite, men lige nu er jeg sgu hidsig på den dommer der mener voldsbørgen må blive i DK. Men det er måske kulturberigelse??

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
22-12-2013 17:10:11
Svar/Indlæg:
4982/47
Først link er en blank side.

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 17:10:38
Svar/Indlæg:
1571/39
det jeg er mest forarget over er denne sætning i dr nyhed

"Den hårdeste straf gik til den 27-årige formodede bandeleder. Det er anden gang, at han undgår en udvisningsstraf til Pakistan. Første gang han slap for udvisning, var i 2008, hvor han fik otte års fængsel for dødsvold."

jeg fatter ikke de danske retssamfund OVERHOVEDET .
ja alle skal have en chance men fanme ikke ved dødsvold og bande krimlalitet . jeg mener når jeg siger ,er man udfrakomne til dk og ikke opføre sig som man burde , ud med dem igen .Er du så dansk skal straffen famne holde , for man 8 år så er det 8 og ikke 5 man skal side i.

Skik følge eller land fly .
er vi flinke ved dem for de en faldskærm 😛

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 17:14:26
Svar/Indlæg:
2357/72
Sådan nogle sager opstår fordi vi skal overholde EU's regler på det gældene område. Det er hvad der kan ske når man afskriver dele af sit lands suverænitet. Det samme gælder for typer som ham dér Danny Abdallah, der er her på tålt ophold, fordi han påstår han risikerer, at blive forfulgt i sit hjemland.

Så var det måske en endnu bedre idé, at opføre sig ordentligt.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 17:50:48
Svar/Indlæg:
1978/216
#0 vi er helt enige!! de skulle sparker de forbandet perkerdyr ud, hvis de ikke kan finde af at opføre sig ordenligt! bande idioter eller ej. ud med dem og rockerne skal de bare kaste ned i hullet i smide nøglen væk! de fleste er desværre danske så dem hænger vi sku på 😕

PS. de kunne lave en bytte handel med Im og hendes mor og den spasser :) det ville sku da være årets handel!!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 22-12-2013 18:02:45.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 18:06:45
Svar/Indlæg:
3799/43
Dansk lovgivning og politik anno 2013 Stinker mildt sagt.
Politikerne opføre sig, som en børnehave, med akademiker uddannelse og uden nogen erhvervs erfaring.

Det kan også undre mig at vi har folk, som er kriminelle i vores asylcentre. Hvis at de stjæler når at de venter på at komme ind i hvorfor skal de så have en chance?

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 18:09:24
Svar/Indlæg:
2897/83
Ganske enkelt: Lighed for loven. Hvis loven er noget hø, så må man lave en bedre lov. Og personligt synes jeg ikke vi skal lave lovgivning der er baseret på ens etniske/religiøse tilhørsforhold. Og da røvhuller findes i alle former og farver, så må alle røvhuller skulle have den samme straf, ligegyldig hvilken farve de er.

Grunden til at der er en masse mennesker som vi gerne vil have her i Danmark som ikke kan få lov til det (Im m.fl.) er at der er nogen der har stemt på nogle politikere som gerne vil have strenge regler for at holde dem ude som vi ikke er så interesserede i. Når man så laver strenge regler, bliver uskyldige mennesker også fanget i nettet.

Så det er jo altid en afvejning hvordan en lovgivning skal udformes. Men jeg bliver da også harm når jeg hører sådanne historier, men begynder vi først at lave alle mulige særregler så begynder retssikkerheden at smuldre, og det ønsker jeg bestemt ikke.

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 18:11:04
Svar/Indlæg:
2897/83
#5 Du kan altid melde dig ind et parti hvis du ikke allerede er det. Så kan du være med til at tage ansvar. 🙂

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 18:58:06
Svar/Indlæg:
1571/39
jeg mener heller ikke der skal være foreskeld (hvid gul eller sort) men for man 8 år skal man satme side i 8 år ,og ikke kunne komme ud efter 5 år og da slet ikke hvis man er bande relateret :no:

i henhold til dem der sider i asylcentrene tja , de kender jo ikke til andet som sådan.
de er ikke intregeret i vores samfund og forstår nok ikke at det der står ude på fortovene tilhører nogen
Hvor skulle de vide det fra .
Der hvor de fleste af dem kommer fra, har man jo ikke så meget ,at man ligefrem stiller det udenfor .
ikke for at forsvare dem ,men har da mere forståelse for dem,end en flok narrøve , der tror at vold og terror , for dem længere frem i verden .

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slaske6 d. 22-12-2013 19:01:02.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 19:04:43
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er synd for os, og det er synd for alle dem der virkelig prøver at integrere sig i det danske samfund,. Men hvad forventer man når 90% af dem der sidder i folketinget aldrig har haft et "ærligt" arbejde, 90% passer nok ikke, men ihvertfald er det ikke mange af dem der har prøvet at have et rigtigt arbejde og på den måde klaret sig selv.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 19:04:59
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja det er sgu et sygt land vi lever i efterhånden..

Hvordan fanden kan anklageren sige at han er tilfreds med dommen.?????
Betinget udvisning og så KUN til den ene....Helt ærligt de er ikke danskere og skal ikke være i landet med den adfærd....Send lortet til Somalia og lad dem bokse med de fremtidige problemer de 2 narrøve vil lave.....

http://ekstrabladet.dk/112/art...

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 19:47:31
Svar/Indlæg:
2897/83
#9 Næh, der er jo heller ikke så mange af dem med et rigtigt job, der vælger at engagere sig i politisk arbejde.

Det er jo frivilligt arbejde at være engageret i politik. Så hvis man virkeligt er forarget over hvordan dansk politik fungerer, så kan man jo melde sig ind et parti eller en organisation der kæmper ens sag. Det gjorde jeg for 10 år siden, og så er afstanden til indflydelse meget kortere end man lige går og tror.

Så jeg vil da klart anbefale alle at påtage sig et samfundsansvar og være Danmark til et bedre sted at være. 🙂

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 22:28:26
Svar/Indlæg:
5874/1287
#1 Både det første og det andet link virker fint her!

#6 Helt ærligt, hvordan vil du forklare "lighed for loven" i denne relation til en bandeleder og en dansk pige med en thai-mor?
Det er næppe samme lovparagraf de er "dømt" efter.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-12-2013 22:40:16
Svar/Indlæg:
5363/442
#1 / #12
Jeg tænker en af hovedårsagerne til, at Im+mor i første omgang blev udvist var, at Im kun har været i landet i fire år, og den afdøde i øvrigt ikke var hendes biologiske far..

- Hermed ikke sagt at jeg synes det er rimeligt. Men umiddelbart er det ikke overraskende, med den type udenrigspolitik som man har valgt at føre i det her land..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 22-12-2013 22:40:43.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 23:47:41
Svar/Indlæg:
3799/43
#7 Problemet er bare at valget er mellem pest eller kolera, lige meget hvad man vælger så er der ingen, som repræsentere alle de værdier som jeg mener at de bør. Men jeg stemmer da stadigvæk.

De fleste har akademiker uddannelse og fint fred være med det. Men hvad hjælper det hvis at man ikke har forstået hvilke betydninger det har for samfundet, når at de forvalter lovgivningen og økonomien. Det er jo et helt cirkus.
Samtidig har det offentlige spildt en masse penge på it systemer, jægerfly indkøb hospitaler osv. Er der nogen som er blevet stillet til ansvar? Yderst sjældent.

lige for at tilføje til min kommentar tidligere, jeg har bestemt ikke noget imod indvandre kommer ind i landet så længere de har en legal grund og det juridiske er i orden.
Dem som jeg kender og har arbejdet og arbejder sammen med, har være fine og flinke mennesker.

jmose

Moderator
Tilføjet:
23-12-2013 11:05:45
Svar/Indlæg:
3863/538
Nogen gange kan jeg da også blive harm over den måde vores land styres på.
Men de politikere der sidder i stolen, er et udtryk for den befolkning som har stemt på dem. Længere er den sådan set ikke.

Jeg kan godt være enig i at der sidder for mange akademikere i folketinget, som kunne trænge til at komme ud og få en skovl i hånden. Mange gange når man ser hvilke sager der oppe i tiden lige nu, kan man kun korse sig og sige: "har I nogensinde været ude i det virkelige liv"?? Hvordan kan en kriminel asylansøger bidrage til det danske samfund??

Men så må jeg i samme åndedrag så også sige:

- Hvordan fanden kan de lade sig gøre, at i et land med 5.3 Mill indbyggere skal de 2.2 Mill forsørges af staten?
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge...

- Hvorfor sørger man ikke for at multinationale selskaber bidrager til det samfund som de har virksomhed i?

- Hvis en folketingspolitiker skal repræsentere et bredt udsnit af befolkningen, hvorfor skal de så have 579.000 i grundløn? Der er sgu mange mennesker i Danmark som ikke har så meget!

Og jeg kunne blive ved...

Der er desværre kun 1 løsning. Stem på dem som du har størst tillid kan løse problemerne, eller stil op selv. Det er grundstenen i demokrati.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
23-12-2013 11:43:38
Svar/Indlæg:
2826/100
Med risiko for at lyde grov..

Men seriøst, min ærlige mening er at folk der har brug for at forlade deres land (krig, forfølgelse) skal have lov til at komme til Danmark, de skal have lov til at blive inviteret med ind i fællesskabet, tage en uddannelse, få tag over hovedet mm.

At der sker krig i netop deres land, eller at lige netop de bliver forfulgt kan de sandsynligvis ikke selv gøre for.

Sker det så efter nogle få år (inden for eks. 5 år) at årsagen til de kom til Danmark ikke længere er til stede kan man så tage dialogen med dem om de burde rejse tilbage igen.. Men det bør være en lige dialog.. altså føler de at de er blevet en del af Danmark, har arbejde og måske børn, ja så skal de have lov til at blive.

Men! (der er et men)

Bliver en person som har søgt asyl i Danmark eller er blevet accepteret på tålt ophold i landet taget for at bryde landets love (tænker ikke fartbøder, men mere grove ting som tyveri, vold mm.) Så skal der gives en enkelt billet til det land de kom fra, for tydeligvis sætter personen jo ikke pris på hvad der er blevet stillet til rådighed, og ligeså tydeligt er det da at truslen fra hjemlandet ikke er større end at de ikke er bange for at komme retur.. Dog skal det i min optik ikke være en hel familie der bliver bedt om at rejse, det må som udgangspunkt være den person der gør det, og så må familien så selv bestemme om de vil rejse med.

Er helt enig i at det er direkte skræmmende så mange der ikke kan/vil forsørge sig selv.. Har desværre haft "fornøjelsen" flere gange af at møde personer der ikke fejler det fjerneste, men som alligevel præsterer at få det offentlige til at betale for dem igen og igen...

Også her har jeg en lidt.. skal vi sige streng mening, for kort sagt mener jeg at hvis folk ikke vil arbejde, så må det være deres sag, men så skal de have lov til at klare sig 100% selv... Der løber mange rundt som ikke fejler andet en dovenskab, og som bare blive mere og mere sløve af det. Omvendt skal alle de personer som er syge eller arbejdsløse men aktivt faktisk leder efter et arbejde naturligvis stadig have penge og hjælpes så godt som muligt.. Dem vil der så bare være flere penge til når nasserøvene er sorteret fra.

Tror desværre bare vi er i en hønen eller ægget situation.. Der er alt for mange åndsvage regler og lappeløsninger som tager de offentligt ansattes tid, og hver gang der så bliver fundet et problem (eks. sagen om IM) Så laver de lige en lappeløsning mere.. Den eneste måde at komme det til livs er at få sat en gruppe mennesker sammen, riv reglerne fuldstændig fra hinanden, benyt de erfaringer vi har i dag og få lavet et system der er mere effektivt end idag, hvor arbejdsløse og sagsbehandlere ikke skal bruge alt deres tid på at udfylde papir som alligevel aldrig bliver læst eller sende "falske" ansøgninger til alle mulige virksomheder for at opfylde en kvote.. Det er spild af alles tid

Og til dem der mente løsningen var at melde sig ind i et parti, så tror jeg desværre ikke det har den store effekt medmindre man ligefrem planlægger at stille op til folketingsvalget og få samtlige 90 mandater

"Hvis en folketingspolitiker skal repræsentere et bredt udsnit af befolkningen, hvorfor skal de så have 579.000 i grundløn? Der er sgu mange mennesker i Danmark som ikke har så meget! "

Tak for den, nu føler jeg mig alvorligt underbetalt 😛

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2013 12:25:55
Svar/Indlæg:
7765/230
Det er jo dagligt vi kan læse om den danske blødsødenhed over for kriminelle kulturberigende narrøve...... 😴 😴

http://ekstrabladet.dk/112/art...

jmose

Moderator
Tilføjet:
23-12-2013 13:25:00
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #18

Også her....

Har lige talt sammen at jeg har haft knap 300 overtimer i år. Jeg er ikke engang over 400.000 endnu!