Spil i x64 installation?

Software d.  23. december. 2013, skrevet af 187man
Vist: 10547 gange.

187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2013 13:06:30
Svar/Indlæg:
3340/386
Sidder og installerer et spil, kom bare til at tænke på, hvorfor det altid installeres i programs/x86 mappen.
Så er de jo 32bit software.

Tænker mere på folk som har 64bit OS og meget ram, kan spillene så få noget gavn af dem, når de ligger i 32bit mappen?
Julemanden
 
Overclocker
Tilføjet:
23-12-2013 13:31:34
Svar/Indlæg:
72/8
Ingen forskel, bare en fil lokation..


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2013 13:39:03
Svar/Indlæg:
1271/38
De fleste spil ér 32bit applikationer.

Det er også lidt fjollet at installere spil på drevet med Windows i mine øjne..


Kosire
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2013 16:20:52
Svar/Indlæg:
540/29

De fleste spil ér 32bit applikationer.

Det er også lidt fjollet at installere spil på drevet med Windows i mine øjne..

Bonghætte skrev d. 23-12-2013 13:39:03
Hvorfor? Hvis du har en 256gb ssd eller størrere hvad er problemet så? 🤡


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Kosire d. 23-12-2013 16:21:28.


Renissen2
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-12-2013 17:55:44
Svar/Indlæg:
2045/273

De fleste spil ér 32bit applikationer.

Det er også lidt fjollet at installere spil på drevet med Windows i mine øjne..

Bonghætte skrev d. 23-12-2013 13:39:03
Hvorfor? Hvis du har en 256gb ssd eller størrere hvad er problemet så? 🤡

Kosire skrev d. 23-12-2013 16:20:52


Så er der overhovedet ingen problemer i det. Er selv ved at skramle sammen til et 256 Gb SSD og glæder mig da til at smide et par gode spil på det :)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Renissen2 d. 23-12-2013 17:56:57.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2013 22:49:25
Svar/Indlæg:
1271/38

De fleste spil ér 32bit applikationer.

Det er også lidt fjollet at installere spil på drevet med Windows i mine øjne..

Bonghætte skrev d. 23-12-2013 13:39:03
Hvorfor? Hvis du har en 256gb ssd eller størrere hvad er problemet så? 🤡

Kosire skrev d. 23-12-2013 16:20:52


Så laver du en 60-100GB partition til Windows, og en mere med den resterende plads til spil og data. I mine øjne er det fjollet at installere alt andet end programmer på Windows partitionen. 🙂


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2013 01:12:46
Svar/Indlæg:
5421/53
#5 Kan ikke helt se hvorfor det skulle være dumt, man får da først problemer med at kramme ting ned på en SSD, hvis man begynder at lave adskillige partitioner.

Spil nu til dags har jo settings liggende i skyen, og tager et øjeblik at hente hele spillet ned efter format.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2013 02:06:15
Svar/Indlæg:
3340/386
Synes min point er bleven misset.

Altså, hvis dit windows er 64bit, så burde producenten også lave 64bit program spil ik´?


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2013 09:41:45
Svar/Indlæg:
709/10

Synes min point er bleven misset.

Altså, hvis dit windows er 64bit, så burde producenten også lave 64bit program spil ik´?

187man skrev d. 24-12-2013 02:06:15


Jo det ville være det ideelle, men sådan er verden ikke skruet sammen endnu.
tænk lige over hvor lang tid det har taget, bare for at få folk til at skifte til 64 bit OS, selvom fordelene har været åbenlyse lige siden windows 2000.

Samtidig med, at "gode" gamle XP stadigvæk så stor del af de tilgængelige OS, især i Asien, at det for spilproducenter ikke kan betale sig kun at kode til 64 bit.
Hvor imod et 64 bit OS sagtens kan afspille 32 bit spil, så i sidste ende handler det om salg hvilket nok egentlig er forståeligt.
Der kan så patches 62 bit instruktioner ind i spillene hvilket giver folk med 64 bit OS et flottere spil med højere detaljegrad. Problemet ligger lidt i, at det ikke er gjort med ret mange spil, og de allerfleste gange har det egentlig været noget makværk. Jeg kan faktisk kun komme på et spil hvor det lykkedes nogenlunde og det er det allerførste AC spil hvor der er udgivet en patch understøttende Vista 64 bit, så gav spill noget mere rent visuelt.

Rigtig god jul og godt nytår.

Mvh
Sam


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2013 08:58:39
Svar/Indlæg:
2845/91
Hvis du åbner proces tabben i task manager (ctrl+shift+esc), så kan du sikkert se nogle af processerne har en stjerne '*', det bedtyder det er delvist eller fuldt ud 32-bit, ingen stjerne betyder det er fuldt ud 64-bit. :)

En anden grund til spil er 32 bit er at der stadig er mange folk med 32-bit computere så dette er et stort markeds segment der ikke kan ignoreres endnu, og det ville være en stor udgift at lave to forskellige versioner, samt forvirrende for forbrugerne der ofte ikke ved hvad de har (eller hvis det er en gave).
Husk på PS3 og Xbox360 er 32-bit konsoller så vidt jeg husker, så dette er endnu en grund til bare at beholde alle kodebaserne 32-bit, men PS4 og Xbox One er 64-bit, så måske hjælper dette.
Ud over at kunne bruge mere RAM, har jeg heller ikke indtryk af 64-bit giver super meget ydelse. :)