kommer helt and på hvilken batch du for ven 🙂
Ingen grund til at delid den hvis det ikke er nødvendigt, garantier smider du trods alt til højre.
Vil tro du godt kan kører 4500 Mhz med rimelige temps, så prøv da til at starte med om det ikke kan lykkes, og overvej det derfra.
Du behøver ikke en "golden" for at nå 4,5Ghz. Jeg har en middelmådig 4670'er der når den hastighed på 1,26v. 100% prime95 stabilt. Hvis temperaturen på de individuelle kerner ikke varierer mere end 3-5 grader, får du ikke noget ud af de-lid.
Du behøver ikke en "golden" for at nå 4,5Ghz. Jeg har en middelmådig 4670'er der når den hastighed på 1,26v. 100% prime95 stabilt. Hvis temperaturen på de individuelle kerner ikke varierer mere end 3-5 grader, får du ikke noget ud af de-lid.
Ikek ensbetydende med den 100% stabil min i5 3570k dumpede efter få sek med ibt (intel burn test) very high max kunne den ikke (for lidt vcore), min kunne klare over 1 times prime95 max heat 100% stabilt
Så prøv om DU kan tage ibt på max f.eks 10 gange
næsten uanset hvilken batch man får skal den nok kunne rende 4500Mhz.
det jeg har mest i tankerne med denne tråd er varmeproblemer, om varmeproblemet var blevet løst fra intels side med nyere batch, men det lyder det ikke rigtig til :no: 🙂
Batch er ikke så vigtig med Haswell, de så blandet som noget kan være.
Med det sagt, du skal kun delid, hvis du har varme problemer, og der er mere at hente i din CPU.
Fx. min 4770K stopper på 4,4ghz, den kan ikke komme højere uden at volt bliver helt sindsyge.
Så find ud af om du skal eller ej før du gør mere.