Hyle,brume tone under spil med mine nye højtaler

Diverse d.  30. december. 2013, skrevet af gasolin
Vist: 9449 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 02:20:13
Svar/Indlæg:
5506/640
Har en pc med et Msi Z77 tunderbolt bundkort, presonus 22vsl usb lydkort,bruger xlr indgang, Asus7970 dcuii Top og en seasonic g-650 strømforsyning.

Jeg har lige købt dem her http://www.4sound.dk/shop/stud... og fundet ud af ved spil kommer der en svag men hørbar hyletone,summen i højtalerne som kun forsvinder når jeg ikke spiller spil eller slukker for højtalerne og det lige meget om jeg køre med vsync on eller off.

Er det coilwhine?

Jeg havde nemlig ikke fænomenet med mine yamaha hs8 som undre mig, har godt nok også her for få dage siden fået nye ram men ellers er det den samme computer jeg har brugt sammen med mine yamaha hs8

Nogen der kender en løsning, har oplevet noget ligende?
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2013 08:25:05
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er ikke coilwhine. Der kan være mange årsager til dit problem. Jeg ville starte med at gå alle kabler igennem og se om der skulle ligge nogle kabler for tæt på hinanden. Det er især powerkabler og analoge kabler der skal tages ekstra hensyn til.

Det kan også være en defekt i dine nye højttalere. Har du mulighed for at prøve dem af i et andet setup?

zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 10:18:13
Svar/Indlæg:
867/18
Jeg har oplevet med aktive hovedtelefoner at den indbyggede forstærker lavede en svag "hylesummen"

Man hører det kun når der er "stille" i musikken/spillet/filmen, og hovedtelefonerne modtager lydsignal, men altså ingen lyd der "overdøver" den svage hylesummen.

Især ved spil og film er det noget man hører, da der er mange stille perioder, men konstant lydsignal.

Så, hvis du kan så find eller lav en lydfil med stilhed, og afspil den, eller find en anden metode til at teste lyd med stilhed (kan være din mediaplayer fx automatisk dropper lydsignalet ved stilhed) - og se om problemet ligger her..

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 10:31:59
Svar/Indlæg:
5506/640
Lyden er kun hørbar ved spil

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 21:52:03
Svar/Indlæg:
1300/30
kunne tyde på det er noget der sker når com'en suger noget strøm. Mit bud ville være moboens formidling af signal videre til lydkortet. Men er slet ikke sikker.

Prøv at se om du kan fnde et andet setup at prøve dem på ved gaming.

Men er ret sikker på det ikke er højttalerne når det kun er ved gaming

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 22:10:05
Svar/Indlæg:
5506/640
Havde ikke problemet med mine yamaha hs8 (er solgt), med min igp hdmi(i5 3570k)har jeg ikke problemet, skifte dvi port hjælper ikke, prøve med hdmi kabel i mit asus grafikkort via dp til hdmi adapter hjælper heller ikke.

Har et gtx 8600gt jeg kan prøve, ved ikke om det er min psu der påvirker lyden med en hyletone, seasonic g-650, kar haft et sæt krk rokit powered 5 g2 som havde problemer med forstærkeren og da sættet blev byttet havde jeg et sæt der virkede, lyder lidt som det her http://www.youtube.com/watch?v... men ikke nogen konstant hyletone, lyder også nogen gange som om det knaser i højtaleren og kun i højtaleren, der er ikke nogen lyd ved spil når der er slukket for højtalerne.

Skal jeg have nyt grafikkort ville jeg ikke vide hvad? (gammel grafikkort msi tf gtx 660 oc)

Jeg kan nok ikke tillade mig at sælge mit grafikkort uden at fortælle om hyletonen(selv om der var intet da jeg havde nogen yamaha højtaler), brugt gtx 670/760 er ikke så kraftig som et hd 7970 ghz, sli kræver måske anden strømforsyning hvis mit problem kan løses med et brugt kort og senere et ekstra (som der som nævnt kræver anden strømforsyning), vil gerne have 2 gb + da jeg har en 2560x1080 skærm og hos mig trækker crysis 3 2gb+ og mange skriver bf 4 trækker 2gb+ selv om jeg kan holde mig under 2gb)under 1000kr og helst bare bytte med et andet hvis det løser mit problem (bytte med mit kort og 1000kr til et 4 gb gtx 670/760 synes jeg er for meget)

Mine højtaler er købt i fredags og der er 14 dages returret, kan godt li lyde bassen og max power (lydtryk).

Har lige fået skyrim fra elgiganten til 49kr som jeg ikke kan spille pga hyletonen som er irreterende. ☹

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 30-12-2013 22:16:37.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2013 10:55:10
Svar/Indlæg:
2470/41
Det kan sagtens være støjindstråling ved belastning af systemet.

Jeg har et mindre problem med mit dejlige Asus Xonar DX. Folk jeg snakker med over Skype kan høre når jeg starter et spil op. Problemet er opstået efter at jeg fik SLI og mit gæt er, at der sendes noget støj tilbage på +12V baseret på interferens mellem kortenes indbyrdes arbejdsfrekvenser (de er i princippet ens, men intet er 100% ens når vi har med elektronik at gøre). Jeg har et filter liggende som jeg skal have monteret på lydkortets +12V-forsyning - når jeg får nosset mig sammen til det... 🙂