Lidt hjælp til fillport eller lignende.

Vandkøling d.  31. december. 2013, skrevet af Spio
Vist: 9275 gange.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 13:57:43
Svar/Indlæg:
1114/293
Hej.

Jeg har et lille problem med mit build i et Fractal Desing Arc midi.

Jeg har en XSPC X2O 750 Dual Bay Reservoir Pump V4 som jeg vil bruge. Kabinettet har kun 2 stk. 5,25" bays og det gør at jeg ikke kan komme til fillporten.

Har tænkt lidt på en ekstra fillport, men ved ikke helt hvor den skal være og der skal vel også være noget udluftning af en art.

Håber der er nogen der har et par konstruktive ideer.

Mit setup kommer til at se sådan her ud. (Bær lige over med mine færdigheder indenfor tegning 😛 )

Tråden blev redigeret 6 gange, sidst af Spio d. 31-12-2013 14:05:10.
Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 14:24:10
Svar/Indlæg:
1881/22
Det er meget simpelt:
Lav de to slanger to res/pumpe, så lange at du kan trække det langt nok ud til at komme til fillporten.

Du behøver ikke yderligere udluftning. Fyld det så meget du kan, og kør lidt med pumpen så den skubber vandet igennem, og så fyld mere på. Rinse - repeat til du ikke kan få mere på med den metode. (Husk at pumpen ikke må køre tør).
Derefter er det i gang med at vippe og tippe kabinettet, så du får fyldt raditoren i toppen, (der vil det meste luft være nu), og så ellers bare lade systemet køre noget tid.

e.:
Hvis pumpen siger lidt mærkeligt de første gange du tænder den, kan du hjælpe den på vej, ved at tippe kabinettet lidt. (Min brokker sig altid når første portion vand skal skubbes igennem. Sikkert fordi den prøver at skubbe på en stor luftlomme).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 31-12-2013 14:26:30.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 14:55:43
Svar/Indlæg:
4112/53
Gør som #1 skriver, at slangerne er lange nok til du kan trække reservoir + pumpe ud, og tilgå fill port uden for kabinettet.
Det har den bonus effekt, hvis du sørger for at "indgang" og "udgang" studsene på begge radiatorerne er i samme side (helst "ind" bagerst/samme side som MoBo og "ud" forest=den side du har "hevet af" på illustrationen), så kan du ligge kabinettet ned på bagsiden, have reservoir + pumpe stående "normalt" udenfor kabinettet, og så have meget nemmere ved at udlufte dit system, da luften så vil trække naturligt opad i radiatorerne, og nemmere komme ud af systemet, over i reservoiret.
Af samme årsag ville jeg bytte om på tilgang og afgang fra GFX, til når skidtet kører "normalt", så skal luften ikke tvinges nedaf, for at komme ud af grafikkortene.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 16:57:18
Svar/Indlæg:
1114/293
Takker for input.

Så må jeg se om jeg kan få de slanger lange nok uden det ser dumt ud.

#2 Hvordan skal jeg bytte rundt på til og afgang på gfx når der er vand på?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 19:43:25
Svar/Indlæg:
4112/53
#3 Tænker du skal have EK-blokke på, og så kan du sætte de der "afstandsrør" på, så du kun har 1 tilgang og 1 afgang.
Som du illustrerer det, kører du ind øvers, ud nederst, hvor jeg vil mene du skal køre ind nederst, ud øverst, aht. normal drift, hvis/når der kommer lidt luft med rundt.

Edit: For mig ser det ud som du skal kører SLI/CF.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 31-12-2013 19:44:26.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2014 01:15:47
Svar/Indlæg:
1114/293
#4 Ahh jeg forstod det som om jeg skulle bytte rundt på det efter jeg havde fået luft ud af systemet 😀

Jeg kan godt se hvad du mener, og det er EK blokke med sli FC-bridge, men synes bare jeg får svært ved at få en pæn slange føring hvis jeg bytter rundt på in og out.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spio d. 01-01-2014 01:18:10.