Erfaren rotte
Tilføjet:
01-01-2014 18:44:35
Svar/Indlæg:
72/4
Hej HWT. Har i mange år fulgt med på siden sådan on and off, og har endelig oprettet en bruger. Har igennem tiden nydt mange anmeldelser og læst en del tråde uden kommentere eller lignede, men nu er brugeren endelig oprettet.
Da jeg for 9 år siden blev konfirmeret fik jeg en computer hvor der var et trådløst netkort i, og det trådløse har hængt ved lige siden, hvilket har gjort at jeg aldrig vil bruge en kablet forbindelse nogensinde til internettet. Det var et ATX bundkort hvor der er rigeligt med plads til udvidelseskort.
Siden har jeg haft en bærbar computer indtil nu, da den bruges i skole men det er ved at være udtjent rent fysik. (Billig Acer som ikke egnes til ''hård'' transport) Jeg vil gerne tilbage til at have en stationær computer da jeg ikke har behov for det meget længere og jeg er træt af af få krøllede fingere at det ringe tastatur og bare generelt den mindre komfort med bærbare.
Et kommende system vil jeg gerne have som mITX da det er lille, smart og opfylder mine behov da det ikke skal være en vild gamer med mulighed for SLI/CF. Dog skal der være et rimeligt grafikkort i i tilfælde af at jeg får lyst til at spille lidt.
Her starter mit problem dog. Hvordan gør jeg med trådløs internet i et system hvor grafikkortet fylder alle/den eneste udvidelses plads der er?
1: Går jeg på kompromis med mit ønske mobo og får et med indbygget wifi?
2: Bruger en USB dongle permanent? Er meget i tvivl om rækkevidden i forhold til et ordentlig udviddelseskort
3: Bruger et mATX mobo som dog er større som kræver et større kabinet som fylder mere?
4:?
5:?...
Er selv meget i tvivl om hvordan man ordner dette? Skulle jeg selv vælge en af overnævnte løsninger så bliver det B med en USB dongle, men sådan en lille en kan vel umuligt være lige så godt som et rigtig netværkskort.
Elsker mITX størrelsen og vil i et kommende byggeri gå efter da bygge en lille og meget plads effektiv computer.
Hilsen. 🙂
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MBodilsen d. 01-01-2014 18:45:24.