Vurdering af mit kommende system :)

Gaming d.  02. januar. 2014, skrevet af Pattywack
Vist: 816 gange.

Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
02-01-2014 23:46:07
Svar/Indlæg:
5/1
Hej her inde.
Jeg har forsøgt at sammensætte et system som passer godt til mit behov og hvad jeg synes om, jeg er bare lidt i tvivl om hvordan tingene spiller sammen og om de alle kan følge med så der ikke dannes en flaskehals et eller andet sted i systemet.

BitFenix Phenom M Sort
ASUS H87I-PLUS, Socket-1150 mini-ITX
Intel Core i7-4770K
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Corsair CX 600W PSU
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Samsung SSD 840 EVO 250GB
Corsair H60 Hydro Series CPU Køler
WD® Desktop Black 1TB SATA 6Gb/s

https://www.komplett.dk/k/shop...

Prisen for spanden er omkring de 9500,- Så hvis der kan spares lidt uden at miste for meget må i meget gerne sige til. Jeg har forelsket mig i de Mini-ITX Towers, derfor er sådan et brugt i systemet.

Jeg ser frem til at høre jeres mening

Peter.
Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-01-2014 00:28:42
Svar/Indlæg:
3636/386
Velkommen til Peter

Jeg vil goere opmaerksom paa at BitFenix Phenom M er til mATX og ikke til mITX.

Det er lige nummeret stoerre, men der er andre gode mITX kabintter http://www.bit-tech.net/hardwa...
Dette er BitFenix Phenom (ikke M udgaven)
Det er til mITX.

Hertil er der et par spoergsmaal.
- Hvad skal maskinen bruges til, siden du vaelger en i7? Hvis det er til spil og det almindelig, saa ville jeg spare lidt her og tage en i5'er.

- Du har valgt et H87 motherboard. Dette kan IKKE overclocke, hvis du har planer om dette. Hvis du ikke har planer om at overclocke, saa er der ingen grund til at tage en K-model af af processor.

- Hviken oploesning er din computerskaerm? Hvis du skal spille og den er hoej, saa er der nogle, der vil argumentere mod at 2 GB ram paa Grafikkortet er for lidt.

- Angaaende din stroemforsyning, saa har jeg hoert en del bedre om denne: XFX ProSeries Core Edition 550W PSU - ja den er 50 watt mindre og koster en del mindre ogsaa.
Hvis du virkelig oensker at koebe Corsair CX 600W PSU, saa tag CX 600M, da den er modulaer og du vil skulle have mindre kabler i det lille kabinet, saa du faar bedre airflow.
Den kan findes her: http://www.komplett.dk/corsair...

Resten synes jeg ser ganske ganske fint ud :)


Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-01-2014 00:43:12
Svar/Indlæg:
5/1
Arh, godt spottet :) Jeg fandt det andet kabinet der inde og endda billigere.

Min skærmopløsning er 1680 x 1050 som det ser ud lige nu som er factory std opløsning på skærmen.

Computeren skal som primært bruges til at spille og tanken bag valget af I7'eren istedet for I5'eren var at den ville være mere fremtidssikret. Forresten hvad gør det at I7'eren har Haswell modsat I5'eren.

Jeg har ingen præferencer omkring PSUen så jeg vil da helt sikkert tage et kig på du foreslår der.

Mht til grafikkortet, så har jeg haft kigget på MSI, Asus og Gigabytes udgave 770GTX kortet og de variere kun lidt i pris, men hvad for en producent skal man lige gå efter?

Tak for hjælpen so far :)


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 02:43:12
Svar/Indlæg:
1271/38
Helt bestemt hold dig fra Corsairs CX serie af strømforsyninger. De er 'fine', men absolut ikke i den kvalitet Corsair ellers er kendt for. Har hørt meget godt om XFX's strømforsyninger, som skulle ligge i samme liga rent kvalitetsmæssigt som de bedre Corsair.

Folk siger 2GB framebuffer er for lidt. Jeg har selv det kort du kigger på og jeg har ikke oplevet det være et problem endnu. GPU'en er som regel for langsom til at bruge så stor en framebuffer, så jeg tror ikke et 770 ville nyde nogen gavn af en større mængde VRAM. Tror man skal op i større modeller før det gør en reel forskel på minimum FPS. Det er selvfølgelig blot spekulation fra min side af.

Mit største problem med dit build er at du vælger en K model processor og et bundkort der ikke kan OC - ihvertfald ikke rent specifikationsmæssigt. Du kan være heldig at finde en OC venlig BIOS her: http://www.techpowerup.com/187...
men hvorfor ikke købe et Z87 motherboard og få noget der er direkte beregnet til den type processor du køber?

Ellers tror jeg du vil blive enormt glad for det system. Det minder en smule om mit eget (CPU, GPU osv.), så hvis du har spørgsmål om generel ydelse siger du bare til. 🙂

Mvh


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 11:35:57
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
Jeg havde nedgraderet vandkøling til noget alm. luftkøling.

når du spiller under fuldhd, så havde taget et Gtx 760.
Da du ikke kan bruge mere kraften, tror ikke du oplever om det er 760 eller 770.

smid en non-k i setup, men I5 istedet for giver mere value. i stil med I5-4670K til ca 1600 kr ved komplett. evt. 4570. til 1400 kr.

Med 760, så kan du tage et stk 500 watts psu i pceren.

Så ville jeg nok også spare 100 kr på ram ved tage Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB. Jeg tror de kør godt nok, men oc er vist ikke for gode til.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-01-2014 11:46:06.


Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-01-2014 11:46:04
Svar/Indlæg:
5/1
Mht til opløsningen har jeg vel mulighed for at gå helt op i FULL HD eller sætter skærmen en stopper for det?

Min tanke bag at vælge vandkøling er at holde den forholdsvis støjsvag og et minimum af vedligeholdelse.

Min frygt ville så være hvis jeg nedgraderede det meste af den at den ikke ville være noget værd om nogle år, mit ønske er at have en PC der kan være med om 4-5-6 år stadig, ikke det hele high settings men stadig trække det der kræves.

Jeg opgraderede MB'et så det passede til CPU'en men det kan jo være jeg skal til at lave nogle ændringer så :)


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 11:50:22
Svar/Indlæg:
5474/39
#5
pas, kender ikke nok til udvikling omkring pcer. Jeg plejer opgradere engang hvert 3 år.

Jeg ved ikke om 770 er så meget bedre end 760. det er noget med, at 770 har nyere chip. 760 har samme chip i stil med generationen før.

når du spiller i fullhd, så kunne måske være en god ide. Jeg klare mig fint med 760 og ældre chip.

Du kan også få lydsvag luftkøling er længe siden kørt med lydsvag pc.

XFX ProSeries Core Edition 550W PSU tage strømforsyning til prisen.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-01-2014 12:04:17.


Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-01-2014 12:02:41
Svar/Indlæg:
5/1
Okay jeg tager et kig på det :)
Men som buildet ser ud lige nu:

BitFenix Phenom Mini-ITX Sort
ASUS Z87I-PRO
Corsair H60 Hydro Series CPU
Intel Core i7-4770K
XFX ProSeries Core Edition 550W
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Samsung SSD 840 EVO 250GB
WD® Desktop Black 1TB SATA 6Gb/s

Har et spørgsmål mht. til producenten af grafikkort: Gør det nogen forskel om det er Asus, MSI eller Gigabyte man køber og hvis ja, hvilken?

Det hele ender nok ud i at jeg skal samle det selv og der er min erfaring lig nul, derfor ville jeg lige høre om der er nogle bestemte ting som en speciel skruetrækker, nogle ekstra kabler og kølepasta jeg skal have fat i?
og er der nogle ting jeg skal være opmærksomme på?

MVH Peter


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pattywack d. 03-01-2014 12:08:14.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 12:11:09
Svar/Indlæg:
5474/39
#7
Ja, det kan være standart hastigheden på kort er ikke altid ens. Nogle producenter har fra fabrikkens side lavet OC på kortet.
andre ting er tilbehør i form af spil.
så er køler løsningen på kortet kan være anderledes end standart fra Nvidia.
chip på kortet er ens.
Forskel er:
1. overclocket fra fabrikken kan svinge fra producenten, men alle overholder nvidias grundlægende hastighed. (ofte kan man selv lukke smule op er i forskel)
2. kølerløsningen kan være anderledes end standarten fra Nvidia.
3. spil osv.

kølepaster plejer være med køleren, mår man køber luft. Jeg tror ikke vand er anderledes.
alt kabler skal gerne være med fra start.

Ja, har du DVD drev eller usb til installere windows spil osv.
Nyt dvd-drev kan købes til 150 kr.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-01-2014 12:17:40.


Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-01-2014 13:30:19
Svar/Indlæg:
5/1
Så har jeg endelig besluttet mig for hvordan det hele skal se ud, jeg trak lidt i land mht selv at skulle samle den så derfor er nogle af delene lidt anderledes men jeg synes jeg er godt tilfreds med indholdet:

Fractal Design Node 304 Mini-ITX Sort
Corsair CX 600M, 600W PSU
Intel Core i5-4670 Processor
Cooler Master Seidon 120V CPU Køler
ASUS H87I-PLUS, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
EVGA GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
WD Desktop Green 1TB

Håber ikke det ser helt håbløst ud :D


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 13:52:54
Svar/Indlæg:
857/27
Okay system. Bare havde gode blæser i, der skal en masse luft ud og frisk ind.


Pattywack
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-01-2014 13:58:53
Svar/Indlæg:
5/1
Så du ville foreslå jeg skiftede 140 mm blæser bagpå ud eller hvordan?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:35:29
Svar/Indlæg:
5474/39
#9

Evga er ægte Nvidia kvalitetsmærke. Kørt med Evga alt min tid med Nvidia.

Ja, jeg er Nvidia fan.

Fin pcer.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 03-01-2014 16:35:48.