Ny støjsvag 80 + gold strømforsyning

Diverse d.  03. januar. 2014, skrevet af gasolin
Vist: 8920 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 03:48:25
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har problemer med højfrekvent støj der lyder som coil whine ud af mine krk rokit powered 5 g3.

Med et 8600gt og mit onboard lydkort er der støj, med mit usb lydkort med balanceret kabel er der ikke støj som jeg mener skyldes kablet er balanceret og at strømforsyning ikke på nogen måder belastes hårdt.

Med mit hd 7970 ghz er der støj ved spil når jeg bruger mit balanceret lydkort, som jeg tror skyldes væsenlig højere belastning af min strømforsyning, som resultere i coil whine ligende lyd ud af mine højtaler, selv om et balanceret lydkort og balanceret kabel er gode til at undertrykke støj, der kun støj ved spil.

Jeg vil så prøve med en ny strømforsyning som jeg så kan bytte til et andet bundkort og bruge imens det jeg har er til rma, hvis mit bundkort er skyld i hyletone under spil

Mit onboard lydkortet gir hyletone uanset om jeg bruger mit 8600 gt eller hd 7970 og selv med mit balanceret lydkort for jeg denne lyd under spil
http://www.4shared.com/video/s...

Jeg vil gerne have en støjsvag 80+ gold 100% modulær strømforsyning på min 600 watt http://extreme.outervision.com... siger 406 watt og der anbefales en 465watt strømforsyning, så min 600 watt vil være perfekt da en strømforsyning langt fra er mest effektiv ved 80-100% belastning,brug af det maximale watt

Jeg har tænkt på den her da den skulle være støjsvag og har en rimelig pris, men hvad synes i? Er den god nok eller findes der noget bedre til prisen? (under 800kr)

http://www.edbpriser.dk/stroem...

Min nuværende strømforsyning er en seasonic g-650

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 03-01-2014 03:48:48.
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 08:23:20
Svar/Indlæg:
2470/41

Ved en ATX-belastning har du ret i dine antagelser. Men en moderne PC er ikke en ATX-belastning, så du kan ikke regne med certificeringerne.

Hold dig hellere til de anbefalinger som http://extreme.outervision.com... kommer med. Alt over 500W er spild af gode penge.

Jeg tror ikke på at din Seasonic skaber dine problemer. Du har problemet på onboardlyd og du har problemet på USB-lyd. Den eneste fællesnævner er bundkortet. Der er en ustabilitet i en DC-DC-konverter på det.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 13:38:49
Svar/Indlæg:
857/27
jeg vil nok også kigge lidt mere på dit bundkort (onboardlyd) hvis jeg var dig eller det du har tilsluttet. prøv med et headset (hvis det er højtaler), men ellers vil jeg kigge på bundkortet.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 14:37:22
Svar/Indlæg:
5506/640

Kun problem med mit usb lydkort som er balanceret, under spil, hvor min strømforsyning bliver belastet mest.

Tror som nævnt at støj undertrykkes,minimeres pga jeg køre balanceret, men un der spile belastes min strømforsyning,bundkort så meget at lydkortet ikke kan minimere det

Onboard lydkort vil gi hyletone,coil whine agtig lyd fordi onboard lyd (uanset hvilket grafikkort jeg bruger, som ikke er synderen) ikke kan dæmpe støj hyletone så effektivt som balanceret lyd

Havde ikke problemet med mine gamle højtaler

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 14:56:36
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er med garanti stadig dit bundkort der fejler. Strømforsyningen leverer ikke noget direkte til dit USB-lydenhed. Alt er baseret på +12V i dag.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 14:59:03
Svar/Indlæg:
5750/124
#3 "Havde ikke problemet med mine gamle højtaler", prøv at test med anden højtaler/headset. Er problemet væk der, så har du fundet ud af at problemet ikke ligger i din computer. Derudover, hvis "coil whine" kommer fra dine højtalere, så er det næppe din strømforsyning, da den selv hyler hvis den er synderen... Den kan desværre ikke lige sige til sin mate, at han skal sende lorten videre til højtalerne, fordi den ikke gider skrige som en lille tøs 😲

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 15:54:39
Svar/Indlæg:
5506/640
Har problemet når jeg bruger onboard lydkortet og min højtaler, men også hvis jeg bruger onboard lyden (hovedtelefonudgangen) til min lille denon forstærker og dali højtaler jeg bruger til mit tv

Har kun problem med mit usb balancert lydkort under spil(strømforsyningnen belastes mest)

Synes ikke jeg har støjen med denon hovedetelefoner (onbardlyd,in ear hovedtelefoner)

Højfrekvent støj fra strømforyningen,bundkortet eller begge dele.

Har desværre læst at den nye rm serie fra seasonic ikke er for god så den vil jeg ikke oveveje hvis min strømforsyning sender højfrekvent støj igennem min pc http://www.techpowerup.com/rev...

Min strømforsyning eller bundkort?

Købe strømforsyning og bundkort for at udelukke begge dele?

strømforsyning lidt nemmere at afprøve med en ny, hvis det ikke virker, prøve med andet bundkort (skal ikke sidde med en pc jeg ikke kan bruge imens jeg rmaer mit Msi Z77 Thunderbolt bundkort)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 03-01-2014 16:00:25.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:09:44
Svar/Indlæg:
2470/41

Start med at låne en strømforsyning. Der er ingen grund til at købe hardware før det er nødvendigt.

Jeg tror ikke på at strømforsyningen giver problemer. Det du beskriver tyder mere på bundkortfejl.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:22:48
Svar/Indlæg:
5506/640
Kender ikke en strømforsyning jeg kan desuden kræver det også at personen har 2

Men lyder det som problemer med mit bundkort trods det jeg ikke hørte noget,havde problemet med mine yamaha hs8? (er solgt)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 03-01-2014 16:29:05.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:42:03
Svar/Indlæg:
2470/41
Du har problemet med onboardlyd når du kobler dit anlæg til og du har problemet med din Presonus. Det er stadig bundkortet der leverer power til begge dele.

Du står ikke tilfældigvis og skal en smuttur til Tyskland, vel? 🙂

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:48:28
Svar/Indlæg:
5506/640

Du har problemet med onboardlyd når du kobler dit anlæg til og du har problemet med din Presonus. Det er stadig bundkortet der leverer power til begge dele.

Du står ikke tilfældigvis og skal en smuttur til Tyskland, vel? 🙂

McCleod skrev d. 03-01-2014 16:42:03

Har kun problemer med mit Presonus 22 vsl lydkort under spil, men det tror jeg skyldes at det er balanceret og der kun i situationer hvor der bruges meget strøm (spil) at mit balanceret lydkort ikke kan filtrere den højfrekvente lyd fra, som kan komme fra bundkortet,strømforsyningen eller begge dele.

Der er støj med mine pc højtaler(krk)med mit onboard lydkort og når jeg tilslutter min pc til min minianlæg (stadig onboard lydkort) med mit balanceret usb lydkort er problemet der kun under spil

Skal ikke til tyskland

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 17:08:54
Svar/Indlæg:
2470/41
Det er ikke den balancerede drift der giver dig problemer (det ved jeg).

Det lyder som forsyningsstøj der genereres på bundkortet (dårlig afkobling eller dårlige DC-DC-konvertere).

Prøv for sjov skyld at flæske i et USB-kabel, så forsyningslederne bliver blotlagte. Montér 2 kondensatorer parallelt over forsyningen helt tæt på Presonus'en. De 2 kondensatorer skal have værdierne 100nF og 1uF.

Hvis du skulle til Tyskland kunne du jo tage en afstikker til Sønderborg - jeg har forskellige remedier og adgang til endnu flere. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af McCleod d. 03-01-2014 17:10:01.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 17:17:10
Svar/Indlæg:
5506/640

Det er ikke den balancerede drift der giver dig problemer (det ved jeg).

Det lyder som forsyningsstøj der genereres på bundkortet (dårlig afkobling eller dårlige DC-DC-konvertere).

Prøv for sjov skyld at flæske i et USB-kabel, så forsyningslederne bliver blotlagte. Montér 2 kondensatorer parallelt over forsyningen helt tæt på Presonus'en. De 2 kondensatorer skal have værdierne 100nF og 1uF.

Hvis du skulle til Tyskland kunne du jo tage en afstikker til Sønderborg - jeg har forskellige remedier og adgang til endnu flere. 🙂

McCleod skrev d. 03-01-2014 17:08:54

Lyder alt for advanceret med usb kabel, kondensator og så videre.

Er det så bundkortet,strømforsyningen eller en kombination af begge dele?

(har prøvet min ca 6 år gamle bærbar og min samung note 2 med mini jack stik til phone med mine højtaler uden problemet)

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 17:40:18
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er nu meget simpelt med de kondensatorer. Hvor langt et kabel kan du nøjes med?

Og kan du vente til næste uge, for så vil jeg prøve at lave en løsning til at teste min teori?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 17:41:32
Svar/Indlæg:
5506/640
Ikke mere end en meter, er i gang med at kigge efter bundkort

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2014 18:39:10
Svar/Indlæg:
2470/41

Køb nu ikke noget nyt hardware hvis problemet kan afhjælpes med afkobling af USB-forsyningen. 🙂

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 18:41:59
Svar/Indlæg:
5506/640
Koster mig kun det som fragt tilbage koster, hvis ikke det virke, men det skulle da kunne virke uden nogen hovsa løsninger, for det gjorde det med min gamle højtaler

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 23:11:16
Svar/Indlæg:
5506/640
Nu var det godt nok en strømforsyning jeg ville spørger om, men tro jeg prøver med et Asrock extreme 4 bundkort som jeg altid kan sende tilbage og få en strømforyning