Problem: BootMGR is missing (Multi boot installtion)

Software d.  03. januar. 2014, skrevet af Monberg75
Vist: 8801 gange.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-01-2014 13:16:14
Svar/Indlæg:
1194/156
Hej Folkens, nu skal i høre.

Jeg har en maskine, den er der installeret Vista på.

Jeg ville nu skifte Vista ud med W7, derfor tog jeg en tom HDD og smed i maskinen, og installerede W7 fra cd/usb, jeg tog IKKE Vista HDD ud, da jeg jo skulle bruge data på denne disk.

Nu står jeg så med problemet, da jeg vil tage Vista disken ud, så fjerner jeg sgu også hele boot systemet, så den ikke kan boot på W7 HDD når Vista HDD er ude.

Hvad gør jeg?

Jeg har prøvet diverse guides osv på nettet med WindowsRE og Bootrec og Bootsect kommandoerne, men uden held.

Der må da være noget jeg kan gøre i W7 så den flytter boot informationerne fra den ene HDD til den anden?

Jeg har i Diskhåndtering sat W7 disken til aktiv og der såtr boot og det hele på den, men det gør den så ikke når jeg tager Vista disken ud af maskinen.

Hjælp ville være dejligt, så jeg ikke skal lave hele installationen om.

:)
NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 13:27:56
Svar/Indlæg:
857/27

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
03-01-2014 15:08:06
Svar/Indlæg:
4983/48
det hurtigeste udgangspunkt vil klart være blot at starte forfra 🙂

Selv nå du vil have mulighed for at boote 2 OS, så er det nemmer bare at ligge Win7 ind igen (man kan altid blot bruge bootvælgeren i bios jo og vælge OS udfra hvilken disk det ligger på.)

Dvs pil vista disken fra, installer win7 igen også har du 2 seperate OS´s der ikke dele bootdelen mere 🙂

Hvis multiboot manangere delen skal "fjernes" fra vista bootdelen, kan dette vistnok gøre med en repair disk/installer, eller evt kan du blot fjerne stien i boot.ini, men jeg tror sku de fjernede den allerede i vista faktisk... i Xp redigerede man blot boot.ini nemlig hvilket var ret nemt ifh til nu her med win7 🙂

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
03-01-2014 15:27:36
Svar/Indlæg:
1194/156
Det bliver jeg vist ogsaa noedt til, saa det goer jeg naar jeg kommer hjem ? programmet virkede ikke.

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2014 16:32:09
Svar/Indlæg:
2897/83
Jeg har succesfuld skiftet boot partition fra en harddisk til en anden. Jeg kan ikke lige finde den guide jeg brugte, men prøv evt. dette:

http://www.hanselman.com/blog/...