Windows 8, ISO-fil

Software d.  03. januar. 2014, skrevet af JegVil!
Vist: 10673 gange.

JegVil!
 
Enthusiast
Tilføjet:
03-01-2014 23:19:02
Svar/Indlæg:
44/17
Hej HWT

da jeg har haft problemer med min MSI GT70 som køre med Windows 8 som var installeret da jeg købte den, bliver jeg nu nød til at søge hjælp hos HWT ! :)

Jeg vil gerne ha lavet et USB stik med win 8 så jeg kan slette (formatere hedder det vel? :) ) alt på bærbaren og installer Windows 8 på ny.

MEN jeg kan ikke finde den ISO fil jeg har læst mig frem til jeg skal bruge for at kunne lave et Bootable USB med win 8.

håber i kan hjælpe mig

På forhånd tak!



rehan09
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2014 01:53:54
Svar/Indlæg:
1029/82
Prøv at se om du kan hente installeren her:
http://go.microsoft.com/fwlink...

Her skal du skrive din licens ind (står på bærbaren) og herefter installere.

Boot direkte til dit USB drev og formater maskinen under avancerede indstillinger.

Får du problemer med at aktivere Windows 8 (hvis det er en upgrade), så kan du følge denne guide: http://blog.waldrondigital.com...


JegVil!
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-01-2014 16:16:36
Svar/Indlæg:
44/17
jeg læste godt om det på et andet forum og havde også fundet den setup, men efter som jeg har købt bærbaren med installeret win 8 på pc'en har jeg ikke det klistermærke bag på eller under pc'en med en produktnøgle til win8.

så jeg havde hentet ét program der hedder Magical Jelly Bean keyfinder som kunne finde nøglen på min pc.

Men når jeg så kører den setup som du også lage et link til, og skriver den nøgle som Magical Jelly Bean keyfinder som kunne finde, skriver installationen at:

''Denne produktnøgle kan ikke bruges til at installere en detailversion af Windows 8''

ved sku snart ikke hvad jeg skal gøre...
måske skal jeg ha fat i dem hvor jeg købte bærbaren (sharkgaming)

eller er der andre måder jeg kan løse dette på?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JegVil! d. 04-01-2014 16:18:39.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2014 16:21:59
Svar/Indlæg:
2518/53
Kan du ikke bare nulstille win8 ?


JegVil!
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-01-2014 16:48:41
Svar/Indlæg:
44/17
Jo der en funktion der hedder fjern alt og installer nyt Windows.

det her jeg prøvet men efter noget tid kommer der en fejl ''biblioteket er slettet og virker derfor ikke'' men jeg har ikke slette det og det er en fejl i stifinder, mener jeg. ☹

så derfor ville jeg fjerne alt fra pc (formater på gammels måde) så der kun var Windows tilbage og ikke alle andre apps og det lort der ligger på nå man nu køber en ny bærbar med installeret win 🙂


rehan09
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2014 17:22:19
Svar/Indlæg:
1029/82
#4 Så er der et par løsninger du kan prøve.

1. Skaf hjælp til din licens via Microsoft support(dansk), ring på 082 33 31 00 (http://support.microsoft.com/g... ) - 08:30 - 17:00 man-fre.

2. Undersøge HwT.dk for en i community'et som har en retail windows 8 ISO (eller kan lave en for dig).

Microsoft anbefaler altid at man laver en backup af sin software, hvis sådanne noget sker. Jeg mener at du kan bestille en DVD med Windows 8 på for et gebyr(du skal dog bekræfte din licens - hør din forhandler evt.)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af rehan09 d. 04-01-2014 17:23:15.


ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2014 18:47:24
Svar/Indlæg:
95/13
JegVil!

Din Licensnøgler er ikke tabt.

Uanset hvad du gør formater, clean install eller sletter alle partitioner ligger din Licensnøgle (Win 8) stadig gemt i MSDM tabellen i BIOS.

ISO filen kan du hente mange steder, ellers lån en cd af en ven eller din lokale PC-pusher 😎

Du har brugt JellyBean, den finder godt nok en Licensnøgle, men det er ikke den korrekte.

Du kan bruge Windows 8 Product Key Viewer 1.4.7d
http://www.pcadvisor.co.uk/dow...

Husk at sætte flueben ved MSDM

For at få adgang skal du blot have installeret Win 8 og dette kan sagtens gøres uden Licensnøgle.

Kræver blot at lave en iso fil af Win 8 og tilføje en ei.cfg fil. Hvis i ikke har en anelse om hvad det er: Så er Google måske jeres bedste ven 😲

Hvis du skal have yderligere hjælp til dette må du sige til. Min tid er dog begrænset, så du skal nok være tålmodig hvis jeg skal hjælpe.

Jeg vil i morgen gerne hjælpe lidt mere hvis der er behov.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2014 19:09:01
Svar/Indlæg:
124/3
Hvilken MSI model har du? evt. et link.
Arbejder med PCer til dagligt, så kan være jeg kan lave en MSI recovery USB hvis det kan være en hjælp?


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2014 22:16:42
Svar/Indlæg:
5750/124
#2 "''Denne produktnøgle kan ikke bruges til at installere en detailversion af Windows 8'' " Det læser jeg som at du bare ikke har en retail kode, men en OEM kode (hvilket kun giver meget god mening!).

Så hvis du skriver hvilken version du har af windows (præcist), så burde det ikke være nogen større hovedpine for os at finde en .iso til dig 🙂

OBS! Jeg har ingen anelse om #6 har ret i sin antagelse om at du ikke har fundet den rigtige kode. Men du får typisk ikke nogen retail kode til windows på en færdigkøbt maskine, men i stedet en OEM licens 🙂 (De er langt billigere, og har nogle få restriktioner)


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2014 23:21:24
Svar/Indlæg:
4112/52
Du skal lave en recovery DVD (eller rettere 3) fra din eksisterende maskine.
Ved ikke hvordan du skal gøre med din MSI, med min toshiba skulle jeg bruge noget af toshiba's software der var pre-installeret, så forsøg at gå ind på MSIs hjemmeside og søg efter hvordan du laver recovery medie på din maskine.


ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2014 15:27:29
Svar/Indlæg:
95/13
#8 Jeg antager ikke, dette er 100%. Men det er en længere forklaring som jeg her gør kort.

Magical Jelly Bean og flere andre Keyfinder finder nøglerne fra REG. databasen.
Du skal der for være sikker på at det er den rigtige nøgle der bliver hentet og der for skal den hentes fra MSDM tabellen i BIOS.

Hvis i vil teste det selv kan i tage en anden HDD og komme i jeres Win8 PC, installere win 8 eller win 7 på den uden at bruge en licensnøgle (30 dages prøvetid)

Prøv nu at hente nøglen med Magical Jelly Bean og bag efter med - Windows 8 Product Key Viewer 1.4.7d
http://www.pcadvisor.co.uk/dow... (Husk flueben ved MSDM)
Disse 2 Licensnøgler vil ikke være ens og den rigtige er den fra MSDM tabellen.

Du skal bruge den rigtige version, formentlig en OEM version.
Hvis du har en hvilken som helst ISO fil kan du selv ændre den med en ei.cfg fil, dette vil jeg ikke beskrive nærmere her for det kræver lidt viden, men er faktisk ret let, brug Google.

#8 Det kan helt klart anbefales at oprette Recovery Medier.

Jeg vil dog klart anbefale alle der har evnerne, at lave en "clean install" af Windows, så slipper i for producenternes "Crapware" Men husk altid at lave medierne inden, derefter kan du slette alle partitioner og lave en clean install.

For at tilgå Recovery partitionen på MSI er det F3 under boot.

Hvis du sletter Recovery partitionen er F3 ikke længere muligt, og systemet kan kun genskabes til fabriksindstillinger via Recovery Medier.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ErnstEmil d. 05-01-2014 15:31:51.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2014 22:25:53
Svar/Indlæg:
4112/52
#9 Jeg troede jeg lavede en clean install med mine skiver, men jeg hat fået alt det toshiba l*rt med på den også, desværre, men jeg gider ikke til at skulle installerer maskineriet forfra igen. Lever bare med deres crap.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2014 22:46:18
Svar/Indlæg:
3340/386
#11, mener du deres bloatware.

Bare afinstallere dem du ikke vil bruge.
Så er den skid slået 😉 😀

Nogle af producenternes program er okay, f.eks deres egne opdateringsprogrammer.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2014 23:10:04
Svar/Indlæg:
4112/52
#12 ting så som "eco utility" bare for at næven en enkelt af deres lorte programmer.
Går jeg måske igang med når jeg er hjemme, gider jeg ikke gå igang med herude på søen, da jeg har en elendig forbindelse til nettet, i tilfælde af jeg skal igang med at DL noget for at komme "igang igen", så som acrobat reader e.l.


#14
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2014 17:31:07
Svar/Indlæg:
5750/124
#10 Ene og alene fordi at jeg ikke kender dig, valgte jeg at bruge ordet antagelse (da der er en del herinde som ikke ved 100% hvad de snakker om, ligesom der er en del der gør). Derudover, så som sagt, kender jeg ikke til programmerne, hvorfor jeg ikke kan vurdere om det er korrekt eller ej. Jeg giver blot min mening tilkende, som er bygget på de oplysninger #0 har givet. Hvilket mest af alt drejer sig om at han næppe har en retailversion på en MSI bærbar, fremfor en OEM.

Men det virker da som om du har styr på det 🙂 (Jeg har stadigvæk ikke undersøgt det, og har ingen intentioner herom)

#0 Jeg håber at du har fundet en løsning. Ellers kan du, som #10 skriver, bruge F3 under boot og den vej starte din maskine helt forfra 🙂 (Jeg garanterer ikke at din kode er printet ind F3-boot)


ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2014 19:50:10
Svar/Indlæg:
95/13
#14 Det var bestemt ikke ment på nogen dårlig måde, undskyld tale måden.

Men jeg kan garantere at det er rigtigt hvad jeg skriver, jeg har rodet med dette fra før Win 7 blev udgivet.

Der er en del ændringer siden Win 8 og jeg mener at MS/producenterne har lavet en meget forkert beslutning som begrænser forbrugerne (de fleste) til at bruge systemet som leveret fra producenten og ikke have muligheden for en "Clean install" (Licensnøgle ikke tilgængelig) (kan dog sagtens hentes ud fra BIOS)

MS har også gjort det besværligt at bruge licensnøglen fra en Win 8 til at lave en Clean Install af en Win 8.1
Igen er det kun besværligt for undskyld "almindelige brugere" via en ei.cfg fil er det absolut ikke noget problem.

Jeg vil godt lige understrege at det ikke handler om pirateri, men lovlige licensnøgler. Det handler blot om selv at kunne bestemme hvad og hvordan.