Priserne starter ved 799$ og betyder omkring 5.5K i danske kroner....hvis vi er heldige.
Nu hvor Lenovo har lagt sine kort på bordet, venter vi bare på at blandt andet Dell, Asus og LG også gør det.
For de af os der venter spændt på en 4K skærm fra Eizo, kommer ventetiden sandsynligvis til vare lidt længere. Og når den på et tidspunkt ophører, så kommer prisen garanteret op i 50-70% over mainstream monitorer fra de nævnte andre producenter.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Ali d. 07-01-2014 06:50:25.
Læser man dette review, så tegner der sig et billede af at UHD stadigvæk er i en forholdsvis tidlig fase og måske slet ikke klar til at blive sendt ud til forbrugerne?
Problematikken handler især om skalering og gengivelse af skrifttyper samt ikoner, der er til at holde ud at se på.
Nu ved jeg, at jeg i hvert fald ikke hopper med på vognen lige foreløbigt. Venter gerne et års tid eller mere før disse problemer er udvisket grundigt og mon ikke det er forventeligt at priserne til den til er langt mere attraktive? Ser man på udviklingen af paneler, så er samtidigt også naturligt at performancen på monitorer med UHD paneler er kommet op på et langt højere plan. Spørgsmålet er for mit vedkommende om, jeg er så heldig at jeg til den tid får et lækkert OLED-panel? Ja, det lyder måske som ønsketænkning, men det ku' jo gå hen og blive en positivt overraskende realitet. 😲