Kan ikke finde Qnap, red data fra Raid 1 ?

Qnap d.  07. januar. 2014, skrevet af SBHT
Vist: 5280 gange.

SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2014 08:34:19
Svar/Indlæg:
812/133
Hej,

Jeg har en kollega der er flyttet og hans Qnap var derfor pakket ned i noget tid.

Det er vist en TS-219pro

Nu har han fået den sat til igen, men den kommer ikke på netværket og han fortæller mig at den lyser / blinker rød i fronten og det er ligesom om at den genstarter?

LAN blinker kun orange og Qfinder softwaret kan ikke finde den.

Jeg har ikke selv haft mulighed for at kigge på det, men min kollega spørger om man kan tage en disk fra et raid 1 og smide over i en USB boks for at rede data ?

Jeg har aldrig selv prøvet det, så jeg er lidt usikker på om man kan det ?
gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2014 09:32:13
Svar/Indlæg:
979/49
De gange jeg har testet raid, skal den disk monteres i raid fra samme "raid producent", altså en anden Qnap enhed i dette tilfælde. Jeg ved ikke om det fungere i lige jeres situation, men der kan ikke ske noget så længe I læser nøje hvad I siger ok til mm. (ikke sige ja til formatering og lign.)


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2014 10:14:11
Svar/Indlæg:
3943/44
en raid 1 disk burde kunne læses af enhver maskine der forstår filsystemet, så hvis i kobler den til en linux maskine så burde der være adgang til data.

Men han kan hive den ene disk ud og så kan han jo lege alt hvad han vil med at få det til at køre på den anden, begge diske skulle jo gerne indeholde alt data.


SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2014 13:41:37
Svar/Indlæg:
812/133
#2 Enig det var også min tanke, jeg får ham til at tage den med på job i morgen, så må jeg lige kigge på den.

Tak for svaret.