Windows 8 Update + Defender + Store problem

Software d.  08. januar. 2014, skrevet af himmelfisk
Vist: 8702 gange.

himmelfisk

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2014 20:44:33
Svar/Indlæg:
4/1
Hey Guys.

Jeg har været ude og købe ny bærbar, en MSI GX70 og da jeg kommer hjem, får startet den op og vil opdatere Windows sker der bare intet, den hænger på 0%, på trods af der skulle være 84 opdateringer. Så prøver jeg med defender, den finder også opdatering, men vil ikke hente dem, og hænger også ved 0%
Så ville jeg prøve at hente Netflix inde i "Store", og kan sagtens finde det, men når jeg trykker på det kommer det bare frem på startskærmen med "Venter" nedenunder.

- Har søgt lidt rundt og har set flere har problemet åbenbart, men endnu ingen løsning på trods af flere forsøg.

Har prøvet at resette(geninstallere windows 8)som tog laaaaang tid, men det er åbenbart et Image, og ikke en ren installation, så der er jeg ligevidt.

- Er der nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe eller skal jeg virkelig ud og købe Windows 8 som ren installation selv? - Kan ikke finde nogen "kode" til windows 8 stående på Bærbaren, så kan ikke bare installere en version selv :(

Håber i kan hjælpe, og UNDSKYLD for den lange roman her.
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2014 21:12:57
Svar/Indlæg:
1271/38
Kan du godt komme på nettet ud over butikken?

Jeg har selv installeret Win8 fra ny og nu opgraderet til 8.1, men de første knap 80 opdateringer tog meget lang tid. Tror desværre Microsoft har været nødsaget til at lave et kø-system til opdateringer, hvorfor der ikke lader til at ske noget i lang tid. Efter godt 10-15min hvor der ikke skete noget, begyndte jeg pludseligt at få hentet det hele ned.

Nøglen burde stå i bunden af bærbaren på et Windows label. Hvis du kan finde nøglen kan du hente og installere direkte fra din browser: http://windows.microsoft.com/e...

himmelfisk

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2014 21:33:00
Svar/Indlæg:
4/1
Jep nettet virker fint.

Har ventet 2-3 timer, sidder med en anden bærbar ved siden af hvor Store og Defender fint kan opdateres på.

Der sidder ingen i bunden af den desværre, læste noget med at nøglen ligger i firmwaren så man ikke selv skal rode med det, men har lige prøvet at hente det program der og der vil den have koden. Øj hvor er det irriterende. Men tak for din hjælp alligevel.

slate_dk

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2014 21:47:34
Svar/Indlæg:
651/11
Den har jeg set et par gange på nye maskiner; windows update siger 80-84 opdateringer men der sker intet.

Skift fokus til deskptop og press alt+F4; i "Luk windows" dialogen er der nu en linie a la "Opdater og genstart"

Der installeres måske kun en håndfuld opdateringer, så gentages efter behov...

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2014 22:04:41
Svar/Indlæg:
1271/38
Når du nu har installationen fra et image, er der så ikke noget medfølgende antivirus? Prøv at afinstallere det fuldstændigt, og slå Defender fra (Defender -> Tools -> Administration).

Synes at have læst det kan drille butikken, da mange antivirus programmer ikke var helt Windows 8 kompatible da de blev bundlet med maskinerne..

Prøv dét. 🙂

himmelfisk

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2014 22:07:30
Svar/Indlæg:
4/1
Slate, det prøver jeg.. hvis det virker satser jeg på Windows Defender også virker efter alt er opdateret.

Bonghætte, har helt afinstalleret Norton og deaktiveret Defender, det hjalp ikke :)

himmelfisk

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2014 23:48:43
Svar/Indlæg:
4/1
Virker stadigvæk ikke :( - Fandt endda produktnøglen og hentede så den der til at installere Windows 8, og så står der at jeg ikke må installere en retail version via det program. Så fik jeg en Windows 8 key der IKKE har været brugt endnu, får lavet USBen til at boote og så siger den at nøglen ikke passer til denne computer, hvordan den kan vide det fatter jeg nada af.

Godt nok været det mest besværlige computer køb nogensinde.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2014 02:32:05
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har været ude for det samme med, at den ikke vil starte på opdateringerne. Jeg løste det gennem "kontrolpanel-system og sikkerhed-windows update", søgte manuelt efter opdateringer, og der fandt den så en hulens masse. Fjernede ALLE flueben pånær den allerførste opdatering.
Den blev hentet efter et par minutters ventetid, installeret og genstartede maskinen. Stadig kunne den ikke opdatere "automatisk". Gentog så ovenstående procedure. Efter endnu en genstart, så virkde det!! Den begyndte derefter at opdatere "automatisk" .. det tog LAAAANG tid.
Dette var i November, så måske der skal flere end de første 2 opdateringer til nu, inden den vil gå igang?

Jeg ville også gerne installere windows 7 igen, men det tager vel ca 1½ uge at få hentet og installeret alle de opdateringer til den, når nu MS ikke vil samle dem i en SP2?

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2014 03:09:41
Svar/Indlæg:
1704/19
Inden der startes på den store forskning så er det altid smart at tjekke klokke, dato og år i bios og er den forkert så ret den, derefter gør man det samme i windows...

Windows update giver ofte/nærmest altid problemer hvis det ikke er sat rigtigt op og særlig med auto.

himmelfisk

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2014 19:16:29
Svar/Indlæg:
4/1
Bare en lille opdatering, så har jeg fået det til at virke nu, hentede en dansk Windows 8.1 og installerede, aktiverede med min opgraderings kode ved at ringe til Microsoft automatiske telefon og nu fungerer det hele perfekt, nu har jeg bare en oem kode jeg ikke kan bruge til noget. :)