Nyt hardware

Diverse d.  09. januar. 2014, skrevet af Eth0
Vist: 7752 gange.

Eth0

Nørd
Tilføjet:
09-01-2014 18:19:07
Svar/Indlæg:
8/7
hey vidste ikke lige hvor jeg sku placere den da jeg har flere forskellige spørgsmål.

jeg er igang med et lille hyggeprojekt og skal derfor bruge nogle dele.

1 - ny harddisk. jeg har en Samsung 840 PRO 256 GB. dog vil jeg gerne have en ny 2-4 TB til alt mit skrammel. og hvilken er den bedste hvis den skal være STILLE!"!¤
jeg går slet ikke op i ydelsen da jeg har alle spil på SSDen så det er KUN dokumenter og jeg vægter støj meget meget højere end ydelse. hvilken skal jeg købe?

2 - Skal vil mit vandkøling bruge en pumpe. min ide lige ny er at jeg skal have noget passiv køling på den så når jeg ser film/surfer kan jeg slukke alle kølere, dette vil blive styret via en Aqua aquaero 5 styring.
så hvilken pumpe skal jeg anvende? den skal være ekstrem støjsvag og stadig have høj ydelse med god løftehøjde (pga den passive radiator)

3 - jeg har valgt et HAF XB kabinet til mit projekt.
og dertil mangler jeg et par radiatore. hvilken serie er egentlig bedst egnet til dette projekt? altså jeg skal have en 2x120 dual radiator i fronten.
laver huller i bunden hvor jeg ligeledes skal have en dual. men de må ikke være så dybe. hvilke er de bedste med den tyndeste.

4 - jeg overvejer at prøve at montere et par TEC elementer til at køle med. har lavet noget optimistisk til test som egentlig fungere ret godt. derfor skal jeg bruge en strømforsyning på 100 Watt den skal være 12V og være med passiv køling så der ingen støj er. og den skal være så lille som mulig. og også gerne billig ;) (man er vel jyde)

5 - findes der et ekstern bluray drev med SATA stik? har ikke plads til drevet så vil have et lille under kabinettet. dog skal det være med ekstern "finish"

det var vidst alt for nu :D håber i vil hjælpe..
Mark.
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2014 20:51:08
Svar/Indlæg:
2470/41

Ad. 1)

Kig på Western Digital Green.

Ad. 2)

Hvad med en Grundfos cirkulationspumpe?

Ad. 4)

Drop TEC. Du får en masse ekstra varmeenergi som du også skal slippe af med og effekten af elementet er alligevel afhængigt af kølesystemet.

Ad. 5)

Nej. SATA er en intern forbindelse. Du kan være heldig at finde et drev i udlandet med eSATA; ellers er der denne:
http://www.edbpriser.dk/lagrin...
- og en blu-ray-drev efter eget valg.

Eth0

Nørd
Tilføjet:
09-01-2014 21:09:07
Svar/Indlæg:
8/7
vil nu mene at sådan en grundfos fylder rimelig meget i et HAF XB kabinet. :)

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2014 21:23:54
Svar/Indlæg:
2470/41

Den er til gengæld meget effektiv. Jeg har et komplet vandkøleanlæg liggende der i sin tid blev brugt til at afkøle en voldsomt overclocket P4. 170W blev transporteret væk med lunkent vand.

Pumpen er en Grundfos cirkulationspumpe og radiatoren er en industriradiator af en slags. Indgangsvandet og udgangsvandet havde få graders forskel, da systemet sidst var i anvendelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af McCleod d. 09-01-2014 21:24:09.