Englandstur - Gode tips ønskes (restauranter)

Hyggehjørnet d.  11. januar. 2014, skrevet af Jet
Vist: 7932 gange.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 21:45:59
Svar/Indlæg:
129/16
Hej Folkens

Min kusine og jeg skal en par dage til London i Uge 7, vi har planlagt hvad der skal besøges af diverse "turisfælder" :)

Men jeg mangler at finde nogle steder at spise, og så tænkte jeg, at der måske var nogle herinde som havde genskab til nogle gode steder, eller kender nogle sider der kan bruges til at vi selv finder noget.

Jeg har forsøgt, og synes kun jeg finde de dyre restauranter. Vi overvejede at finde et sted hvor vi kunne prøve traditionelt engelsk mad ( og her tænker jeg ikke fish and chips, det har jeg prøvet :no: ).

Jeg håber i kan guide mig lidt på vej :)

Hilsen
Jet

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Jet d. 11-01-2014 21:46:14.
M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 22:04:33
Svar/Indlæg:
4112/53
Inde på fifteen er maden skide god, men koster knaster (Jamie olivers restaurant).

På flere af subway statio erne er der restauranter der er ok tim ok pris.
Mener det er på kings cross hvor de har harry potter merchandise i en dedikeret butik, og også flere ok restauranter.
Oxford street station er også fornuftig at spise på.

Sherlock holmes pub har en restaurant ovenpå, og det er elendig kvali mad, og halvdyrt.

Var mange steder selv sidst, men kan inne huske navnene.

Hvis i har børn, så tqg ind forbi hamleys, det er verdens største legetøjs butik.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 22:07:05
Svar/Indlæg:
5224/222
Brug Tripadvisor...

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 22:15:35
Svar/Indlæg:
129/16

Okay, det vil jeg lige kigge nærmere på. Håber dog på at holde priserne på omkring det samme som her hjemme (til maks 150 kr ca)

Det er kun min kusine (17) og jeg (32) som skal afsted.

Den tager jeg lige et kig på så, takker. 🙂

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 22:39:49
Svar/Indlæg:
2897/83
Traditionelt engelsk mad finder du ofte under Pub Food. Så kan du godt finde steak & kidney pie og pudding. 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 11-01-2014 22:40:14.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2014 22:42:33
Svar/Indlæg:
5474/39
fish and chips er oprindeligt en hollandsk ide. Amsterdam eller sådan noget er kendt for deres fish and Chips er Europas højeste kvalitet.
Det har ikke noget med Engelsk mad gøre.
Jeg kan huske rowling har skrevet Harry potter på spise sted i London. det koster også penge, kvaliteten er okay. Det er langt fra høj, mere legenden har skrevet bogen der i mens hun spiste der.

Jeg kan ikke huske, hvad stedet hedder i London.

Det er altid Baker Street i London meget kendt af Holmes gade.

Jeg har kun kort været over jorden i London enkelt gang i forbindlse med en tur til Skotland i sin tid. Jeg kender mest til metroen, som er noget af kaos af flere levels under jorden.

Engelsk morgenmad på Englandsbåden er godt i sin tid.

Svaret blev redigeret 10 gange, sidst af Shadowhunter d. 11-01-2014 23:02:59.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 08:50:14
Svar/Indlæg:
129/16
Takker.. det vil jeg lige tage et kig på hvad jeg så kan finde under det :)

Ang. fish and chips, det var jeg ikke klar over.
Jeg har været i London før i forbindelse med noget andet. Der synes jeg ikke at metroen var så svær at finde ud af, men for pokker der var mange mennesker (var juli mdr og rigtig godt vejr, regnede faktisk slet ikke hele den mdr.)
Morgenmaden får vi på hotellet.

Hvis der er andre som har flere gode ideer så sig endelig til.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 11:31:15
Svar/Indlæg:
2587/91
Kan varmt anbefale MASH (Modern American Steak House) på Brewer St., midt i byen - nammenam! Kun lige besøgt i forbindelse med et pressemøde, men damn sikken mad :P

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 12:04:20
Svar/Indlæg:
5474/39
ja, deres Engelske Nuts blade er meget frække end de danske M.
Genrealt i London tilbage i 2008-09 meget overvågning. Tænk over, hvad du gør.
Overvågningssystem ved ikke om er højeste sikkerhed på. (kammarat jokede med havde adgang til alle offentlige overvågningskammara i London.)
Skostiske kvinder kan altid snakke med. (troede dengang Rangers var de store i Glasgow. Fandt ud af Celtic var de største.)

madam tussauds er stedet, hvor man kan købe billetter til diverse oplevelser.

Det år, hvor vi var i England var aflyste tog osv. Vi skulle med tog senere til Skotland end planlagt hjemmefra. Der langt til Glasgow, når man lige er gået i land ved Harwich.
vi tog også turen Harwich-London.
der efter med toget London-Glasgow. (meget lang tur)

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 12-01-2014 12:12:05.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 12:33:10
Svar/Indlæg:
5474/39
det englænderne spiser ofte er Big Beans. Jeg er ikke så vild med Big Beans. Det kan da spises og koster næsten ingen penge i England.
Det er lidt i stil med danskerne spiser stuvning og flæsk osv.

London Eye, palace.

dit valg, men syntes kvaliteten var i orden. Vi fik hellere ikke fastlagt spise tider. Det kunne variere meget omkring spise tidspunkter. (ulempe ved være mange afsted) Service var i top, så fedt se diverse kvinder lave mad. 😀

Dengang savnede jeg lidt noget ordenligt mad i toget. Jeg klarede mig med en sandwich i tog vognen på den lange tur.
Det var vildt være "selv" afsted udefor Danmark på ferie.

Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Shadowhunter d. 12-01-2014 12:42:54.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 14:26:51
Svar/Indlæg:
5474/39
London er også meget kendt for deres voks muserum. De har diverse personligheder støbt i voks. Det meget levne, så nogle gange mennesker tager tøj på stille sig op.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 18:33:21
Svar/Indlæg:
129/16
Takker Shadowhunter. Det er kun spisestederne jeg er interesseret i, alt andet har jeg fundet ud af. 🙂

Men vil se på de forskellige forslag der er kommet ind, det burde være nok til at finde noget interessant. Det er kun en tur på 2 dage, så det er jo også begrænset hvad vi kan nå. 🙂