Krigen mellem NVIDIA og AMD eskalerer

Litteratur d.  12. januar. 2014, skrevet af xt0m
Vist: 12461 gange.

xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 15:51:13
Svar/Indlæg:
2587/91
Ærkerivalerne kæmper stadig indædt om førertrøjen. Vi gør kort status efter CES'14.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 16:06:21
Svar/Indlæg:
1895/41
Er godt nok spændt på hvordan Mantle blir - de har jo lovet lidt "guld og grønne skove" meeen er skeptisk. 🙂


Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 16:16:53
Svar/Indlæg:
638/78
Hvis denne krig vil betyde lavere priser, så er alt jo godt 🤣


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 16:48:18
Svar/Indlæg:
1334/15
Krig (konkurrence) er både godt og skidt for forbrugerne.

Godt ved - at der kommer langt flere produkter/udvalg på markedet.

Skidt ved - at produkterne ikke når at blive ordentligt testede inden frigivelse (kunderne er forsøgsdyrene med multible RMAèr til følge). Desuden kommer der ved de hyppige udgivelser kun små forbedringer, der selvf. giver de "afhængige" af nyeste hardware et ekstra pres på tegnebogen 😢


Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 17:42:16
Svar/Indlæg:
638/78
#3 synes faktisk også de senere år har været præget af for meget "gammel vin på nye flasker". Samtidig har også svært ved at forholde mig til de helt ekstreme priser, som folk godvilligt betaler for grafikkort, hver gang de får kosmetiske upgrades eller nye firmwares eller køleløsninger.

Folk der købt brugt er de virkelige store vindere i dette spil for de får klækkelige besparelser og relativ god ydelse for betydeligt færre penge.

Desværre så gælder det generelt for alt for meget elektronik, at vi forbrugere blot agerer betatestere og betaler for det i dyre domme. Det gælder især smartphones. Udviklingen er gået for stærk, som blandt andet har betydet at selskaber som Apple, Google, Samsung har vokset sig umådeligt store, hvilket igen har betydet at de har fået kolossal stor økonomisk magt. Ja, selv nationale økonomier kan være mindre end disses. På sigt så tror jeg de med deres indflydelse kan påvirke politik, når man ser på udbredelsen af lobbyvirksomhed - selvom dette felt ikke er der de er mest synlige. Vi harojo allerede set hvordan visse firmaer sælger deres produkter i stor stil i den offentlige sektor og offentlige institutioner. De går endda hen og er med til at forme standarder.....med deres produkter som grundet den hastige udvikling (og ufærdige produkter) betyder dyre services indenfor vedligeholdelse.

Løsningen, som lige nu kunne ligne utopi, desværre, var at politikerne krævede nogle standarder og samtidigt stillede skrappere krav til produkternes levetid og robusthed ligesom de skal gøre produkterne mere komplette. Altså finpudse deres egenskaber i stedet for at skrotte dem og sende nye beta-standarder og beta-produkter ud i en konstant lind strøm.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 18:43:54
Svar/Indlæg:
1334/15
#4 - Nu er hele verdens befolknings meninger/holdninger jo desværre voldsomt blokerede af, at ingen magt - alm. eller (stormagt/regering), kan styre ret meget mere, end deres egne "allierede". DVS. at selv deres egne landsmænd i konstant stort omfang vil være på tværs af deres holdninger, og derfor er hele verden faktisk i en form for konstant(næsten/ventende) anarki - kun styret af folks respekt (frygt) for lovens div. trusler...

Uden lovgivning er det altid op til den enkelte borger, hvorvidt denne vil hoppe "på vognen" eller ej!. Med andre ord er det her demokratiets (frihedens) belastninger der rammer dè, der ikke kan leve op til selvsammes "minimumskrav" for: den enkeltes egen formåen for fuld funktion og forståelse indenfor "demokratiets minimumskrav"

Overordnet vil "livets drift" (behov/efterspørgsel)-udbud)) efterhånden overmande politikernes evner til styring af masserne, og førnævnte anarki vil træde i kraft. Efterfølgende analyse vil jeg undlade, da div. sarte personer ikke vil kunne tåle dette 😢

P/S - og jeg er ikke længere "helt" så sur på dig, som tidligere, da tilgivelse er en tvungen engrediens for at kunne komme videre, både lokalt samt verdsligt :). Konsekvenserne af vores handlinger kan være svære at styre, men når det drejer sig om krige etc. bør man/du være ekstrem forsigtig med både indirekte samt direkte indblanding!.

Verden kommer jo ikke videre, hvis den enkelte ikke er i stand til, at udvide/undersøge sine grænser på ALLE områder!. Det betyder dog ikke, at man skal acceptere alting!!!.

Mvh. - Kim



xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 18:57:42
Svar/Indlæg:
2587/91
#5

Du har en forunderlig evne i at bruge parenteser.

Krig (konkurrence), Konstant (ventende), Respekt (frygt), Demokrati (frihed), Livets drift (udbud/efterspørgsel).. Hvorfor bruger du ikke parentesordene i stedet? Der er lidt langt mellem dem kan du nok se :D


Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 18:58:51
Svar/Indlæg:
638/78
Hej Kim

Var ikke klar over at det var dig hehe.

Lad mig lige med det samme gøre klart, at jeg ikke forstår din snak om tilgivelse? I tråden på hol.dk, som du sikkert husker, så blev jeg noget så irriteret over at du lagde ord i munden på mig, som jeg ALDRIG havde ytret. Du opfattede selektivt at, at jeg søgte at mønstre "medlemmer" til noget du aldrig fik defineret. Jeg tilbageviste al din snak om at jeg plæderede for og havde som som mål at radikalisere nogen, så de kunne drage til Syrien. Alle dage har jeg været imod unge mennesker der tog til Syrien for at udføre "hellig krig" og har endda gjort det så utvetydigt som overhovedet muligt!

Synes det var et absolut minimum at du erkendte din falske anklager og gav en undskyldning for dine forgæves forsøg på at pådutte mig en etiket, der var nonsens fra ende til anden.
Det gjorde du ikke og dét var dybt skuffende 😢 For du lader til at være rimelig kvik, men synes bare ikke du gjorde brug af dit intellekt og værdier du gerne vil stå for.

Og ja, man kan være hamrende uenige, men det betyder ikke at man skal begynde at manipulere og fordreje tingene eller hinandens standpunkter.


mlohnork
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2014 19:16:09
Svar/Indlæg:
44/2
Jeg kan ikke lide nogen af jer. 🤡 ❤


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 19:16:19
Svar/Indlæg:
1334/15
#7 - Ja nogen gange kan det godt gå lidt hurtigt!. Jeg mente absolut ikke, at du direkte - men indirekte ansporede personer til, at gå i borgerkrig, hvilket efter min mening KUN kan afgøres udfra den enkeltes egen moral/personlige indstilling til aktuelle problemstilling!.

Hver gang andre som du skriver om alle modbydelighederne fra en part af sagen, vil det aktivere "dårligt opdragede, mentalt svage, let manipulerede" personer til, at gå i krig med døg og ødelæggelse til følge!.

Så nej igen!. Dine indlæg opmuntrer desværre ovennævnte svage individer til, at tage til et "ophavsland", hvor de har stor sandsynlighed for, at blive slået ihjel!.

Da du endnu ikke kan indse dette, trækker jeg naturligvis min "tilgivelse" tilbage, da du jo kun er en krigsagitator der inspirerer andre til, at rejse ud for, at slå ihjel eller selv at blive slået ihjel - mens du selv sidder trygt hjemme i lille danmark og fiser den af!.

Og her er det ikke et spørgsmål om fordrejning!. Det er kun et spørgsmål om, at du ikke har en dansk mentalitet, og sidder i skjul mens du manipulerer andre til at gå i døden! Så du er med andre ord en kujon!.

/Kim


#10
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 19:19:18
Svar/Indlæg:
2357/72
http://imgur.com/M7pO0Td

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Lace d. 12-01-2014 19:20:47.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 19:20:26
Svar/Indlæg:
1334/15
#0 :)

Beklager men det tog lidt overhånd. Nogle gange er nogle ting så vigtige, at de smutter uheldigt ind blandt andre tråde - Sorry -

Det var så mit sidste ord i denne tråd :yes: 😳


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 20:38:03
Svar/Indlæg:
5474/39
Nvidia er bare godt.

Min gode kammaret, som sværere til ATI. (AMD)

Jeg kan kun takke ham for de it-tricks han har lært.

Jeg glemmer aldrig min tid på HTX i Esbjerg. Nøj var grineren, da vi lavede joke med franske tøser. Vi lavede fake cam på Chatrolletten. Vildt, de små piger troede på vi var Armerikanske "the jonas brothers" i 2010 var de største i Frankrig. Alt for vild start på ellers kedelig Fredag. 🙂

Det havde været danske, så havde jeg nok blevet smidt ud. 🤣


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 12-01-2014 20:39:32.


#13
Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 21:13:12
Svar/Indlæg:
638/78
Nu styrer du dig Kim!!!

Du gør dig virkelig umage for at provokere mig og fortsætte med at slynge om dig med postulater og falske anklager.

IGEN: i hver eneste debat jeg været deltagende i, omkring krigen i Syrien, har jeg ALTID fordømt enhver der tager derned. ALDRIG har jeg på nogen måder opfordret nogen til tage derned og stille sig på den anden side og forsvare den anden part i konflikten. Hvor pokker ser du, at jeg søger at "aktivere "dårligt opdragede, mentalt svage, let manipulerede" personer til, at gå i krig med døg og ødelæggelse til følge!"???????
eller "opmuntrer desværre ovennævnte svage individer til, at tage til et "ophavsland", hvor de har stor sandsynlighed for, at blive slået ihjel!. "

At jeg gang på gang erklærer at enhver der tager derned gør det med visse vestlige regeringers velsignelse og jeg aldrig ville støtte dem eller deres foretagende, vil du bare ikke forstå. Israel som gør sit for at støtte de ekstremistiske terrorister, ved at give dem træning og lægebehandling og endda har allieret sig med Saudierne i en uhellig alliance, som er det land hvorfra de fleste selvmordsbombere i Irak, Afghanistan, Pakistan, Libanon kommer. Det er det samme land der, godt hjulpet til af Israel og høgene i US/UK, der udbreder en radikalisering og finansierer de mest salafistiske elementer overalt på kloden. Herunder også de der råber højt om 'sharia-zoner' i København og er aktive mht at lokke unge til alle aktive krigszoner - lige pt er det Syrien der står højst på deres ønskeseddel.

Når du anklager mig for at anspore til at drage til brændpunkter, svarer det til at jeg er aktiv imod dyremishandling men bliver anklaget for at opmuntre til dyremishandling.

Og nu du endelig gerne vil gøre en indsats imod krigsmagere og anarki, så bør du kigge på dette, der handler om et stort land med en mægtig krigsmaskine, hvor beslutningen om krig tages i et fremmed (besat) land:
Will US Senate crown Netanyahu emperor?
http://www.veteranstoday.com/2...

Spørg mig lige om jeg overhovedet kerer mig om din tilgivelse? Enten så har du misforstået mig eller også så er hulens hyklerisk og i virkeligheden en der spreder intolerance og fordomme, der tilhører den yderste fløj der altid blindt støtter Israel, som de mest argeste fanatikere og bare ikke kan tåle at de kritiseres.


Sorry til #0 for at hijacke tråden. Men tingene udviklede sig desværre, da torsk åbenbart bliver ved med sine fordomme og leve efter devisen: gentag en løgn tilstrækkelig mange gange og folk vil til sidst tro på den.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ali d. 12-01-2014 21:18:54.


#14
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 21:48:45
Svar/Indlæg:
2587/91
#11/13

Før jeg omdøber det hele til Krigen mellem Korsk og Ali eskalerer, kan I tage resten på PM - så holder vi tråden ren fremadrettet ;)


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 22:15:23
Svar/Indlæg:
5224/222
Eller på hol... 🤣


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 22:53:38
Svar/Indlæg:
5874/1287
Tak til #14. Vi her på hwt er IKKE interesseret i hvem af jer 2 der kan pisse højst!
Syrien og deres krig passer sgutte sammen med ATI vs NVIDIA, kan det være så svært at forstå? 🤡

Både Nvidia og ATI har jo gennem tiden kommet med helt nye ideer, og så længe de bare lader være med at lave grafikkort der lyder som en føntørrer, så kom bare frem med nyhederne.
At der så længe har været "gammelt vin på gamle flasker" skyldes nok dels at der ikke er kommet ny DirectX udgave længe (hvornår var det vi gik fra dx10 til dx11?) og dels at OpenGL ikke bruges mere.
Måske ATI's nye tiltag bliver godt og udbredt, som GLIDE var det i de glade Voodoo-kort dage?


#17
Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 23:17:12
Svar/Indlæg:
638/78
All right, godt ord igen 🙂

Hvad siger Nvidia's og AMD's roadmap for den nærmeste fremtid...kommer der kort der ligner noget banebrydende?

Eller lakkerer vi mod vejs ende med nutidens fremstillingsteknologier og feks Directx?


XPAction
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2014 01:06:09
Svar/Indlæg:
136/1
håber på at mantle bliver mere udbredt end Directx..



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2014 08:59:33
Svar/Indlæg:
1145/40
#16 Det er og fuldstændigt ligegyldigt, for JEG kan pisse højst 😛

Ser rigtigt meget frem til Mantle og bliver det så godt som de lover, ja så skal min scaling i BF4 skrues op til 150-170% :yes: