jeg har lige problemer med min PC. har længe selv syntes jeg døjer med at den spiker.
altså når jeg sidder og spiller får jeg punkter hvor spillet spiker og lagger i 1-2 sek andre gange 2-5 sek. og så køre det igen som det skal. det sker somregl i BF4 hvis der sker meget eller hvis jeg bevæger mig over i et "nyt område"
det er rimelig trist at jeg har et rimelig godt setup.
- jeg har så kørt en CPU stress test (Intel burn test) og der køre den testen fint med ca 90 Gflots/sek. så umildbart intet der.
- så køre jeg en GPU stress test (Furmark) og igen alt set ud til at køre. den banker op på 85-88 % og køre stabilt og ser ikke ud til at der er noget.
efter ca 6 min minimere jeg GPU testen og åbner CPU testen og starter den. og så sker der løjer efter ca 2 min. så begynder GPU effekten at falde ned til 40-60% i et stykke tid og så op igen. det gælder begge kort.
HVAD kan skyldes dette? jeg mangler kun RAM test men har det noget at sige?
billede viser testen og Tempen på GPUen følger forbruget altså når jeg får de drops.
jeg har igennem ASUS overvåger spændingen og den køre også helt stabilt.
SETUP Intel I7 3930K (prøvet stock samt OC, test er stock) Corsair Dominator 1866 mhz DDR3 16 GB Asus Rampage IV extreme (nyeste BIOS) Gainward GTX 680 Phantom 2 GB x 2 stk Corsair HX1050 PSU Samsung 840 PRO 256 GB SSD Windows 8.1 64 Bit