Hej. Jeg har fået et lille program af en bekendt. Den fungerer på hans XP x86 men ikke på min 7er x64. Så jeg tænke på om et emuleringsprogram kunne løse mit problem? Evt hvilket program skal jeg bruge så? Tak for hjælpen. 🙂
Moderator
Tilføjet: 13-01-2014 09:53:26
Svar/Indlæg:
5039/109
Og i Virtualbox skal du så installere Windows XP. Det virker kun på maskiner med virtualiserings egenskaben i CPU. Det virker fx ikke på min kones bærbar med Intel Atom CPU.
Tak til jer for hjælpen. 🙂 Jeg har installeret Virtualbox og derefter xp x86. Jeg kan dog ikke starte programmet i xp da den vist nok mangler nogle filer??? Har ellers delt mappen med filerne, så de burde da være tilgængelige? :-\
Har du prøvet: Kompatibilitet funktionen? Højreklik den program du har fra din ven, Egenskaber, Vælg Kompatibilitet fane, Kør dette program som "Windows Xp".
#9 God idé. Tak. 🙂 Lige før en sikkerheds skyld: Jeg har prøvet at dele hele mit c drev så det fungerer som netværksdrev i xp. Det hjalp ikke. Men alle filer burde da være der så? Må indrømme at dette ikke er min spidskompetence. 😛