Brug for hjælp vedrørende GPU driver

Grafikkort d.  19. januar. 2014, skrevet af Winth3r
Vist: 7032 gange.

Winth3r

Nørd
Tilføjet:
19-01-2014 17:14:19
Svar/Indlæg:
2/1
Hey

Jeg sidder her med en pc, som har kommet med nederen crash, farverige skærme og BSODs.

Jeg har prøvet formattering, installation af win7 64bit på både SSD og HDD. Fjernet en defekt ramblok.

Nu har jeg formateret igen, kørt driver sweeper og vil ikke installerer AMD Catalyst Control Panel, da jeg fik en BSOD vedrørende ATIKMDAG.SYS

Og har læst i en gammel tråd her: http://www.overclock.net/t/420...

at atikmdag.sys kan skyldes catalyst.
Og har faktisk ikke fået en fejl siden formatering.

-- Men jeg skal jo have en GPU driver, så hvilken driver kan jeg installerer til mit XFX Radeon 7870 2gb ghz editon kort?

- Kan MSIs driver du' for mig?
-- http://www.msi.com/product/vga... #/?div=Driver&os=Win7

(Vælg windows 7 64bit)
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
19-01-2014 17:45:52
Svar/Indlæg:
4982/47
Lyder også som om der er noget galt med Gfx og ikke kun den ramblok.

Det er ofte en defekt som gør at driveren/OS crasher når driveren loades og kortet går fra bootmode til alm mode styret af driveren.

I og med det er et så nyt kort, kunne det dog være tegn på PSU ikke har det for godt måske, der er ihvertfald ingen driver problemer med den serie kort efter min viden 🙂

Winth3r

Nørd
Tilføjet:
19-01-2014 18:00:14
Svar/Indlæg:
2/1

Lyder også som om der er noget galt med Gfx og ikke kun den ramblok.

Det er ofte en defekt som gør at driveren/OS crasher når driveren loades og kortet går fra bootmode til alm mode styret af driveren.

I og med det er et så nyt kort, kunne det dog være tegn på PSU ikke har det for godt måske, der er ihvertfald ingen driver problemer med den serie kort efter min viden 🙂

Cocio21 skrev d. 19-01-2014 17:45:52

PSUen er for ikke ret lang tid siden blevet skiftet af sharkgaming, det er en CM GX550W Bronze.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
19-01-2014 18:25:11
Svar/Indlæg:
4982/47
Hvornår er den købt ?

Hvis det er en samlet Pc og der er fundet en defekt allerede, og tegn på en mere endnu, så havde jeg sku nok bare smidt den afsted til forhandleren så de kunne kigge på den.

De har trods alt ofte bedre muligheder for at fejlsøge, så igen hvis den er købt samlet der og under 2 år gammel ville jeg sku bare sende den ind 🙂

Jeg vil stadig holde på at der skal en anden PSU på til at teste om det er det, du kan få en defekt PSU hos alle forhandlere, det er blot om at være uheldig nok 🙂

Winth3r

Nørd
Tilføjet:
19-01-2014 18:33:00
Svar/Indlæg:
2/1

Hvornår er den købt ?

Hvis det er en samlet Pc og der er fundet en defekt allerede, og tegn på en mere endnu, så havde jeg sku nok bare smidt den afsted til forhandleren så de kunne kigge på den.

De har trods alt ofte bedre muligheder for at fejlsøge, så igen hvis den er købt samlet der og under 2 år gammel ville jeg sku bare sende den ind 🙂

Jeg vil stadig holde på at der skal en anden PSU på til at teste om det er det, du kan få en defekt PSU hos alle forhandlere, det er blot om at være uheldig nok 🙂

Cocio21 skrev d. 19-01-2014 18:25:11

PSUen og mobo er det eneste der er garanti på derfra, da det var det de skiftede. Resten er over to år gammelt og købt samlet.

Den havde ellers kørt fint i en god sjat tid, da jeg fik en SSD i julegave og satte den i, installerede windows 7 pro på den i stedet. da opstod problemerne :/

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Winth3r d. 19-01-2014 18:41:06.