HD598 og Asus Essence STX

Diverse d.  22. januar. 2014, skrevet af Galahat
Vist: 6616 gange.

Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2014 11:51:39
Svar/Indlæg:
206/31
Hejsa..

Bruger lige nu onboard lydkort på et Maximus VI formula, med et PC 360 G4ME lydkortet skulle være det bedste på markedet, når det kommer til onboard.. hvertfald derop af..

Har netop solgt mit 360 G4ME og købt et HD598 samt et Asus Essence STX.. ville jeg mærke betydelig forskel i lyden?
er der nogen der har erfaringer med lydkortet? kræver det meget opsætning for at få det til at lyde ordenligt?


vh.
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2014 12:25:16
Svar/Indlæg:
1271/38
Kommer an på om du lytter efter forandring. 🙂

Har et Essence ST (PCI versionen, samme kort) og det spiller fortræffeligt til prisen. Hovedtelefonen benytter, så vidt jeg kan se, samme enhed som det PC 360 sæt du kommer fra (præcist samme specs opgivet på Sennheisers hjemmeside), så den store forskel er nok ikke at finde dér.

Jeg tror bestemt du vil kunne høre forskel i opløsningen og dermed klarheden af de øvre frekvenser i forhold til onboard kortet, men hvor meget mere du får ud af de hovedtelefoner ved jeg ikke.

Hvis du vil have dit Essence STX til at lyde ordentligt, så sætter du din samplehastighed til hvad dine kilder er (41 eller 44KHz generelt) for at undgå interpolering og andet dikkedar og trykker på den fine lille Hi-Fi knap på ASUS kontrolpanelet for at slukke for alt potentiel efterbehandling. Bum, færdig, slut. :yes:

Prøv an - du kan jo altid skrive dine egne oplevelser. Jeg er i hvert fald nysgerrig.

Mvh


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2014 12:40:09
Svar/Indlæg:
206/31
#1 der er en del forskel i Frequency response fra pc 360 til hd598, hvordan vil opleve den forskel?

Puha, du taler lidt et sprog der er nyt for mig.. Har aldrig rigtig gået op i lyd på den måde, når det kommer fra PCen.. Uhm, det sidste du siger, bl.a. sample hastigheden? Hvordan ændre jeg det?

Vil helt sikkert poste mine oplevelser.. Det er måske dyrt ifht de små forbedringer jeg måtte opleve, men lyttede til sådan et par hos en ven, og de lyder altså bedre end pc360, han havde også essence ST lydkort..

Jeg var imponeret.. :)


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2014 12:55:33
Svar/Indlæg:
1271/38
Du ændrer sample hastighed i ASUS XONAR kontrolpanelet der følger med driveren. Der er en lille sort pil opad nede i højre hjørne af panelet - tryk på den, så får du en masse valgmuligheder. Kontrolpanelet kan findes i højre hjørne af din proceslinje/systembakke (ofte gemt væk ved den lille hvide pil i Windows Vista/7/8).

Typisk er CD og MP3 kilder 44.1KHz, så det er vel det anbefalede.

Har ikke selv prøvet de to hovedtelefoner. Jeg tror det er mig der har mikset Sennheiser modellerne sammen, beklager (der er fandme også så mange med lignende navne). 🙂