Test: Cooler Master Silencio 452

Litteratur d.  18. februar. 2014, skrevet af Monberg75
Vist: 18100 gange.

Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2014 00:00:00
Svar/Indlæg:
1194/156
Cooler Master er ude med et nyt stilfuldt kabinet i deres Silencio serie.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
18-02-2014 12:31:43
Svar/Indlæg:
4295/306
Hmm jeg har lige købt samme kabinet og må sige at jeg synes det er et super fint kabinet - specielt til prisen.

Min Corsair H80i har ingen problemer med at sidde i det bagerste slot. Der var fin plads. Jeg kører med de to medfølgende blæsere i fronten og min H80i bagerst og det er fantastisk stille.

Ja enig i at pladsen til kabler bag bundkortet er meget trang. MEN en ting du ikke berører er at dette er det ABSOLUT smalleste gulv kabinet der findes. Det er kun 19cm bredt hvor de fleste andre er 22cm og flere endnu bredere. For mig har det stor betydning at det ikke ødelægger min benplads. Ifht målene har det også meget mindre dybde (under 50cm) end andre gulv kabinetter mens det stadig kan tage store grafikkort. Så der er en årsag til den trange plads bag bundkortet.

Stikkene i toppen passer perfekt til mig, og så er det stor bonus at få en indbygget SD-kort læser med!

At man skal brække pladerne af til grafikkort osv har ikke den store betydning for mig. Jeg plejer alligevel at afmontere alle for at øge airflow. 🙂

Alt i alt vil jeg give det noget højere karakter - specielt til den super lave pris (450,- hos Proshop).


VojenZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 13:25:51
Svar/Indlæg:
331/7
Forstår ikke hvad vi skal med alle de midt-end kabinetter.:D Forskellen mellem dem er stort set ikke tilstede imellem producenternes egne og producenterne imellem.

Og alle midt-end kabinetter har de features man manglede 5-10 år siden til billige penge, click funktion, cabel-management, sort ens farve, stort hul bag på til aftermarket cpu installation osv. osv.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af VojenZ d. 18-02-2014 13:26:55.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2014 14:24:11
Svar/Indlæg:
1194/156
#1
I forbindelse med køleren, så monterede jeg radiatoren direkte på kabinettetm og så blæseren udenpå.
Jeg kunne ikke sætte siden på, da den bule der er langs hele siden for at styre den på plads var for stor og gik på radiatoren.
Om din H80i radiator er en anelse smallere end den fra Antec skal jeg lade være usagt.

Jeg har ikke nævnt noget om kabinettets størrelse da jeg umiddelbart ikke fandt det relevant og ikke specielt meget mindre end standard. Men så så jeg nok hellere de havde lavet det lidt bredere så kablerne kunne føres bagved, eller helt undlod gennemføringerne, så alt skulle trækkes foran.

Med hensyn til top stikkene skriver jeg jo også det er en smagssag, men jeg kunne personligt godt forestille mig at kortlæser eller usb stik bliver fyldt med støv i tiden, som ikke er sådan lige at få ud når først det er pakket sammen i bunden af stikkene.
Det er smart at der er kortlæser, den feature kan jeg rigtig godt lide.

Det jeg efterlyser i forbindelse med at brække pladerne af er en mulighed for at fortryde eller lave det om. Det er ok at man skal brække af, men savner dæksler så man kan lukke igen hvis man har haft åbnet et sted man sikke skal bruge mere. 🙂


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2014 14:24:52
Svar/Indlæg:
1194/156
#2
der er altid brug for produkter i alle segmenter. Så low mid og high-end produkter 🙂


teknikeren09
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2014 09:01:25
Svar/Indlæg:
184/39
lækkert kabinet.. :)