Hej derude, ved godt jeg kunne goggle det, men nu spørger jeg her :0) ville der være nogle forskell på disse 2 kort når jeg spiller bf4, min skærm er en 27 120hz, jeg tænker rent grafisk, og om det flyder bedre, er ligeglad med prisen.
Der er en forskel, som du kan se hvis du søger efter 780 vs 780ti benchmark.
Men hvor meget forskel du vil kunne mærke er så det store spørgsmål. Men ti udgaven skulle da yde rimelig godt. Men lige om der er en stor forskel der vil retfærdig gøre den højere pris, hvis det lige præsis er bf4 du spiller, ved jeg dog ikke. Men prøv at søg efter benchmarks også vurder om det er sagen.
Ellers må du selv gå på læsningsrov. Du kan gå GTX 780 til ca 3400kr og det billigste GTX 780Ti til ca 4700kr. Så er det op til dig at vurdere om de ca 1700kr ekstra for 780Ti er de flere FPS værd.
Det er værd at bemærke at de fleste GTX 780 kort der nu sælges er pre-overclocked og insnævre markant GTX 780Ti's ydelses forspring. Ser du på Gigabyte GTX 780 GHz Edition og Palit GTX 780 Super Jetstream, så er de ikke meget langsommere end ca 5~8% vs GTX 780Ti, da de let booster langt over 1GHz på GPU'en.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 23-01-2014 17:51:46.
#3 Skal din cpu overclockes? Desuden ville jeg heller ikke købe et Gigabyte GHz version. Hvorfor betale mere, når du kan nøjes med et Asus GTX 780 og selv OC det 🙂
Ny Skribent
Tilføjet: 24-01-2014 13:05:48
Svar/Indlæg:
102/6
Jeg er igang med et mini-itx build. Og jeg har bestilt et Gigabyte GHz edition som jeg skal hente ved Proshop idag 😀
Jeg kan laver lige en update når jeg har fået gamet lidt BF 😎
Men som #5 skriver, så er Asus kortene altså nogle bæster til den pris. Ville selv have købt et Asus 780 OC, men der er lige lidt nok plads i mit kabinet til at jeg vil tage chancen.
#3 Skal din cpu overclockes? Desuden ville jeg heller ikke købe et Gigabyte GHz version. Hvorfor betale mere, når du kan nøjes med et Asus GTX 780 og selv OC det 🙂
Fordi Gigabyte GTX 780 GHz Ed. kan klare en højere GPU boost out of the box. Dertil er der 2x8 pcie til bedre volt regulering. Asus GTX 780 DirectCU II OC har en base clock på 889MHz og booster til max 1019MHz. Jeg har selv samme kort og et Palit GTX 780 Super Jetstream med en base clock på 980MHz og som booster op til 1134Mhz - det er blot uden yderligere OC. Blot ved disse normalhastigheder er der en 4-5 FPS forskel på de to kort ved enkeltvis test.